Mitä tehdä kun 3,5-v tytön mummolareissuilla AINA huono vessahygienia!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tyttäremme käy yökylässä silloin tällöin mummolassa (aimmin säännöllisesti), ja joka ikinen kerta on tuliaisina kirkkaan punainen pyllyvako etupuolta myöden ja ruskearaitaiset pikkuhousut. Olemme 10 kertaa keskustelleet mummin ja vaarin kanssa, kyselleet antavatko pyyhkiä itse (eivät), pyyhkivätkö varmasti hyvin ja edestä taaksepäin (kyllä, vakuuttavat), mutta lopputulos on joka kerran sama, ja iltapesulla tyttö itkee että pyllyä kirvelee.

Äidillä on nyt mitta täysi, pienellä tytöllä on oikeus kulkea puhtaana ja saada asiallista apua vessassakäyntiin. En halua tyttärelleni virtsatie- tai sisäsynnytintulehduksia toistuvan hygieniapuutteen takia. Vaippaihottumaakaan ei montaa kertaa vauva-aikana ollut, miksi nyt pitäisi pylly pyyhkiä sinnepäin.

Mummin vakuuttelut eivät ole vuoden aikana tuottaneet askeltakaan parempaan suuntaan, joten uutta keskustelua perusteluineen ei kannata aloittaa, ehkä parempi kieltää yökyläilyt kokonaan.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette toimineet?

Kommentit (7)

Vierailija

Meillä mummo pesi pojalta kakat hajustetun saippuan avulla pois. Ja sit kun seuraavan kerran vaihdettiin pojalle vaippa niin pylly oli todella punainen ja kipeä. Tätä tapahtui muutaman kerran ja sit minun oli pakko sanoa tästä mummolle. Ja sen jälkeen hän ei ole enää sillä saippualla pessy pojan pyllyä, eikä ole kyllä ollut punoitustakaan. Mummo (anoppini) vaan tokaisi että kyllä hän omilta lapsiltaan pesi tavallisella saippualla. Minä vaan siihen että pojallani vaan sattuu olemaan herkempi iho ja se ei siedä sitä. Olemme aina olleet hyvissä väleissä anoppini kanssa, eikä tämä vaikuttanut siihen. Minusta sinun kannattaisi sanoa heille tästä pylly asiasta joka kerta jälkeen päin. Ja kun viet lapsesi sinne muistuta vielä asiasta.

Vierailija

Myös minä kehottaisin pesemään pyllyn joka kakkaamisen jälkeen, jos kerran tuo pyyhkiminen ei ota onnistuakseen. Pakkohan se peppu on saada puhtaaksi. Jos pesukaan ei " onnistu" , niin sitten kyllä varmaan pitäisi harkita sitä yökyläilystä luopumista tai sen vähentämistä siihen asti, että lapsi osaa itse pyyhkiä. :(

Vierailija

Niin voithan laittaa mukaan niitä pyllypyyhkeitä. iho kestää kyllä pari päivää niilläkin ja saa paremmin puhtaaaksi kuin pelkällä vessapaperilla. mutta pidempään käyttöön en suosittele.

tai aina parempihan on tuo pyllyn pesu aina kakan jälkeen ja miksei pissankin...

Vierailija

Niin sen verran vielä piti lisätä, että tuo pyllypesuhan tulisi suorittaa aina ilman saippuaa, ihan niin kuin aikuisillekin. Pelkkä lämpöinen vesi riittää ihan hyvin, saippua vain kuivattaa ihoa ja limakalvoja turhaan eikä siitä ole mitään hyötyä.

Vierailija

Funtsin sitä tosi pitkään, että mistä se johtuu. Nimittäin itse olen joka kerta ollut paikalla kun mummolassa ollaan, eikä kukaan muu kakka tai pisuvaippaa siellä vaihda kuin minä.

Sit mää hokasin :P

Mummilla on kissa -> kissa nukkuu komerossa -> pyyheet ovat komerossa -> pyyhkeillä kuivataan lapsen pylly

TSADAA!

Lapsen pylly reagoi kissaan allergian tavalla ja punottaa joka kerta mummilassa. Ajattelin tuoda oman pikku pyyhkeen tytölle seuraavalla kerralla.

Kissa ei sinäänsä nuku pyyhkeiden päällä, mutta se hilse kuitenkin leviää pienessä komerossa. Itse olen kissalle allerginen, eli tyttönikin tai ainakin hänen takapuolensa, näemmä on myös :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat