Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kampaajat auttakaa!

Vierailija

Mä synnytin 3 kk sitten ja tukkaa lähtee ihan tukoittain.Lisäksi mulle tehtiin pari vuotta sitten vaaleita raitoja ja ne hiukset ovat täysin rutikuivat.Siis pestessäkin en saa niihin mitään kosteutta.Loppu tukka rasvoittuu tosi nopeasti.Päänahka kutiaa ja hilseilee.Neuvokaa, mitä pitäis tehdä ja mitkä tuotteet ois hyviä edellä mainittuihin ongelmiin!!!

Kommentit (1)

Vierailija

Syy on seuraava: hiuksia luonnostaan irtoo n. 100 päivässä mutta raskaana tätä ei tapahdu, joten hiukset huomaamatta paksunee. Synnytyksen jälkeen nämä kaikki hiukset joiden piti irrota 9 kk aikana irtoaa yht äkkiä kerralla. Raidat taas kuivattavat hiuksia. Jos sun päänahka rasvoittuu helposti, älä laita päänahkaan missään nimessä hoitoainetta, vaan ainoastaan kuiviin pituuksiin. Hilseilyä on kahdenlaista: 1. päänahka on liian kuiva. 2. päänahka on liian rasvainen. Rasva sitoaa kuolleen ihosolukon pysymään päänahassa, minkä pitäisi irrota luonnostaan kun iho uusiutuu. Tällöin ihohuokoset ei voi hengittää ja tukkoutuu ja tulehtuu helposti. Hiusjuuret ei voi hyvin ja tuloksena voi olla jopa kaljuuntuminen.

Minulla on rasvainen päänahka ja kärsin itse vuosia kutiavasta päänahasta ja rasvaisesta hilseestä. Kampaajat myivät minulle vain typeriä hoitoaineita siihen, mitkä vain pahensi asiaa! Nyt kun itse olen kouluttautunut kampaajaksi, minun päänahka ei kutissu vuosiin. Pesen päänahkani joka päivä hellävaraisella hajusteettomalla ph-arvoltaan 5.5 shampoolla.

Uusimmat

Suosituimmat