Mitä sairalakassiin ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä pakkaatte sairaalakassiin ?

-marica28 ja elmeri 33+4

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Synnytykseen varaan mukaan neuvolakortin. Kotiin lähden samoissa missä menen sairaalaan, en mahdu varmasti vielä " omiin" vaatteisiin. Ja vauvahan saa sairaalasta mitä tarvitsee enkä aio jäädä yhtään pitemmäksi aikaa osastolle kuin on tarpeen.

Vauvalle varasin kietsubodyn, potkarit, kypärämyssyn, tumput ja sukat sekä pienen toppapuvun. En edes vaippaa sillä eiköhän sieltä sairaalasta saa kotiinlähtiessä vaipan, ainakin tähän mennessä saanut.

Eli varsin lyhykäinen lista

-neuvolakortti

-vauvan vaatteet.

Rapuäiti kera viidennen tyttösen 35+6

Vierailija

Mun kolmas lapseni syntyi viime vuonna lokakuun lopussa, otin kotiutumisvaatteiksi muistaakseni pitkähihaisen bodyn, potkuhousut, pienet tumput ja sukat, villatakin, villaiset haalarit, kypärämyssyn sekä villamyssyn. Ja peitto oli vielä päällä. En ottanut mitään toppapukua, sen kanssa on vaikeeta laittaa vastasyntynyt turvakaukaloon. Autolla kun lähtee sairaalasta niin ei tartte ihan kamalasti vaatetta.

Se äippäpakkauksen haalari on ihan tajuttoman iso. Tyttö täyttää tosiaan kohta vuoden ja puku on vieläkin ihan liian iso =)

Meidän pikkunelosen laskettu aika on jouluna, otan vauvalle varmaan samankaltaiset vaatteet kuin lokavauvalle viime vuonna.

Tansku, muksut *3 & vaavi rv 29+4

Vierailija

Vaikka kolmas onkin tulossa niin silti rupesi miettimään että mitä mitä. Nyt sain listattua hyvän listan ja kohta eikun pakkailemaan :) Eihän se haittaa jos tulee vähän liikaakin kamaa kun autolla kuitenkin kotiin ja isäntä kantaa ;)

rv 38+0

Vierailija

...sillä sitä kassia + kaikkia omia vaatteita ja mies tietysti omia päällysvaatteitaan joutuu raahaamaan mukanaa koko ajan. Ainakin Jorvissa " siirtymisiä" riitti: Esikoisen kanssa oltiin ensin jossain vastaanottohuoneessa (käyriä otetettiin), sitten siirryttiin allashuoneeseen, sitten varsinaiseen synnytyssaliin ja sieltä vielä vauvan kanssa osastolle.

Vauvan ja omat kotiutumisvaatteet kannattaa pakata valmiiksi himaan niin, että mies tuo ne sitten kotiinlähtöpäivänä.

Mä otan mukaan:

- oma hygienia

- muutama oma lempparicd synnytyssaliin

- imetysrintsikat

- neuvolakortti ja oma puhelin

Miehelle tietysti pokkari ja kamerat

Siis puolityhjän kassin kanssa liikkeelle, jotta mun vaatteet&kengät mahtuu kulkemaan siinä mukana.

Vierailija

Itselläni oli oma suihkusaippua + hoitoaine, liivinsuojat, imetysliivit, känny, laturi, kamera ja filmiä, kynä, paperia sekä kevyttä luettavaa. Mukana oli myös kynsiviila ja hieman meikkejä (jotta sai hieman ehostaa itseään ..) ja dödö. Muistaakseni näillä pärjäsin.. Ja jos jotain olisi tarvinnut lisää olisi mies tuonut kotoa tai sairaalaan myymälästä.. Ja tosiaan kaikki imetyskumit, wichyvedet ja lansinohit ym. sai osastolta.. Ja myös sellaiset " verkkotissiliivitkin" sai.. Oli aluksi tosi mukavat päällä kun rinnat oli niin arat.. Ja mitään omia vaatteita en sairaalassa ollessani olisi päälle laittanut.. Aluksi oli vuoto niin älyttömän runsasta että yht' äkkiä vain ryöpsähti ja olinkin sitten kauttaaltani tossuja ja aamutakkia myöten veressä..Sairaalan vaatteita sai surutta vaihdella.. Ja mun mielestä ne verkkopöksyt oli ihan hyvät.. Pitivät siteet paikoillaan. Kotiintulo kamppeisiin kannattaa pakata jotkut tyyliin sloggi maxi tms pöksyt että saa " töllöt" pysymään.. Ja mitä kotiintulo vaatteisiin tulee, niin minäkin lähdin samoissa missä olin tullutkin.. Oli tuota turvotusta jne.. Vauvan vaatteet olin pakannut turvakaukaloon valmiiksi ja mies toi ne sitten hakemaan tullessaan..

Vierailija

mukaan lähtee:

-hierontahirvi (puinen hierokki)

-kaura-lämpöpakkaus

-HUULIRASVA!

-imetysliivit

-päiväkirja

-hygieniatuotteet(shampoo,hoitoaine,hammasharja+tahna ym)

-hiusharja

-kantoliina (ehkä)

-vauvalle kotiutumisvaatteet +silkkimyssy

-omat kotiutumisvaatteet

Vierailija

...omia pikkuhousuja! Mun mielestä sairaalan pikkarit on ihan karseita. Omissa oli paljon mukavampi olla.

Lukemista ottaisin nyt kolmannella kerralla kans mukaan, koska aika tulee muuten pitkäksi. Meillä Oysissa kun ei pääse kotiinkaan ennen kuin vauva on 3vrk:n ikäinen.

Synnytyssalissa ihan ehdoton on ollut mulla joku oma cd-levy, mitä oli tosi rauhoittava kuunnella esikoisen pitkähkössä (salissa 4½h) synnytyksessä. Toisen lapsen synnytyksessä pysyi laukussa kun spinaalin annon jälkeen aloitettiin heti ponnistamaan.

Vauvan kotiutumisvaatteita mulla ei ollu synnytykseen lähdettäessä mukana ollenkaan, vaan mies toi ne sitten myöhemmin. Olin kyllä pakannut nekin valmiiksi, koska mies olis varmaan tuonu tullessaan äitiyspakkauksen koko sisällön... =D

Vierailija

-kamera ja siihen uudet patterit!!

-iso/isoja side/siteitä

-juomaa ja pientä naposteltavaa

-pakkasin sairaalalaukkuun 20¿, niin saa sitten tarvittaessa ostaa kahvilasta tms mies juomaa ym. äitihän mun käsityksen mukaan saa ottaa jääkaapista juomia yms.

-me ostettiin kans vauvalle pieni toppapuku kokoa 62, kun äitiytspakkauksen on niin julmetun iso

Vierailija

Ainakaan Kättäriltä ei saanut liivinsuojia, mulla oli aika monet mukana. Ne menee onneksi pieneen tilaan joten kannattaa ehkä ottaa useammat varmuuden vuoksi mukaan!

Esikoisen syntyessä otin mukaan pari kirjaa, mutta en malttanut lukea sivuakaan, toisilla kerroilla en ole ottanut lukemista edes mukaan. Jotenkin se aika menee nyyttiä ihastellessa =)

Vierailija

-Lukemista mulle ja miehelle

-Hygieniatarvikkeet itelle

-Uikkarit mihelle (jos mies pääsee mukaan ammeeseen avautumisvaiheessa)

-Juomista (grandeja, vichyä)

-Suklaata ym. pientä naposteltavaa

-Huulirasva

-Imetysrintsikat

-Nenäliinoja

-Parit sukat (joku sano, että sairaalan sukat ei pysy jalassa, ehkä silti turhat)

-Kännykän laturi

-Kynä + paperia/vihko

-Hörpytysmuki (ehkä turha?)

Lähtiessä vielä mukaan: äitiyskortti ja kännykkä

Mietin, että pitäiskö ottaa lompakkoa (rahaa), jossain sairaalan ohjeissa sanottiin, ettei tarviis. Ehkä mies ottaa lompsan ja ite otan pikkasen käteistä varoiks.

Mies ottaa sitten hakiessa mukaan laukun, jossa on vauvan vaatteet, tutti, 1 vaippa, 1 harsoliina ja mun kotiintulovaatteet (housut, paidan, pikkarit) sekä turvakaukalon.

Ekaa kertaa oon lähössä synnyttään, joten en tiiä, onko tavaraa kiikaa/ puuttuuko jotain oleellista.

Rv 38

Vierailija

Mulla la joulukuussa ja ostettiin miehen kanssa vauvalle pikkuinen toppapuku, koko varmaan n.60-65cm (newborn)

semmoinen ihana valkoinen, jossa hupussa karvareunus ja edessä iihana pupunkuva! =) kätevä, käy kummalle tahansa!

Vierailija

-Liivisuojat (yhdet vain, oletan että sairaalassa on omansa?)

-Maidonkerääjän

Vauvan pukeutumisesta: Pähkäiltyäni laitoin loka/marraskuun vaihteessa (?) syntyvälle vauvalle vatetta vähän kerrospukeutumisidealla. Eli pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit, samettinen kokopotkari (edellisiä vääljempi), kevytpuku (vastaava, kuin äitiyspakkauksen ohkanen puku), puuvillainen kypärämyssy, villasukat (varmaan turhat). Toppapuku tuntu liiottelulta, kun lähinnä autossa istuskellaan. Jos nuokin tuntuvat liialta, niin jätän yhen potkarin pois sitten kun puen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat