9 kk vauva lempeä unikoulu jatkuu

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

....edelleen. Pantleyn menetelmällä vähensin vauvan yösyötöt ensin kahteen, sitten yhteen (aamuyöllä) mutta koska aloin itse kärsiä unettomuudesta olen nyt kokonaan luopunut yöimetyksestä. Nyt isä on voinut välillä hoitaa vauvan yönukutukset ja olen saanut ensi kertaa 9 kk nukkua kokonaisia öitä! Todella ylellistä.

Nyt vain huomasimme mieheni kanssa, että rinnan tilalle vauva on oppinut odottamaan hyräilyä ja silittämistä nukahtaakseen uudelleen. Eli, jatkoimme unikoulua niin, että ei hyräillä eikä paljon silitellä, vaan vauva laitetaan pitkälleen takaisin, sanotaan " nyt nukutaan" ja itse ulos huoneesta. Jos vauva itkee mennään toistamaan em kuvio niin monta kertaa että nukahtaa. Aika helpolla olemme (toistaiseksi) päässeet.

Ongelmana on vain ollut että vauva edelleen heräilee aamuöisin monta kertaa. Terveydenhoitaja arveli että syynä voisi olla nälkä. Eipä itselle tullut se mieleen, kun tyttö syö illalla klo 19 ison puuroannoksen ja saa tissiä päälle. Niinpä eilen illalla juuri ennen nukkumaanmenoa klo 20 annoin lisäksi hedelmäsosetta, jota neiti vetäisi 1,5 purkillista! Yöllä hän heräsi ekan kerran vasta 4.30 ja sitten 5.30, eli vain kaksi kertaa. ylös noustiin klo 7. Saapa nähdä oliko kyse vain sattumasta, vai auttaako lisäsyöttäminen jatkossakin. Toivottavasti!

Onko muilla kokemuksia, miten unikoulu etenisi niin, että vauva tosiaan nukkuisin yönsä...

Kommentit (1)

Vierailija

Meillä tyttö 6 kk syö nykyään illalla vain n. 170 ml kauravelliä ja nukkuu yöt heräämättä 20.30 - 6.45 (noin). Aikaisemmin söi velliä 250 ml ja olin varma, että kun yhtäkkiä määrä alkoi vähentyä, että seuraavana yönä ei nukutakaan kokonaista yötä, mutta kas kummaa, niin vain nukuttiin. Eli tietty nää asiat on sillai yksilöllisiä, että jollain vauvalla voi aineenvaihdunta olla niin vilkas, että jo aamuyöstä nälättää, mutta toisaalta, kun yöllä maataan hiljaa, ei energiankulutus ole niin kovaa, ettäkö jo aamuyöstä olisi oikeasti nälkä. Siis jos on syönyt noin paljon illalla, kun kerroit lapsesi syöneen. Sen ymmärtäisi, että nälkään heräisi, jos illalla olisi mennyt täysin syömättä nukkumaan. Tai saanut vaikkapa vain pelkkää maitoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat