Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäisenä vauvanne on sanonut " äiti" ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minkä ikäisenä olette olettaneet kuulleenne sanan äiti...poika on kohta 8 kk ja olen kuvitellu ainakin että hän sanoo vähän väliä äiti---tiedä sitten tietääkö mitä tarkoittaa?

Kommentit (11)

Vierailija

Semmosta valittavaa jokeltelua jolloin toistaa: " äiti-ti-ti-tii" Taitaapi olla aivan sattumaa tuo, mutta kuulostaa tosi jännältä ;)

Vierailija

ja ekana just äiti. Kyllä varmaan joku 8 kuinen harjoittelee jo sanojen ääntämistä ja jos on tarkkana niin voi niistä varmaan löytää joitain samoja tuttuja. Musta on vaan hassua miten erilailla ihmiset arvioi lapsensa osaavan sanoa sanoja. Mun mieletä lapsi osaa sanoa sanoja vasta kun muutkin ymmärtää ne kuin isi ja äiti.

Vierailija

Aluksi en ollu ihan varma, mutta kyllä se mua tarkoitti :-)

Varmistuin asiasta parikin kertaa ihan kunnolla. Poika oli mummunsa sylissä. tulin ja otin pojan ja aloin vaihtaa vaippaa ni tuli äi-ti. Ja toisen kerran oli yksin auton takapenkillä kaukalossa ja aurikolippa oli alhaalla. Minä tulin ja kurkkasin niin poju kiljahti äiti

Nyt poju 8kk ja äiti tulee ihan yhtenään. Isi, hauva ja Eeliskin joskus...

Minä olen oppinut ite myös tosi aikaisin puhumaan.

Jaana Ja Eelis 8kk

Vierailija

Noin 3kk ikäisenä aloin kuulostelemaan, aivan kuin pikkuseni sanoisi sillon tällön äiti, mutta mitä lie tarkoittaakaan. Olen nimittäin mamma, toki jotkut äidittelevät vauvalle minua.

Vierailija

Tai se oli sellaista ä-ti-ti tai ää-ti-tiii.. Silloin kun tytölle tuli paha mieli ja alkoi itkeä, oli aina kädet ojossa tulossa syliin ja silloin myös tuli se ä-ti-ti tai ää-ti-tiii. Mieheni ei muka kuullut sitä koskaan (ei vain halunnut myöntää:)!), mutta myös anoppi sanoi kuulleensa saman minkä minäkin. Silloin vain en kuitenkaan ollut varma että onko se tarkoituksellista vai vahingossako sanoi.. Mutta kun luin noita muiden äitien vastauksia, niin miksi ei olisi ollut tarkoituksellista? Nyt vain harmittaa kun tyttö ei ole pitkään aikaan sitä sanonut. Tänään tuli 9kk täyteen joten odotellaan jos se sieltä tulisi.. Tyttö hokee nyt paljon his tai hissaaaa- kissa, puf- pupu, ja koi- koira..Kuvittelenko vain vai voiko ne tosiaan olla ensimmäisiä sanoja?? Kommentteja??

Vierailija

mutta vasta siinä yli vuyoden iässä ovsat selvästi ymmärtäneet että minua nimitetään sillä nimellä. Poika oli 1½ vuotias kun ymmärsi että meitä kutsutaan äidiksi ja isäksi.

Uusimmat

Suosituimmat