Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi on kamala maa!

Vierailija

Kylmä ilmasto, tuppukyliä täynnä (myös Helsinki), kauheankuuloinen kieli, ylimielisest ihmiset, kallis hintataso

Sivut

Kommentit (67)

Vierailija

mutta kuitenkin täällä voi lähes huoletta liikkua myöhäiseenkin aikaan, lapset uskaltaa laskea itse menemään kouluun ( ei kyttää pedofiilit joka nurkassa ja sieppaajat), kouluruoka on hyvää, terveydenhoito on kuitenkin kaikille taattua ( vaikka tökkiikin) eikä tarvi olla kroisos saadakseen hoitoa tai omata hinnakas vakuutus. Vuodenajat on kauniit, vesi on puhdasta, ilma puhdasta,ihmisillä on pääsääntöisesti tilaa asua ( eli hehtaareja löytyy) ym ym...vielä kun tuo verotus parantuisi ja palkkaerot tasaantuisivat sekä hinnat hiukka halpenisivat sekä paperisota ja eu:n pilkuntarkka seuraaminen unohtuisi...

Vierailija

lapsiperheiden elintasoa ja Suomessa oli alhaisin. Mukana oli 4 Euroopan teollisuusmaata. Jos nyt oikein muistelen niin täällä oli huonot palkat, kalliimpaa, korkea verotus.

Vierailija

En ole kieltänytkään puhumasta,

oi kiitos :)

Ja joo, en ole asunut kaikissa maissa, mutta riittävästi on kokemusta siitä miten muutamat europaan valtiot pitävät huolen lapsiperheistä ja myös siitä ajasta, jonka vanhemmat saavat antaa lapsilleen.

muutama Euroopan valtio on muutama valtio.

Mutta niin kuin varmaan omasta mielestänne, te tiedätte ,koska olette lukeneet asiasta, niin millä muulla sitä onkaan väliä?

Minä kirjoitin aika maltillisesti viitaten hesarin juttuun, sinä itse pyrit määrittelemään kenen mielipiteillä ja tiedoilla on väliä

Vierailija

Minun mielestäni Suomessa on asiat hyvin ainakin äitiyslomien suhteen.

Asun eräässä Keski-Euroopan ns. sivistysmaassa ja äitiyslomani oli ruhtinaalliset 16 viikkoa. Hoitovapaan käsitettä ei tunneta eli töihin on palattava jos haluaa pitää työpaikkansa. Tiettyjä verotusetuja perheellisille on mutta ei todellakaan niin paljon että koko perheen voisi elättää yhden ihmisen palkalla, ei ainakaan minun mieheni palkalla.

Vierailija

Ikä 38, koulutus maisteri, paitsi koulutettu myös hyvinkin viisas. Voitko argumentoida vastaan? Jos ilmasto on " paska" niin mitä ihmettä sille voisi tehdä?

t. nro 38

Vierailija

(Partiosta en tiedä, mutta Rainbows-tyttöpartioon taisi meillä päin olla kuukauden jono...) Kai nyt jokainen ihminen sen ymmärtää, että maan päällä ei ole paratiisia. Mielestäni mainitsemasi asiat eivät suurimmaksi osaksi ole tosia, ja toisekseen jos olisivatkin, eivät olisi niitä Englannin todellisia epäkohtia (joita ovat esim. huono koulutustaso suurella osalla ihmisiä ja suuret luokkaerot ja niitä jatkuvasti vahvistava media jne.)

43

Lainaus:

Mm. partioon pitää lapsi ilmoittaa jo syntyessään meidän alueellamme. Kirjoitin Englannin epäkohdista, jotta Suomessa asuvatkin muistaisivat, ettei se herkkua ole aina muuallakaan.

Kirjoitin myös Englannin hyvistä puolista eli kolikossa on aina kaksi puolta. Minun täällä huonoina kokemani asiat voivat olla toisista todella viehättäviä.

Vierailija

Ajattelin juuri eilen, että millainen tilanne tässä elämässä olisi pahempi kuin omani. Meidän perheessä nimittäin on sairautta enemmän kuin jaksaisi ottaa vastaan. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että asiat ovat hyvin, kun vertaa suurimpaan osaan maailmaa. Yli puolet maailman asukkaista kuuluu köyhiin eli joutuu pärjäämään alle eurolla päivässä! Kuulumme itse hyväosaiseen vähemmistöön.

Maailmassamme kuolee lapsi aliravitsemukseen tai sairauteen joka 5. sekunti. Tälläkin hetkellä Aasiassa on kymmeniä tuhansia kuolleita, haavoittuneita ja 4 miljoonaa koditonta maanjäristyksen jäljiltä. Afrikassa kuollaan nälkään, kun kuivuus on vienyt sadon.

Kukaan meistä ei näe nälkää, asu taivasalla tai kuole lääkäriavun puutteeseen. Meillä ei siis ole oikeasti aihetta valittaa. Tässä Suomen SPR:n sivut, joilta saa lisätietoa ja kanavat (tilit, puh.nrot) antaa rahalahjoitus heille, joilla asiat eivät ole yhtä hyvin kuin meillä:

http://www.redcross.fi/

Vierailija

Lainaus:

Talot ovat Englannissa mielestäni surkeita. Talomme englantilainen kuntokartoittaja oli samaa mieltä.

Minusta taas Suomen talot ovat ihmeellisen pieniä englantilaisiin verrattuna. Totta on, että täällä on huonokuntoisiakin taloja ja ihmiset eivät ehkä monessa asiassa odota samoja asioita taloilta, kuin suomalaiset. Esim. yksityisiä vuokramarkkinoita ei juurikaan valvota, ja sen seurauksena on itsekin tullut asuttua aikamoisissa loukuissa. Hyviäkin taloja on silti saatavilla ja olemassa oleviin on helppoa tehdä muutoksia. Esim. minusta on kummaa valittaa kokolattiamatoista, kun nehän on mitä helpointa ottaa pois ja laittaa jotakin muuta tilalle.

Lainaus:

Olen vieraillut ihanissa, tilavissa vasta remontoiduissa taloissa, joissa a) suuret laattalattiat, ei lattialämmitystä

Lattialämmityksenhän täällä kyllä saa laitettua, jos tahtoo. Tosin itse en ole koskaan kaivannut moista. Vuosien varrella sitä on tottunut siihen, että lattiat ovat usein kylmiä, eikä asia siis mitenkään vaivaa. Kaikki siis on kiinni tottumuksesta ja odotuksista. En ollut tullut koskaan ajatelleeksi, että jollekulle lattialämmitys olisi tällaisessa pakkasettomassa ilmastossa oleellinen varuste, mutta niin kai sitten.

Lainaus:

b) edelleenkin asennetaan erilliset kuuma- ja kylmävesihanat

Vähän samanlainen asia kuin nuo kokolattiamatot - B&Q:sta saa halvalla sekoitehanan, jos sellaisen tahtoo... Itse olen kai sitten paikallistunut, kun en moista kaipaa kuin keittiöön (ja kaikissa keittiöissämme sellainen on ollutkin).

Lainaus:

c) wc ja kylpyhuonetiloissa ei ilmanvaihtoa, joten avattava ikkuna

Maassa on kyllä laki, jonka mukaan jokaiseen rakennettavaan tai remontoitavaan kylpyhuoneeseen tulisi asentaa ilmanvaihto. Eri asia sitten, jos joku kiero rakentaja kiertää lakia ja ostajat/vuokralaiset eivät valita asiasta.

Lainaus:

d) yleensä kaasutakka.

Mitä ihmeen pahaa siinä on...? Minusta vähän kumma koriste, mutta saahan sen pois käden käänteessä.

Lainaus:

Hygieniasta a) neuvola toimii terveyskeskuksen aulassa, jossa lattialla riisutaan ja puetaan vauvat

Enpä ole moisesta kuullut. Tosiaan kyllä kummallista, jos jollakin alueella on noin.

Lainaus:

b) olen usein nähnyt samalla harjalla hoidettavan keittiön lattian lisäksi myös pöydät.

Juu, noin taisi jokin idiootti tehdä omassakin opiskelijasolussamme. Ei ole mikään yleinen käytäntö kyllä ainakaan omassa tuttavapiirissäni.

Lainaus:

Ai niin ja olettehan toki lukeneet sairaalabakteereista täällä:(.

Olen, ja tässä on sentään yksi oleellinen positiivinen ero Englannin puolesta, Suomea vastaan. Omassa sairaalassamme oli sairaalabakteeria samaan aikaan kuin eräässä Suomen sairaalassa, jossa mummoni sattui silloin olemaan. Omalla paikkakunnalla asiasta tosiaan sai lukea ja kuulla kaikkialta paikallisuutisista ja ihmiset sentään pitivät asiasta meteliä. Kyseisestä suomalaisesta sairaalasta ja sen sairaalabakteerista ei mainittu edes kyseisen paikkakunnan paikallislehdessä, eikä kukaan omainen edes tuntunut reagoivan uutisiin kuin " ahaa" -tasolla.

43/50

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat