Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos vauva ei syö tuttia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mikä muu olisi sellainen jolla imemisen tarve tyydytetään? meidän poitsu on kolme viikkoa ja pitää jo minua huvituttina. Yöllä herätään ja tissi pitää saada suuhun vaikkei ole nälkä muuten tulee kauhea huuto nukahtaa siihen sitten. Syömään herää pari kertaa yössä ja muita heräämisiä 2-4 kertaa eli tosi katkonaisia yöt. mikä olis avux?

Kommentit (3)

Vierailija

Meidän poika pitää myös usein rintaani huvituttina ja siksi olen yrittänyt opettaa tutille. Toimivia konsteja ovat olleet tutin kannan naputtelu ja tutin hellästi painaminen suuhun samalla kun " hytkyttää" vauvaa. Joskus toimii joskus ei. Positiivisena puolena olen yrittänyt ajatella että onpahan sitten ainakin yksi huoli vähemmän kun ei tarvitse opettaa tutista eroon.

Vierailija

Vauvasi on niiiin pieni, että imutarve on luonnollisesti vielä hirmuinen. Hänellä voi hyvin olla nälkä, vaikka olisi syönyt puoli tuntia sitten tai sit hän vaan hakee tarvitsemaansa läheisyyttä ja turvaa. Tuttia voi tietysti yrittää tarjota, mutta meilläkin poika aloitti tutin syömisen vasta 3,5 kk ja heitti sen 7 kk ikäisenä pois. Aiemmin annoin tarvittaessa rintaa, ja vauva myös nukahti aina rinnalle. Anna pienelle aikaa ja rakkautta, kyllä se siitä ajan myötä helpottaa!

Vierailija

oliskohan ollu yli 2kk...

Mutta kannattaa kokeilla eri mallisia ja silikonisia/luonnonkumisia.

Ja toisillehan ei kelpaa tutti ollenkaan. Sekin voi olla ihan kätevää (myöhempää aikaa ajatellen). Ei siis tarvii vierottaa tutista. Nyt varsinkin kun on tämä flunssakausi, niin olis se vaan niin paljon helpompaa pikkuisenkin nukkua, kun ei tarttis tukkoisella nenällä yrittää hengittää, kun tutin on pakko olla koko ajan suussa...

T: MrsH

Uusimmat

Suosituimmat