Kehukaa/haukkukaa kupari- ja hormonikierukoita. Pitäisi päättää, kumman otan. :)

Vierailija

Kommentit (13)

Vierailija

Kokemuksia molemmista

Hormonin kanssa ehkä niukemmat vuodot, mutta kestävät tuplasti/triplasti pidempään. Halut pois. Lihomista, aknea.

Mulla aina ollut runsaat vuodot, eikä toi kupari niitä isommin lisännyt. Hommaan on ratkaisu: kuukautiskuppi.

Vierailija

Nyt oikeastaan menkattomuuten tottuneena Mirenan omistajana minulla on vain positiivista sanottavaa hormonikierukasta. Alkukuukausina oli tietysti sitä tiputteluvuotoa, päänsärkyä, näppylää naamassa ym pientä. Ne kuitenkin hävisivät pian ja nyt on vaan pelkkiä etuja tässä ehkäisyssä. Halut ovat entisellään, paino laskusuunnassa ja mikä parasta, voi luottaa helppoon ja huolettomaan ehkäisyyn!

Vierailija

on nikkeliallergia ja kuparikierukka. mitä siitä pitäis muka seurata? ei ole vaikuttanu mitenkään. hyvä ehkäisykeino muuten mutta vuoto oli ekojen menkkojen aikaan _TODELLA_ runsas, mutta seki on nyt jo hellittäny.

Vierailija

kestin sitä 6kk, harmittaa vieläkin kun se ei sopinut. Lihoin n. 6kg, söin kaiken mikä eteen tuli. Finnejä joka puolella koko 6kk, mitä normaalisti ei ole. Halut meni.

Nyt kierukka on ollut pois kuukauden. Paino on tippunut ilman laihdutusta sen 6kg, ei tee mieli enää mässyttää. Halut palas.

Ainoa mikä on nyt täysin sekaisin on IHO. Normaalisti ihoni on kuiva, nyt super rasvainen, finnejä ei olkapäissä ole normaalisti kuin menkkojen aikana muutama, nyt isoja AKNE möykkyjä. Yritän nyt hyvällä hoidolla ja solariumilla häätää ne.

Jossain paikkakunnilla saa ilmaiseksi ekan kierukan. Siksi kokeilin hormonikierukkaa kun se ei mitään maksanut, joten mitään en hävinnyt, mitä nyt iho meni sekaisin jatkuvista hormonimuutoksista.

Vierailija

Mulla oli kesällä hormonikierukka 4kk:tta, pois se otettiin omasta pyynnöstäni elokuun lopussa.

Sain kaikki mahdolliset sivuoireet: turvotus, alavatsakipu, jatkuva tiputteluvuoto, päänsärky, pahoinvointi, haluttomuus, ei kunnon orgasmeja, paikkojen kuivuminen, masentuneisuus, ärtyneisyys ym.. lista on loputon...

Nyt se hemmetin kierukka on ollut pois 1,5kk:tta ja nyt tuntuu kuin sumuverho oltaisi pyyhkäisty pois edestäni. Maailma hymyilee taas! Kaikki vaivat on hävinneet, seksi maistuu jälleen ja orgasmit palanneet ;)

Paino on tippunut kuin itsestään 4kg, turvotus ja senttejä hävinnyt ja olen taas normaalimitoissani. Kuukautiskierto palautui heti normaaliksi. Nautin taas elämästä ;)

Vierailija

Jos et pelkää hormoneita, kokeile hormonikierukkaa. Samoin, jos kärsit runsaasta vuodosta. Älä ota kuparista, jos sinulla on nikkeliallergia tai runsaat vuodot. Jos haluat säilyttää oman kierron, ota kuparikierukka.

Vierailija

pikkuhiljaa ihosi menee vereslihalle. Ajattele sama reagtio kohdun LIMAKALVOLLA.Minulla meni ok. 2 vuotta, sitten oireet pahenivat, jatkuvia kipuja ala-vatsalla, turvotusta, tulehduksia. lisääntynyttä kellertävää valkovuotoa. Lopulta 4 vuoden jälkeen kuukautiseni kestivät 14 vuorokautta, vatsa jatkuvasti kipeä ja papassa solumuutoksia. Otin kierukan pois 3kk. sitten ja MIKÄ ERO!!! Enää ei kipuja, valkovuotoa, turvotusta ja kuukautisetkin kestivät vain 2 päivää!

Vierailija

Hormoni:

- akne

- mielialaongelmat

- päänsärky

- alavatsakivut

- painonnousu

+ niukka vuoto

Kupari:

- varmuus huolettaa

+ ei hormoneita! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat