Miksi joku voi väittää korviketta antavan äidin olevan poikkeuksetta itsekäs, laiska ja mukavuudenhaluinen??

Vierailija

Onko se laiskuutta, jos kauppareissun aikana isä antaa lapselle kotona korviketta pullosta? Onko se liiallista mukavuudenhalua, että haluaa nukkua kerran viikossa 4 tuntia putkeen? Onko se itsekkyyttä, ettei saa lasta imemään rintaa ilman kolmen tunnin huudattamista?

Jos on, niin sitten minäkin olen ollut laiska ja itsekäs sekä eritoten mukavuudenhaluinen synnyttäessäni kaksi lasta ja ruokkiessani heitä säännöllisen epäsäännöllisesti imettämisen ohella kaupan teollisilla äidinmaidonkorvikkeilla.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

ihan mielenkiinnosta, miksi korviketta? Imetän ja pumppaan tarvittaessa maitoa pulloon jääkaappiin niin pääsen kampaajalle, kauppaan, sienimetsään jne. En mitenkään paheksu korvikkeen käyttäjiä se on vaan mielestäni älyttömän kallista ja hankalaa käyttää.

Miksi sinun 12 täytyy päästä sienimetsälle ja kampaajalle ja kauppaan yksin ? Koska olet hyvä äiti, ei sinulla ole oikeutta tehdä noita asioita yksin, sinun täytyy kantaa lasta kaikkialle mukanasi mihin menetkin ja tyrkätä tissi suuhun kun vauva sitä haluaa. Ja sitten se, että mistä sitten annat sen pumpatun maidon sille vauvallesi ? Jaksatko tosiaan pestä pulloja ja keittää ja vaikka mitä ? Kun sehän on niin kamalan hankalaa.

" En minä mitenkään paheksu korvikkeen käyttäjiä" Ei voisi kuule enempää kuultaa läpi sun viestistä että teet just niin !

Vierailija

laiska, itsekäs ja mukavuudenhaluinen. Ap, luulenpa, että kuulut siihen suureen enemmistöön, joka ei jaksa tehdä sen paremmin imetyksestä kuin (satunnaisesta) pullottelustakaan sen isompaa numeroa.

Joku edellä kyseli, miksei äidit pumppaa maitoa ja anna sitä korvikkeen sijasta. Kaikilta ei irtoa maitoa pumppaamalla. Mulla taas satunnainenkin pumppaaminen stimuloi maidontuotantoa liikaa, joten luovuin siitä.

Vierailija

oon nyt imettäny 3 kuukautta, mutta nyt maitoni ei enää riitä joten joudun antaa korviketta 1-2 kertaa päivässä. näin kun teen lapsi on paljon hyväntuulisempi kuin jos en antaisi korviketta. mielummin täysimettäisin kun se oli niin paljo helpompaa. ei tarvinnu pestä ja keitellä pulloja ja lämmitellä maitoa.

Vierailija

mielenkiinnosta, miksi korviketta? Imetän ja pumppaan tarvittaessa maitoa pulloon jääkaappiin niin pääsen kampaajalle, kauppaan, sienimetsään jne. En mitenkään paheksu korvikkeen käyttäjiä se on vaan mielestäni älyttömän kallista ja hankalaa käyttää.

Vierailija

Kumpikohan on imetyshörhön AV-mamman mielestä parempi äiti, minä joka korvikeruokin lapseni vai imettävä huonetoverini synnytyssairaalasta joka lähti ystäviensä kanssa baariin ryyppäämään heti kotiutumista seuraavana viikonloppuna.

Ja pulloruokinta ei tosiaan ole laiskojen hommaa jos sen tekee kunnolla. Esim. keittää pullot jne.

Vierailija

Tiedättekö miksi olin itsekäs? Koska lapseni syntyi niin pienenä ettei jaksanut imeä rinnasta. Olin itsekän ja ruokin häntä pullosta jottei häntä olisi viety keskolaan. Pulloruokinnalla sain pidettyä lapsen verensokerin tarpeeksi korkealla jotta hän sai olla vieressäni.

Kaippa tämä on itsekkyyttä kun halusin ruokkia lapseni pullosta jotta hän sai pysyä vierelläni kokoajan.

Sunkun haukutte ja syyllistätte minut, mutta toisin en olisi tehnyt.

ja sitten kun lapseni olisi ollut tarpeeki vahva imemään rintaa ei se hänelle enää kelvannut kun pullosta tuli maito niin paljon helpommin ja siihen oli jo oppinut.

Vierailija

Helpompaahan se on yöllä ottaa vauva tissille kuin kävellä keittiöön, kaivaa kaapista pullo ja korike ja lämmittää se. Ja tosiaan, pullojen keittäminen...

Vierailija

imetys takkuilikin. Itsekästä sen sijaan pulloruokinta on siinä tapauksessa jos ei ole jo raskaana ollessa aikomustakaan imettää että pääsisi bailaamaan jne jne. Kuitenkin imetys on parasta mitä äiti voi vauvalle antaa joten jos ehdoin tahdoin sen haluaa lapselta kieltää niin se on itsekästä. En keksi yhtään tilannetta, että imettäminen olisi itsekästä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat