Sokerirasituksen raja-arvoista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Täältäkin varmasti löytyy kohtalotovereita, jotka ovat olleet " pakotettuja" sokerirasitukseen. Ne, jotka ovat jo tulokset saaneet, kertoisitteko raja-arvot, joiden jälkeen on " narahtanut" .

Kommentit (6)

Vierailija

mutta paastoarvon sallittu raja on 4.8 ja ainakin mun kohdalla oli aika tarkkaa. Jouduin seurantaan ja kotona mittailemaan arvoja, kun oli paastoarvo 4.9.

Vierailija

Suuri osa PPSHP:n alueen neuvoloista ja OYS:n labra mittavat kapillaariplasman sokeriarvoja, joiden normaalit rajat ovat

5,3 (0t)

11 (1t)

9.6 (1.5-2t) mmol/L

Nämä tuntuu vaihtelevan kunnittain, joten... yritäpä ottaa selvää..

Itsellä arvot olivat:

(0t) 4,8

(1t) 7,6

(2t) 5,4

Nuo olivat ok arvoja...

Rouva rv 27+1

Vierailija

sekä riippuen siitä, mistä veri otetaan. Tampereella otetaan laskimosta eli kyynärtaipeesta, ja tässä arvot suoraan labran sivuilta kopsattuna:

Lainaus:

raskaus-

diabetes paasto > 4.8 1 tunti > 10.0 2 tuntia > 8.7

Raskaudenajan diabetes:

Normaaliraskauden aikana paastoverensokeripitoisuus on alhaisempi, mutta aterian jälkeiset verensokeripitoisuudet korkeammat kuin ennen raskautta (ks. glukoosikoe). Raskauden aikana normaalin paastoverensokerin raja-arvona pidetään arvoa P -Gluk 4.8 mmol/l. 2 h aterian jälkeen pitoisuuden yläraja on P -Gluk 8.7 mmol/l.

[color=blue]Oma kokemukseni on sellainen, että mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut tuo paaston raja-arvo eli 4,8 ja muut ok. Tämäkin on riittänyt raskausdiabetesdiagnoosin saamiseen. Tosin tähän kohtaan en laita mitään ruttunaaman kuvaa, vaan [b]:)[/b], koska mulla ei ole mitään lisäseurantaa (oma ja vauvan vointi) vastaan. Lisäksi olen oppinut hurjasti verensokeriasioista ja siitä, millainen on terveellinen ruokavalio, vaikken ennenkään täysin metsässä ollut sen suhteen.

Nytkin mittailen täällä kotona 1-2 krt viikossa (4 arvoa/pvä) aina rv 34 asti, ja polille pääsen ;) takas vain jos arvot alkaa heittelehtimään. Ihan kiinnostava tietää miten oma elimistö reagoi syömisiin. Nytkin kello just piippas merkiksi, että lounaasta on kulunut tunti, joten eikun mittauspuuhiin tästä! :)

[b]Sumunen[/b] rv 28+6

Vierailija

Olisko ollut niin että olet käynyt pitkäaikaissokeri kokeessa? Siinä nimittäin raja arvot on 4-6.

Mutta sokeri rasituksessa paastoarvo on n. 4,8 (vaihtelee kunnittain, meillä 4,6 ja mä narahdin siitä... :(

Nyt menossa toinen raskaus eikä sokerirasitusta tehdä, mutta syynätään niin hemmetin tarkkaan >:(

Vierailija

rasituksessa et 6.0 on paaston yläraja ja mul oli 4.9. Se mittaaja sano et oikein hyvä arvo, täysin normaali. Kumma juttu, mikähän on totta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat