Mitä tehdä 2,5-vuotiaan yöhuutajan kanssa?

Vierailija

En nyt jaksa kirjautua tuonne taaperopuolelle kun täälläkin tästä aiheesta on keskusteltu. Eli meidän pian 2,5-vuotias nuoriherra on lähes koko ikänsä nukkunut huonosti. Poikkeuksena oli vauva-aika, jolloin olisin yöitkut helpommin ymmärtänytkin. Suunnilleen 1-vuotiaana alkoi itkuiset yöt jotka vieläkin jatkuvat..., huoh.

Päivisin ollaan niin reippaita; syö hyvin, nukkuu vajaan parin tunnin päikkärit ja on ilonen ja reipas pikkumies. Yöllä sitten huudetaan vähän väliä. Välillä on parempiakin kausia, joskus taas menee ihan överiksi eli parin tunnin välein herää huutamaan. Joskus nukahtaa itse huutoonsa, useinmiten pitää memnnä viereen nukkumaan.

Lääkärissä olen käytänyt parikin kertaa; syytä ei ole löytynyt. Atooppinen ihottuma (lievä) varmaan hankaloittaa, mutta itkut alkoivat jo ennen ihottuman puhkeamista. Ja toisaalta en uskoisi sen olevan mikään sairaus tai allergia koska päivisin on niin iloinen ja reipas.

Auttakkee hyvät ihmiset, hoitovapaalla vielä pärjättiin, mutta nyt kun oon palannu töihin oon ihan rikki miehen kans.

Kommentit (8)

Vierailija

ut, vaihdoin vaipan ja tarjosin vähän juotavaa. Huutokohtaukset loppuivat noin kahden viikon kuluessa. Ei hän vieläkään kunnolla nuku, heräilee,näkee kovasti unia ja puhuu unissaan. Nukkuu meidän vieressä, kun en jaksa ravata lastenhuoneessa monta kertaa yössä. Pojallamme myös kuiva iho, raapii ja kuhnuttaa kovasti. Oon ajatellu, et oisko ehkä jotain allergiaa, mut atooppisen ihon kannalla mä vielä ainakin olen. Hänkin päivisin ihan iloinen ja touhukas reipas poika. Mä kans kohtapuolin alotan työt ja mietinkin, et miten sitä sit jaksaa ku yöt huonoja... No kai sitä sit vaan jotenkin jaksaa. Mä aina iltasin toivon, et josko tää yö ois se kun hän nukkus aamuun asti yhtäkyytiä... Mut sitä odotellessa, jaksamista teille ja mukavaa päivänjatkoa!!

Vierailija

Alkuun yritin rauhoitella mutta lopulta niihin tepsi vain sama mikä päivälläkin. Kova kuri ja selvät sävelet sille että yöllä ei kiukutella. Sanoin että jos ei lopeta raivoamista niin kannan olohuoneeseen raivoamaan. Muutaman kerran kannoin, ja totesin että on yö, nyt ei raivota.

Helpotti, tosin meillä helpotti myös uhma samoihin aikoihin.

Niin ja ihan tiedoksi, yksin en riehujaa jättänyt. En vain antanut meuhkata samassa huoneessa missä nukkui pikkusiskokin.

Vierailija

Välillä tuntuu, ettei kukaan ymmärrä. Kaikki mammakaverit, työkaverit jne. muistaa vaan sanoa, että kyllä meillä on nukuttu aina hyvin. Jospa se tästä ajan kanssa. Mukavaa päivä teillekin!

Vierailija

Hetken jo epäilin että se on mun heh..mulla ei ole vastausta, tarvitsisin itse sellaisen! Olen neuvoton, väsynyt ja kypsä tähän valvomiseen jota on jatkunut jo 2 v 9 kk! Kaikki unikoulut on kokeiltu moneen kertaan, ym ym.

Vierailija

Tyttö on ollut aina huono nukkuja, nyt 2v10kk uniongelmat ovat melkoisia. Päivisin tyttö on reipas, nukkuu puolentoista tunnin unet, syö hyvin. On hoidossa. Illalla nukahtaminen pelottaa, yöllä herää milloin mistäkin syystä itkemään. Nyt olemme päättäneet ottaa tytön perhepetiin, en jaksa enää juosta lastenkamariin 6 kertaa yössä. Kaipa tämä tästä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat