G: Puetko lapsesi siististi/kauniisti?

Vierailija

käytätkö paljon vaatteita jotka ovat olleet veljen kaiman pojalla monta vuotta vai ostatko pidätkö mielummin uusia itse ostettuja? Mulla ei vielä lapsia, mutta vaatevarasto on jo melkoinen, aina kun tulee vastaan ihania vaatteita ni pakko ostaa kun ei niitä sit enää parin vuoden päästä ole :D ja tasan on tyttöjen ja poikien vaatteita, bodya haalaria ym :) olen päiväkodissa töissä ja monesti mietin että ompas tuokin lapsi puettu nätisti tai sitten päinvastoin...miten teillä?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

eli vain uusia vaatteita meidän lapselle. Tarkoitin noita aiempia viestejä joissa selvästi halveksitaan käytettyjä vaatteita. Eli jos lapselle toitotetaan että sulle ostetaan vain uusia, et muiden vanhoja käytä, niin lapsihan saa kuvan että ne käytetyt vaatteet ovat huonoja ja ikäänkuin saastuneita. Eli vanha käyttäjä on ne vaatteet saastuttanut. Eli halveksitaan samalla toisia ihmisiä. En sanonut mitään vaatteiden siisteydestä. Omilla lapsillani on suurin osa uusia, mutta aina esim. vaikka pyjama serkun vanha, jotta oppii samalla kunnioittamaan muita. Ja pitämään muita niin hyvinä ihmisinä että voi ihollaan pitää heidän ihollaan olleita vaatteita. Ja kuten joku viestitti, niin vaatehuolto vasta tekee vaatteesta kauniin. Monet pilaavat nätit vaatteensa kun käyttävät niitä ryppyisinä.

Vierailija

Siina vaiheessa kun lapsen saat, et varmaan enaa halukkaan kayttaa niita hamstrattuja vatteita vaan haluat uusia...Siis ei mitenkaan vittuiluna, vaan totisena totena. Vaatefriikille ei pari vuotta vanhat kelpaa.

Vierailija

Jestas mitä asennetta... Ihanko kauniit vaatteet pilaa ihmisen? Kärsi, kärsi, kirkkaimmat kruunun saat jne. " rumat ne vaatteilla koreilee" .

Ei kenestäkään tule huono ihmistä, koska oli kauniisti puettu lapsena. Kyllä ne kasvatusvirheet on ihan muualla, jos niin pääsee käymään. Miksi muuten lasta ei saisi opettaa pukeutumaan siististi ja sävyittäin???

Vierailija

En kovin mielelläni ota vastaan mitään käytettyjä, huuto.netistä tai kirpputorilta voin ostaa käytetyn jos löydän jonkun oikein siistin, yleensä merkkivaatteen. Esikoisen vaatteet olen pitkälti säästänyt tälle keväällä syntyvälle kakkoselle, mutta saa nyt nähdä mitä niistä sitten oikeasti käytän kun on niin kiva ostaa uusia :) Vielä jos tämä toinen olisi eri sukupuolta niin olisi " hyvä syykin" .

Vierailija

Toinen on jo iso mies mutta pidän huolen että hän on koulussa siisti ja koulu ja piha vaatteet on meillä täysin erikseen. Merkeillä ei ole niin väliä, kunhan ei niitä hirviöpaitoja ja mustaa ja harmaata ole. Värikkäitä saa mm. H&m, Benettonin ja Bogin valikoimista.

T. äiti joka itse kärsi rynttyvaatteista ja uskon, että se vaikutti opettajien ja kaveridenkin asenteeseen minua kohtaan : (

Vierailija

He tietävät että äiti tietää parhaiten. Kotona saavat sitten pitää niitä lempivaatteitaan, en kai minä voisikaan aina pukea lapsiani prinsessamekkoon, se olisi nimittäin heidän oma valinta, jos he saisivat päättää.

Vierailija

se, että joku ei suostu ostamaan kirppiksiltä ei tee ihmisestä epäempaattista. Itse ostan paljonkin käytettyä, mutta esim. isäni ja mummoni eivät voi tätä kirppisharrastustani ymmärtää/sietää vaikka ovat maailman empaattisimpia ihmisiä.. T. 2

Vierailija

Ja kauniistikin.

Pojan pukemisesta olen jotenkin huolehtinut enemmän. Muistan veljeni näyttäneen aina rymyaatulta, enkä halua oman poikani näyttävän siltä. Tytöt on helpompi pukea kauniisti, mutta kun oikein yrittää, löytyy pojallekin kaunista päälle laitettavaa.

Vierailija

mutta tietysti ostan myös uusia mutta nuo vanhat kelpaa aivan mainiosti...osa vaatteista on 56cm että ei ne kauaa edes mahdu, mutta sen ajan kun mahtuu niin pidän varmasti ku on niiiiiiiiin ihania! :)

ap

Vierailija

Osa uusia, mutta joitain käytettyjä. Tällä ei kauheasti merkitystä koska vähän ajan päästä ne vaatteet kuitenkin ovat käytetyn näköisiä. Yritän että joku vaate on päällä aina uudempi. esim vähän kauhtuneitten housujen kanssa uuden näköinen paita. Ja nämä kauhtuneet vaatteet silitän sitä paremmin mitä vanhempia ovat. Silloin näyttää aina siistiltä ja hyvinhoidetulta vaikka talous ei antaisi myöden kokoajan ihka uusissa kulkea. Eli musta siisteys ja huolittelu on eri asia kuin isolla rahalla ostetut vaatevuoret.

Vierailija

Ei sillä etteivätkö nekin voisi siistejä olla. Jotenkin on vaan mukavampi ostaa vaatteet uusina. Myyn sitten itse ne eteenpäin ;) Katson myös aina, etä vaatteet ovat sävy sävyyn, en myöskään voi millään yhdistää palloa ja raitaa/kukkaa tms.

Vierailija

Vähillä varoilla ei ole mahdollisuutta ostaa aina kokonaisia asuja (housut, hame, paita ja sukat) samaa sävyä, joten on helpompi ostaa sellaisia, jotka varmasti sopivat muihinkin vaatteisiin.

Pojalle olen ulkomailta ostanut moniväriraitaisia puuvillahousuja ja paida aina näitä raitojen värejä, joten on ihan sama mitä lapsi kaapista valitsee - silloin harvoin, kun itse valitsee jotain.

Vierailija:

Lainaus:

Ihan pienet suostuvat mutta jo 3-4 vuotiailla on jo vahvat mielipiteet siitä mitä puetaan (ainakin tytöillä).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat