Vierailija

Hei :x !

Ajattelin kirjoittaa tänne tarinaani hieman. Lueskelin tuossa palstaslangia, mutta en tähän kirjoitukseen tahdo ajatella niitä. Olen jo monen vuoden ajan potenut vauvakuumetta nuoresta iästäni huolimatta, <23. Vaikka minua nuorempia äitejä on varmasti todella paljon.

Viimein sain puoliskoni suostuteltua yritykseen saada vauva. Nyt on vasta ensimmäinen kuukausi menossa pillereiden lopettamisen jälkeen. Tarkkaa kiertopäivien määrää en tällä hetkellä edes tiedä, mutta näinä päivinä noin suunnilleen pitäisi olla ehkä ovulaatio. Jos sitä nyt ihan heti pillereiden lopettamisen jälkeen tulee, ei lueskelemani mukaan kaikille.

Yritän olla toiveikas, mutta tuntuu toisaalta syylliseltä olo, koska niin monella pariskunnalla on vaikeuksia saada vauva. Ei voi tietää, ehkä mieheni kanssa olen yksi heistä.

Tuntemukset ovat yleensä ottaen hyvät, mutta olen jotenkin epätietoinen :| ... Keskusteluja lukiessa on niin monta erilaista näkökulmaa asioille. Tämä palsta on kuitenkin antanut paljon..millaisia eri oireita kenelläkin on ollut esimerkiksi ovulaatiosta tai raskaudesta.. Ensikertalaisena nämä kaikki ovat niin uusia asioita.

Innoissani tilasin jo ovulaatiotestejä ja raskaustestejä internetistä :p

Kirjoitukseni oli ehkä hieman suppeanlainen..mutta tuntui hyvältä saada purettua sydäntä :)

Sähköpostikavereita olisi mukava saada ja vastauksia, jos mielessäsi on samantyylisiä asioita pohdittavana tai annettavana näkökulmia asioihin..

Terv. Toiveikas toivottavasti tuleva äiti

Kommentit (10)

Moikka!

Me haaveilemma myös vauvasta. Ja olemme jo muutaman vuoden ajan haaveilleet, mutta nyt päätimme sitten rueta toimeen :)

Ensimmäiset kuukautiset on nyt menossa pillereiden lopettamisen jälkeen.

Kuume on kova ja asia lähestulkoon kokoajan mielessä.

Pysytään toiveikkaina ja Onnea yritykseen :)

Tervehdys kaikille!!

Ajattelin tulla katsomaan ja lukemaan mitä täällä toiset kertovat omista kokemuksistaan ja tuntui löytyvän "kohtalotovereita" ja samassa elämäntilanteessa olevia :) Lukiessani toisten kirjoituksia tuli sellainen hyvä olo ja tuntui että tukea kyllä löytyy.

Samoilla linjoilla ollaan täälläkin... Elikkäs vauvakuume ollut pitemmän aikaa mulla ja miehelläni ja sitten vastikään päätettiin lopettaa pillerit ja yrittää. Meillä myös menossa ensimmäinen kuukausi pillereiden lopettamisen jälkeen.

Ovulaatiolaskurilla katsoin todennäköisen ovulaatioajankohdan ja ollaan kyllä ennen sitä ja sinä aikana pupuiltukin aikasta ahkerasti:) Mutta tänään alkoi tulla sellasta rusehtavaa vuotoa/tuherrusta, joten menkat kai sitä sitte alkaakin. Kyllä oli pettymys kun itse olen vielä sellainen hätähousu, että kaiken pitäisi tapahtua hetkessä (enkä kyllä haluaisi ajatella että vasta vuoden päästä vaikka sitäkin on tullu ajateltua että jos ei tärppääkään aivan heti) Tottakai olin ajatellutkin että tämä on vasta ensimmäinen kuukausi ilman pillereitä, että silleensä mut ainahan sitä toivoo kovasti...

Ja piti kysymäni, että kun viime menkkojen kierto oli 28 päivää ja nyt oli sitten 26 kp, että laitanko nyt sitten ovulaatiolaskuriin kiertopäivien määräksi sen 26? Laskenko sen aina uudelleen, jos tarpeen tulevaisuudessa?

Yhdyn samaan kuin Sivri, että ensikertalaisena nämä ovat uusia asioita.

T: Vauvakuumeileva

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitenkähän saisi välillä suljettua asian mielestä. Kauhea vauvakuume ja vasta toinen kuukausi yritystä menossa. Menkat jäi kyllä todella lyhyiksi, vain kolme päivää. Voisikohan tämä enteillä jotain? :) Kaikesta sitä yrittää miettiä mahdollisia oireita... Kahtena aamuna on ollut nyt kamala olo. Mutta sekin on varmaan vain mielikuvan ja haaveiden tuotosta...

Tunteet menee kyllä laidasta laitaa; toisella hetkellä on niin yltiö-positiivinen olo ja jaksaa tsempata itseä ja miestä ja osaa ajatella järkevästi. Toisena hetkenä on hyvinkin "maassa", kun ajatukset liitelee jo sinne, että entä jos siihen menee monia vuosia tai jos ei onni potkaise ollenkaan.

No, minä kun tunnetusti mietin asioita liikaa :) Täytyy ottaa taas tästä kuukaudesta kaikki irti ja varsinkin puolen kuun maissa heiluttaa peittoa oikein ahkerasti :) :) Ja pitää lippu korkealla :)

Tsemppiä meille kaikille yritykseen! Toivottavasti saamme pian plussia.

-sunshine

lueskelin tässä kaikkien kirjoituksia tässä ketjussa ja jossain puhuttiin tosta nuoresta iästä että se jotenkin helpottaisi sitä että tulla raskaaksi. kerron nyt omaa kokemusta. olin 17 kun sanoin silloiselle avopuolisolleni että heti kun täytän 18 niin yritämme saada lasta alulle. no sitä yritystä kesti sitten 5 vuotta. jonka jälkeen eri syistä erosimme. luulin että minussa vika kun ei saatu lastu. silloinen miheni ei suostunut testeihin:( no vika ei ollut miehessä ainakaan kun hän sai oman lapsen. luulin se minussa vika. vaan eipä ollut minussakaan:) 2 vuotta sitten sain ihanan oman tytön ja toista haaveillaan nyt. mutta aina pariskunnat ei vaan sovi yhteen niinkuin tässä tuli todistettua...

Luin kirjoituksenne ja halusin vain käydä piipahtamassa ja tsempata teitä. Toivottavasti saatte kaikki nopeasti sen plussan ja tuhisijan sitten syliin.

Pupuiluintoa!

AIHA kera 3 taaperon ja neljäs masussa rv 16+4

Mulla on kans kauhee vauvakuume ja ollaan miehen kans yritetty jo melkein vuosi vauvaa ja toivotaan et pian tärppäis.. Kärsin sillon kun lopetin e- pillereiden syönnin pitkistä kierroista ja sain siihen sit terolutin joka on tasannu kierrot.. Oon ite kans vielä nuori 21 wee ja mies 26 wee ja luultiin et nuoren iän puolesta tärppää pian mut ei sit vaan oo kuulunu.. Mut onnee sulle paljon ja toivon et sulla ja sun miehellä tärppäis pian... ja paljon plussatuulia :D

Pompin itekin pinosta toiseen enkä meinaa muistaa kaikkia juttuja...

Sivri: Juu sitä tosiaan mietin.....enkä kyllä vastauksiakaan saanu, mut kävikin sit tuuri. Eihän sitä tiedä onko kierto sillon säännöllinen vai ei..enkä tosiaan sillon edes sitä ajatellu ettei se oliskaan säännöllinen(toivossa hyvä elää).

Ei muuta kuin pupuilu intoa ja plussatuulia teille!!! :D

..vastauksista!

Meilläkin oli puhetta miun nuoren iän vaikutuksesta. Olen hieman realistisempi kuin mieheni, jonka mielestä tärppi tulee varmasti lähimpinä kuukausina. Joskus oli myös puhetta siskoni kanssa, joka oli yhtä positiivinen mieheni kanssa, sillä siskoillani on ollut todella nopea tärppi. Mutta naiset ovat keholtaan erilaisia.

Onko teillä kokemusta ovulaatiotesteistä?

AngelEye-86: Sullahan tärppäsi? Vai muistanko aivan väärin? Pahoitteluni, etten pysy perässä. Oon kirjoitellut useammalle palstalle ja nimiä vilisee, ja näin väsyksissä vielä muisti tökkii.. Ja tää miun aloittama ketju jäi tuonne muiden kirjoitusten alle niin en huomannu kirjoitustas :(.

Oon siinä samanlainen kuin sinä, että kaiken pitäis tapahtua hetkessä.. Jäin miettiin kysymystäs:

"Ja piti kysymäni, että kun viime menkkojen kierto oli 28 päivää ja nyt oli sitten 26 kp, että laitanko nyt sitten ovulaatiolaskuriin kiertopäivien määräksi sen 26? Laskenko sen aina uudelleen, jos tarpeen tulevaisuudessa?"

Pillereiden jälkeen nyt tosiaan mulla oli kierto 25 päivää.. Nyt tulevassa kierrossa lasken sen mukaan ovista..mutta mistä sen tietää, ettei menkat oiskaan säännölliset.. Viisaammat ja kokeneemmat voisivat valaista asiaa :)

Emppu 06: On totta, ettei kaikki ole yhtä hedelmällisiä kuin jotkut, ettei välttämättä tärppää vaikka olisikin nuori.. En tarkoita tuon kuulostavan pahalta... Mutta varmaan ihmiskeho on nuorempana hedelmällisempi..ja hedelmällisyys vähenee iän myötä, muttei se tarkoita etteikö voisi tulla raskaaks.

Sivri

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat