Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BabyBjörn-rintareppu-kantoaika-imettäminen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuinka kauan BabyBjörn-rintarepussa saa kanniskella? Täällä palstalla joku sanoi, että 05,-1 h. Meidän neuvolasta sanottiin, että ei aikarajaa (totutuksen jälkeen).

Entäs onko kellään onnistunut imetys repussa? Paketin kyljessä oli kuva, että voisi imettää, mutta itse en ole vielä keksinyt, mitä hihnoja löysätä onnistuakseni. Ja poika siis nyt melkein 5 viikkoa ja reissuun olisi tarkoitus ottaa rintarepussa (jolloinka 3,5 kk) kenties jo kasvot menosuuntaan?

tuiskuneiti79

Kommentit (8)

Vierailija

Rintarepuissa ei kannata pitää kuin tunnin korkeintaan, siinä vauva tosiaankin " roikkuu" . Se rasittaa selkää ja kuulemma myös jalkojen verenkiertoa. :(

Itse ottaisin ennemmin varman päälle kuin riskeeraisin.

Me käytettiin rintareppua n. 5 kk, kunnes sai siirtyä Ergoon. Alkoi kyllä jo hartioissa tuntua! Ja sen jälkeen ergo oli kuin taivas, siinä paino on jotenkin tosi mukavasti lonkilla. Meillä siis vanhan mallinen ergo, jossa ikäraja 5 kk. Uudessa ergossa se on 3 kk - kannattaisiko harkita sitä? Googleta ergo ja valitse suomenkieliset sivut, niin saat paljon tietoa.

Liinassa ja kantorepussa voi ainakin imettää, rintarepun kanssa en edes yrittänyt. Ihan kätevää toki jos onnistuu :)

Vierailija

. isompaa vauvaa taas ei jaksa kovin pitkiä aikoja. tai minä en ainakaan jaksanut sitten enää kun se reppu rasitti niin hartioitani

Vierailija

Harmittaa, miten moni sen kuitenkin ohittaa. Rintarepussa on aikarajoitus siitä syystä, että vauvan asento repussa on ergonomisesti huono. Selkä on suora ja vauva roikkuu lonkkiensa varassa. Pitkäaikainen kantaminen voi tehdä hallaa vauvan kehitykselle.

Lyhyitä aikoja reppua voi toki käyttää, mutta pitempiaikaiseen kantamiseen kantoliina tai ergonomisesti oikea kantoreppu on huomattavasti parempi. Niissä vauvan asento on oikea. Ne ovat myös kantajalle ergonomisempia.

Vierailija

tuiskuneiti79:

Lainaus:

Kuinka kauan BabyBjörn-rintarepussa saa kanniskella? Täällä palstalla joku sanoi, että 05,-1 h. Meidän neuvolasta sanottiin, että ei aikarajaa (totutuksen jälkeen).

Entäs onko kellään onnistunut imetys repussa? Paketin kyljessä oli kuva, että voisi imettää, mutta itse en ole vielä keksinyt, mitä hihnoja löysätä onnistuakseni. Ja poika siis nyt melkein 5 viikkoa ja reissuun olisi tarkoitus ottaa rintarepussa (jolloinka 3,5 kk) kenties jo kasvot menosuuntaan?

tuiskuneiti79

Omien kokemusten mukaan vauva kyllä ilmoittaa kun tulee tukala olo, eli kun lapsi alkaa vääntelehtiä ja/tai kitistä, niin olen sovinnolla ottanut heti pois. Tuosta imetyksestä en osaa sanoa, en ole kokeillut hihnoja löysätä, olen sitten vaan tarpeen vaatiessa ottanut tytön pois repusta ja laittanut takaisin kun on lopettanut syömisen. Meillä tyttö on ollut kasvot menosuuntaan tuossa 3,5 kk iässä. Esim. kaupungilla viihtyy parhaiten juuri niin, kun saa katsella ihmisiä. Oikeastaan vain silloin haluaa olla kasvot minuun päin jos aurinko paistaa menosuunnasta tai on väsynyt ja haluaa nukkua äipän rintaa vasten.

Kaisu ja tyttö (5 kk ja risat)

Vierailija

Itselläni tuli kanssa alussa hartiat ja selkä kipeäksi, mutta kun olen kantanut paljon alusta asti niin selkä ja hartianseudun lihakset ovat vahvistuneet pikkuhiljaa. Nyt tyttö painaa n. 7,5 kg eikä äidillä tunnu missään tuo kantaminen. :-)

Kaisu

Uusimmat

Suosituimmat