Raskausarvet

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Ajattelin sellaista kysellä, että jos on taipumusta rintojen ja lantion raskausarpiin, niin kuinka todennäköistä on, että niitä tulee " maha peittoon" raskauden aikana?.. koska en ole ihan laiheliini (169/67), ja myös maha on venyny samaa tahtia tissejen ja lantion kanssa, mutta mahaan ei arpia ole tullut?

onko tämä joku merkki siitä, ettei niitä mahdollisesti raskauden aikanakaan tule? vähän kyllä rintojen tulevat arvet pelottaa... niitä kun taitaa varmasti tulla, kun pienikin painonnousu näkyy nyt jo...

Kommentit (8)

Vierailija

Ylipainoa on ihan kiitettävästi ja raskauden aikana sitä tuli vielä 20kg lisää :( Oikeastaan raskauden aikana niitä oli vain rinnoissa ja lantion seudulla. Jotenkin ihmeellisesti synnytyksessä ne repesivät sitten tuonna alamahaan? Ja on kyl aikasta kirjava ja juovainen *punoittaa*

Mut minkäs teet. Kilot lähti imettäessä nyt uutta odotusta tässä eteenpäin viedään ja arvet ruenneet taas punoittamaan. Mies ei välitä ja ihmettelee kun iltaisin kiskon paitaa alaspäin. Sanoo et kaunis masu ja arvet kuuluu asiaan. Ihana sinänsä et on noin ymmärtäväinen mut...

Vierailija

joo o.. pitää nyt sit toivoo vaan :) se on kyllä tyhmä, kun ei niitä voi ehkästä millään.. kuivaharjaus,kosteusvoiteet ja raskausarpivoiteet on tuttuja.. mutta silti niitä on.. nyt onneks ihan vaaleita, niin ei näin talvisaikaan näy :D

Vierailija

mutta mulle tuli koko raskauden aikana painoa vaan 7kg, ja koko vatsan peittävät arvet. Nyt synnytyksestä on kulunut vuosi ja arvet edelleenkin tosi pahana:(

Rintoihinkin tuli vähän arpia, mutta ne on kyllä sellasia pieniä viiruja, ettei häiritse.

Vierailija

rintoihin ja reisiin.

eli taipumusta on. Raskaus eteni melkien loppuun asti ennen kuin maha sitten totaalisesti repesi. niin ja tuli peppuun ja rintoihinkin vähän arpia

Vierailija

enpä osaa yleisellä tasolla hirveästi sanoa, mutta omasta kokemuksesta kylläkin. Teininä mulle tuli jonkin verran raskausarpia rintoihin ja muutama lantioon nopean " naisellistumisen" myötä. Nyt olen raskaana kolmatta kertaa (ikää 26v) eikä yhdenkään raskauden myötä ole tullut ainuttakaan raskausarpea vatsaan tai muuallekaan. Painoa on raskauksien myötä tullut (ja lähtenyt) ensin 12kg, sitten 15kg ja nyt tähän mennessä 12kg. Muuten olen vartaloltani normaali.

rv 37+6

Vierailija

Mulla oli ennestään arpia lantiolla ja polvien sisäpinnalla (?). Raskausaikana kiloja lisää 30, arpia lisää lantiolle ja muutama rintoihin, mahaan ei yhtään. Näin meikäläisellä.

Vierailija

Itselleni on tullut pari raskausarpea (vaaleita ja kapeita) kumpaankin rintaan joskus rv 22, kun rinnat kasvoi huimasti lyhyessä ajassa. Nyt viikkoja 31+5, eikä arpia ole tullut vielä muualle. Itse käytän mandariiniöljyä säännöllisesti. Joka ilta sivelen öljyä masuun ja rintoihin, lieneekö siitä ollut apua...nyt odotan jännityksellä loppuun asti. Äidille ja siskolle tullut kummallekin runsaasti raskausarpia masun seudulle, vaikka vauvat olleet suhteellisen pieniä, vähän alle kolmekiloisia.

Ai niin ja mun masu on kasvanut alun jälkeen ainoastaan eteenpäin:)

Huom, jos joku haluaa kokeilla mandariiniöljyä se tulee laimentaa johonkin muuhun öljyyn esim. oliiviöljyyn.

Vierailija

Mulle tuli ekan raskauden aikana painoa 6kg, mutta maha oli ihan täynnä arpia, ekat alkoi tulla rv 22. Mulla tosin maha oli tosi iso, ihan kokonaan tuossa edessä eli ei yhtään näkynyt takaa päin. Siinä lienee yksi syy. Sitten kun vauva laskeutui niin arpia tuli myös ihan häpykarvojen allekin. Semmoisia kivoja lähes 1cm paksuja sinipunaisia...

Nyt synnytyksestä 1v ja ovat kiitettävästi vaalentuneet, nyt menossa taas rv 22+1 ja koko tämän raskauden ajan ovat vaan vaalentuneet enemmän ja enemmän. Aika sitten näyttää onko iho jo tarpeeksi venynyt eikä niitä tulisi (paljoa)lisää, vai onko maha sitten vielä karmeempi. Mutta siitä ne sitten häipyy, mulla juuri ennen ekaa raskautta oli häipyneet 10kg lihomisesta tulleet arvet.

Mä muuten rasvailen mahaa aina suihkussa natusanin öljygeelillä. Laitan sitä suihkussa koska se sitoo vedestä kosteutta ihoon. Annostelu on tarkkaa ettei maha jää klähmäiseksi, mutta kun siihen tottuu niin on ihanaa ainetta. Ja halpaa sekä riitoisaa! Kannattaa kokeilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat