Miten nimi lapsen vaatteisiin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Poika aloittaa kerhon ja ulkovaatteet ja vaihtovaatteet pitäisi nimikoida, mutta miten??

Esimerkiksi Reiman vaatteissa on se lappu sisäpuolella, johon voisi kirjoittaa nimen, mutta voiko siihen oikeasti jollakin kynällä kirjoittaa, ettei se sitten leviä pesussa ja sotke vaatetta? Entäpä sisävaatteet, jossa ei ole nimelle valmista paikkaa? Auttakaa tietämätöntä ja kertokaa kokeilemistanne vaihtoehdoista.

Kommentit (9)

Vierailija

Kangasteippi on tosi hyvä idea, enpä ole ennen tajunnut. En ole nimikoinut sukkia enkä lapasia aiemmin koska kanttinauhan ompelu ei ole kiinnostanut tippaakaan. Nyt sain helposti nimikoitua nuokin vaatteet hyvän ideasi ansiosta. Ei enää katoa sukat ja lapaset!

Vierailija

tai mitenkä ihmeessä voisi merkata sukat ja käsinneulotun villapipon jossa ei valmiina mitään lipareita ole? Meillä lapsi lähdössä päivähoitoon ja samoja pohdiskelen. Merkkaustussin löysinkin paikallisesta tavaratalosta.

Vierailija

olen merkannut tekstiilitussilla ( tilasin tuolta euroteamista nimilappujen mukana ) pesulappuihin, niska lappuihin ym.

ja reimatec, remu ym haalareihin olen kirjottanut siihen valmiiseen tilaan tuolla tussilla nimen ja tekstin " ei kuivauskaappiin " .

kengät, lapaset ja villasukat olen merkannut maalarinteipillä. olen siihen tuolla tussilla kirjottanut ja sitten pistänyt teipin kengät, sukan ym sisäpuolelle kiinni. pysyy hyvin kiinni tuollaisissa materiaaleissa.

Vierailija

saa sukkiinkin kiinni vaivattomasti.Samoin lapasiin ja pikkutavaroihin.Pesussa irtoaa mutta vaivatonta.Jos vaatteessa erikseen pesulappu/nimikointlappu niin olen niihin kirjoittanut.

Vierailija

joko nimikointiin tarkoitettuun kangaslappuun tai sitten suoraan pesulappuun.

Ostin tussin muistaakseni Tarjoustalosta ja se maksoi muutaman

euron. Tussin jälki pysyy hyvin pesusta pesuun.

Helppo ja halpa tapa.

Vierailija

Meillä on merkattu vaatteita ihan tavallisella permanent-tussilla pesulappuihin. Ei leviä pesussa ja pysyy hyvin. Sukkiin olen kirjoittanut nimen varren sisäpuolelle resoriin, tosin tummissa sukissa tuo ei oikein toimi. Yksi vaihtoehto olisi ommella kaikkiin vaatteisiin pieni pätkä tietynväristä puuvillalankaa - näin saisi myös tummat sukat ja pesulaputtomat vaatteet merkittyä.

Villasukkiin ja lapasiin olen tehnyt vajaan sentin levyisestä kanttinauhasta (tms.) " nimilappuja" : tussilla nimi nauhaan ja nauha muutamalla pistolla kiinni vaatteen sisäpuolelle.

Valmiita nimilappuja voi tilata osoitteesta http://www.euroteam.fi/

Vierailija

laitan kuulakärkikynällä tai vaatemerkkaustussilla. Kuulis ei välttämättä kestä jokapäivä pesuja mutta monet vaatteet sillä merkkaan.

oli minulla niitä silitettäviäkin ovat vaan tuolla laatikon pohjalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat