Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuukautiskierto synnytyksen jälkeen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Millanen kuukautiskierto teillä on ollu synnytyksen jälkeen? onko kierto sama ku ennen raskautta vai onko pidentyny/lyhentyny? tai muuten vaan heitteleekö? Mielenkiinnolla tässä odotan miten itellä palautunu, kun ekat menkat on jo tullu, ja pian pitäs toiset tulla...että tuleeko ne " oikeaan" aikaan vai ei. Kertokaahan kokemuksia!

Kommentit (7)

Vierailija

Tämä todella ajankohatinen aihe. Mulla synnytys kesäkuussa ja ekat menkat tuli vaavin ollessa 3kk. Ne pääsi kyllä yllättää totaalisesti, ajattelin että eihän ne tule ennenkuin imetys loppuu...Ja nyt olen odotellut toisia. Tänään kp 32 menossa. Ihan älytön päänsärky ja alaselkäkipu päällä. Todettakoon, että ennen kierto oli 28, ilman mitään oireita. Mutta eipä vuotoa nyt näy. Ne kai sit voi olla todella epäsäännöllisen, epäsäännölliset näin synnytyksen jälkee???. Vai pitääkö tässä testi lähtee ostaa.. hih...

Vierailija

ja eka kierto oli 40 päivää, normaalisti ennen ollu 30-36 päivää. Puolivälissä tuli tuhrua, vaikka en käytä hormonaalista ehkäisyä. Osittaisimetän n. 5 krt/vrk.

Olisi mielenkiintoista kuula, koska kierto on muilla tasaantunut? Imetys kai vaikuttaa jotain?

Vierailija

Mulla tuli ekat kk kun synnytyksestä oli 2kk, kesti viikon ja oli ihan normaalit. Loppuivat kuin seinään. Tuon jälkeen ei ole kuukautisia näkynyt, ja neiti siis kohta jo vuoden.

Jotkut ovat sanoneet (lääkäritkin), että jos syö niitä minipillereitä niin toisilla ne jättävät kuukautiset vallan pois ja toisilla tulevat normaalisti. Aloitin nyt syömään ihan " normaaleita" ehkäisypillereitä, että saas nähdä miten tässä käy..

Toisaalta ihan kivaahan tämä on ollut, mutta olisihan se mukava huomata olevansa jälleen nainen... =D

Vierailija

mulla on edelleen kierto sekaisin ja lapsi on jo 1v 2,5kk. Kuukautiset alkoivat 8vk sektiosta ja noin joka toiset tulevat suht. ajallaan ja n. joka toiset myöhästyvät reilusti. No vastavuoroisesti viime kuussa tuli kahdet menkat mikä oli erittäin ikävää jo pitkään kiertoon tottuneelle :-)

Mutta tosiaan, toisella säännöllistyy heti ja toisella (kuten mulla) menee piiiiiitkään :-)

-minskuliina

Vierailija

Synnytin 5.5., ekat menkat olivat elokuun puolivälissä (olivat normaalia niukemmat) ja sen jälkeen ei ole menkkoja näkynyt. Välillä vatsa sattuu parin tunnin ajan menkkakipumaisesti, mutta muita merkkejä ei ole ilmaantunut uudestaan...

Vierailija

Mulla alkoi menkat pari päivää jälkivuodon loputtua ja ovat olleet säännölliset sen jälkeen, vuoto on ehkä vähän niukentunut, ennen oli tooosi runsaat. Kierto on myös parilla päivällä pidentynyt, nyt n. 26pv. Eikä enää ole menkkojen loppuvaiheessa sellaista tiputelua vaan loppuvat " kertaheitolla" , kipuja on vieläkin.

Vierailija

Synnytin 9.7.05 ja mulla on ollu jo kahdet menkat.Maitoa tuli tosi niukasti,joten lopetin imettämisen kuukauden taistelun jälkeen.Ensimmäiset menkat kestivät tuplasti pidempään ja olivat oikein reilusti runsaammat kuin ennen raskautta. kierron väli oli 26pv.Toiset menkat olivat jo suht normaalit.

Uusimmat

Suosituimmat