Raivostuttaa pikkuhiljaa naapurin lapsen touhut

Vierailija

Mikä avuksi kun naapurin pian 3v lapsi on todella huonokäytöksinen tuolla ulkona, repii kaikilta muilta lapsilta lelut AINA ja koko ajan käsistä ja tönii potkuautojen kyydistä pois ja muksii. Esimerkkinä vaikka se kuinka minun 2v5kk lapseni ajelee autolla hiekkalaatikolla niin tämä tulee ei suinkaan mukaan leikkiin vaan tönäisee tai repii auton lapseni kädestä! Lapsi katsoo vähän suu auki että hetkinen mikä osui ja välillä pitää puolensa ottaen lelun takaisin ja sanoo " ei saa" tai " älä ota" mutta silloin kun ei sitä tee niin minä kyllä menen väliin ja selitän että toisilta ei saa käsistä mitään ottaa ja annapa takaisin se.

Häiritsee vaan jo muiden leikkimistä tuo tuollainen:(

Kiva kun omat oppineet jo pienestä ettei tuo tuollainen peli vetele ja sitten jäävät toisen jalkoihin kun toinen repii ja tönii.

Huomaan välillä itsessäni oikein naarasleijonan;) kun puutun asiaan ja sanon lujasti tuolle lapselle asiasta sekä kehoitan omiani pitämään puolensa.

Kommentit (14)

Vierailija

Meidän tuttumme poika on juuri tällainen. Poika on nyt 2v8kk ja pomottaa vanhempiaan täysin. Jos yrittävät kieltää jotakin poika alkaa huutaa ja jos se ei auta, niin alkaa lyödä, potkia ja purra että saisi tahtonsa periksi - JA SAA MYÖS!

Itse olen joka ikinen kerta raivosta pihisten vieressä katsomassa, mutta en voi asiaan mitään sanoa, sillä kerran kun sanoin, emme nähneet puoleen vuoteen. Silloin siis kielsin poikaa ottamasta meidän koriste-esinettä leikkeihin ja hänen vanhempansa ottivat niin nokkiinsa että häipyivät meiltä.

Eivät ilmeisesti tajua olevansa ihan pojan tossun alla ja niinhän asia ei saisi olla. Eräskin päivä tämä äiti selitti ettei pojan hampaita ole nyt lähes 2 viikkoon pesty, kun ei poika halua ja hän ei voi pakottaa? Miksei?

Kyllä meillä tehdään normaalit asiat vaikkei ne aina olisikaan mieluisia, kuten hampaiden pesu, hiusten pesu, lelujen siivoaminen jne. Enkä edes yritäkään että lapsellani olisi jatkuvasti mukavaa minun toimestani. Eli hänen on opittava tekemään asoita myös yksin ja ymmärrettävä että joskus äiti tekee omia asioitaan. Mutta tuolla tutun perheessä ei vanhemmat saa katsoa edes telkkaa, kun poika haluaa heti katsoa omia videoitaan ja pakkohan siihen on suostua... huoh

Vierailija

Mulle vaan on itsestäänselvää että lapselle opetetaan pienestä pitäen tiettyjä asioita ja tapoja ja yks niistä on ettei toisilta revitä käsistä tavaroita eikä toista saa tieten tahtoen satuttaa tuuppimalla tms ja näitä asioita tuo lapsi siis tekee koko ajan päivittäin kun ulkoillaan.

Minusta se ei ole oikein eikä normaalia eikä kiva juttu muidenkaan lasten kannalta kuin omieni. Mitä temperamenttiin tulee niin sitä kyllä riittää ja löytyy meilläkin tältä nuoremmalta varsinkin,on todella tulinen ja kovaääninen sekä lujatahtoinen tapaus jos niikseen on mutta ei hän tuolla tavoin kohtele muita lapsia eikä aikuisia sen puoleen. Ei ole minusta temperamenttikysymys vaan silloin mättää kyllä jossain muualla[kasvatus, sen puute what ever]jos pitää säännönmukaisesti väärin toimimalla ja satuttamalla hakea huomiota /toimia.

ap

Vierailija

Puuttuuko lapsen äiti mitenkään? Rähjätäänkö lapselle pelkästään vai onko juteltu miksi niin tekee? Ei sa lapsi varmasti paha ole vaikka oireilee noin. Syy on jossain.

Vierailija

.. jos lapsen oma vanhempi passiivinen sivustaseuraaja (niin kuin usein näillä dominoivilla lapsosilla). Lapsi tekee päätökset, kun vanhemmat eivät uskalla kieltää tarpeeksi lujasti. Miksi tämä on niin yleistä nykyään? Samaa myös meidän pihalla. Itse yritän hillitä itseni, mutta en haluaisi omaa lastani tönittävän ja tuupittavan. Hankalaa.

Vierailija

Koita jaksaa. Toivottavasti pieni poika saa luottamuksen takaisin jossain vaiheessa eikä sen tarvitse enää kuluttaa energiaansa pahan tekoon, vaan huomaa että hänet huomataan muullakin tavalla. Se pieni raasu on vielä vähän hukassa kun äidin huomio on nyt muuallakin kuin vain hänessä. Kyllä se siitä jos vain jaksetaan tsempata.

Vierailija

Jotkut lapset vain ovat energisempiä kuin toiset ja temperamentit ovat erilaisia. Ei se aina johdu siitä etteikö vanhemmat pitäisi kuria, kun toisilla lapsilla vain on kovempi tahto.

Jotkut lapset haluavat paljon kontaktia toisista lapsista ja kun sitten vastapuoli on rauhallisempi eikä reagoi kokeilijan haluamaan tahtiin, niin konflikteja syntyy kun testaajan otteet kovenevat. Aikuisen on silloin puututtava peliin. Pienen kahnauksen voi joskus jättää lasten itsensä selvitettäväksikin.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Meidän tuttumme poika on juuri tällainen. Poika on nyt 2v8kk ja pomottaa vanhempiaan täysin. Jos yrittävät kieltää jotakin poika alkaa huutaa ja jos se ei auta, niin alkaa lyödä, potkia ja purra että saisi tahtonsa periksi - JA SAA MYÖS!

Itse olen joka ikinen kerta raivosta pihisten vieressä katsomassa, mutta en voi asiaan mitään sanoa, sillä kerran kun sanoin, emme nähneet puoleen vuoteen. Silloin siis kielsin poikaa ottamasta meidän koriste-esinettä leikkeihin ja hänen vanhempansa ottivat niin nokkiinsa että häipyivät meiltä.

Eivät ilmeisesti tajua olevansa ihan pojan tossun alla ja niinhän asia ei saisi olla. Eräskin päivä tämä äiti selitti ettei pojan hampaita ole nyt lähes 2 viikkoon pesty, kun ei poika halua ja hän ei voi pakottaa? Miksei?

Kyllä meillä tehdään normaalit asiat vaikkei ne aina olisikaan mieluisia, kuten hampaiden pesu, hiusten pesu, lelujen siivoaminen jne. Enkä edes yritäkään että lapsellani olisi jatkuvasti mukavaa minun toimestani. Eli hänen on opittava tekemään asoita myös yksin ja ymmärrettävä että joskus äiti tekee omia asioitaan. Mutta tuolla tutun perheessä ei vanhemmat saa katsoa edes telkkaa, kun poika haluaa heti katsoa omia videoitaan ja pakkohan siihen on suostua... huoh

Ovat kusessa kun lapsi kasvaa....

Vierailija

äitinsä ei hirveästi komenna... ilmeisesti lapsi on niin vilkas, että ei viitsi joka asiasta sanoa. Lisäksi äiti on sen verran hörhö, että ajattelee varmaan, että lapsen luovuutta ei saa rajoittaa. Huvittavaa on se, että jos joku tekee hänen lapselleen jotain, niin on helposti aika raivona. Eli siis kyllä näkee ja kuulee tilanteet. Me emme piittaa, komennamme lasta jos tekee väärin.

Vierailija

omaa lastani (joka vasta 1,5 vuotias) kiellän kyllä tiukasti jos repii leluja kädestä tms. ja pistän jäähylle tarvittaessa (vaikka penkille istumaan). Mutten haluaisi viestiä lapselleni, että muut saavat mellastaa seurauksitta. Varsinkin kun noin pieni oppii kokemuksen kautta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat