Opettajat!!

Vierailija

Kertokaa mitä kautte saitte työpaikkanne. Olen valmistunut vuosi sitten ja edelleen teen vain sijaisuuksia, joista kuukaudessa tienaan maksimi 400-500 euroa eli ei tällä oikein elätä perhettä:(

Mistä ihmeestä saisin kunnon työtä ja miten? Virasta en edes uskalla haaveillakaan, toivoisin vaan että saisin edes vakituisen tuntiopettajan paikan...

Neuvoja? Onko muilla näin vaikeaa? (Olen kielten opettaja).

Kommentit (12)

Vierailija

Näiden sijaisuuksien eteenkin olen tehnyt todella paljon töitä ja silti tosiaan vaan onnettomia sijaisuuksia:(

Yleiseen hakuun ei ole tullut kuin pari sellaista paikkaa joihin olisin voinut hakea edes joten tiedän kyllä että itse pitää ne tunnit jostain repiä. On vaan niin vaikeaa ja tuntuu naurettavalle kun puhutaan koko ajan opettajapulasta. Missä se oikein on??

Olin helmikuussa viime vuonna yhteydessä kouluihin, jätin cv:ni ja soitin rehtorille. Soitin uudestaan myös syksyllä ja rehtori sanoi vain " otamme yhteyttä sinuun jos tarvitsemme sijaista" .

Ehkä ole ainoa. Näin samalta vuosikurssilta valmistuneita ja valittivat ihan samaa: vain yksi meistä oli saanut opettajantyötä, muut tekevät aivan muuta hanttihommaa elääkseen.

ap

Vierailija

ja sain töitä avoimella hakemuksella. Juuri sillä hetkellä, kun hain, töitä ei ollut. Kuitenkin soitettiin muutaman kuukauden päästä ja kyseltiin, josko olen kiinnostunut vielä.

Vierailija

kokeillut aikuispuolta? Voisit vetää kursseja freenä jonkun aikaa ja kerätä kokemusta...itse aloitin näin jo opiskeluaikana ja sitä kautta se virkakin sitten tuli, kun valmistuin.

Toivottavasti jaksat tehdä niitä sijaisuuksia siihen asti, kunnes vakipaikka aukeaa.

Vierailija

sitten kaksi vuotta olin tuntiopettajana (sinnekin mut pyydettiin töihin) ja nyt olen kolmannessa työpaikassani, joka on siis virka, jonka sain 25-vuotiaana. Enkä ole siis edes mikään kielten tai matematiikan opettaja, jolle tuntuu töitä piisaavan.

Vastaus siis kysymyksiisi: muihin töihin mut pyydettiin, virkaan toki piti hakea. Virkani on siis Helsingissä, jos sillä nyt jotain merkitystä on.

Vierailija

vaikuttaa oudolta, ettei sinulle riitä töitä. Itse olen lehtori (ruotsi, englanti, saksa, espanja) ja vientiä olisi liikaakin. Onko sinulla outo kieliyhdistelmä vai asutko pienellä paikkakunnalla.

Minun käsitykseni mukaan meikäläisistä on suorastaan pulaa...

Vierailija

jotka sitten saavat pitää paikkansa vuositolkulla, kun ovat hyvää pataa rehtorin kanssa. Minä asun melko suuressa kaupungissa, mutta käyn töissä pienellä paikkakunnalla. Haen kyllä lähes joka kevät kotikaupunkiini töihin, mutta tiedän, että sinne pääsisi vain jättäytymällä tuntiopeksi, enkä henno jättää virkaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat