Kerään kummilapselleni erästä astiastoa. Jokaisena merkkipäivänä ostan jonkun osan siihen.

Vierailija

Mentyäni kylään, huomasin astioiden olevan arkikäytössä heillä. Luulin, että he ymmärsivätm että kerään sitä vauvalle itselleen tulevaisuutta varten. Ilkeänkö huomauttaa asiasta??

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Siinähän on hirveä säilöminen vuosien varrella. Toisekseen kyllä jokainen haluaa itse päättää millaiset astiat aikuisen ahaluaa. Kolmannekseen tosiaan posliiniastiat kuluu käytössä ja saattaa mennä rikkikin. Että en kyllä ymmärrä sitäkään, että ottavat toisen lahjan ainakaan arkikäyttöön. Mutta oletko varma, etteivät he juhlista sinun vierailuasi näillä astioilla. Meillä lasten hopealuskat ovat käytössä heidän omilla syntymäpäivillään. Muuloin ei koskaan. Lapset ovat itse toivoneet näin ja minusta se on ihan kiva käytäntö.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

joo, ja sitten ne rahatkin olisivat vanhempien käytössä

Sitten vasta kun kummityttö tarvitsee rahoja anna ne lapselle!

Vierailija

Itse olen saanut sekä vanhemmiltani että kummeiltani ja muilta sukulaisiltani aina 7-vuotiaasta saakka astiasarjoja ja liinavaatteita lahjaksi. Nyt aikuisena kärsin siitä että kaapit ovat pullollaan avaamattomia pakkauksia astioita ja pyyhkeitä ym, joita en ole itse valinnut. Enkä saa koskaan itse valitakaan koska en noitakaan ehdi tämän elämän aikana käyttää.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Lapsi saa ko. astiat varmasti mukaansa opiskelemaan tms. omilleen lähtiessään - jos ylipäätään haluaa = jos muoti/maku ei ole muuttunut siihen mennessä. (Jos kyseessä on vauva, niin eihän hänen makuaan ole kysytty nytkään.)

-kysytkö sinä aina kummilapselta mitä hän haluaa? Itse ajattelin, että tämä on järkevä sijoitus, myyköön tai tehköön mitä haluaa sitten sillä, mutta minusta vanhempien pitäisi ymmärtää, että kyse on lapsen esineistä, ei heidän.

Ajattelitko, että perhe varaisi jonkun kaapin säilytystilaksi tälle astiastolle, eikä ovea avattaisi 20 vuoteen muuta kuin uusien lahjojen laittamiseksi kaappiin? Se jos mikä olisi tuhlausta.

-ai miten niin tuhlausta? Se on tuhlausta, että asiastoa käyttävät vanhemmat ja lapsi saa ehkä nurkista halkeilleen astiaston jne. Arvokaan ei ole sama, jos lapsi ei pitäisi siitä ja möisi pois.

Mistä muuten tiedät että astiasto on arkikäytössä? Ehkä se on juhlakäytössä eli juhlistavat sillä sinun vierailujaan - ja ajattelevat vielä olevansa kohteliaita, kun käyttävät sitä sinun nähtesi!

-tiedän, koska näin sen omin silmin; eikä astiastoa ole kertynyt vielä " kahvipöydällisen" verran.

Onhan lapsi muuten nytkin mukana ruokapöydässä, eli hän käyttää omaa astiastoaan.

- ei käytä vielä.

Vierailija

ettei sukulaiset vain sitten suuttuisi kun ostaisinkin oman makuni mukaisia ja jatkaisin edelleen lapsuusajan kippojen kaapissa pitämistä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ajattelitko, että perhe varaisi jonkun kaapin säilytystilaksi tälle astiastolle, eikä ovea avattaisi 20 vuoteen muuta kuin uusien lahjojen laittamiseksi kaappiin? Se jos mikä olisi tuhlausta. ,

Vierailija

Laita vaikka rahaa suljetulle tilille (mieluiten niin, että saat järkevän koron) ja sano, että kun lapsi muuttaa kotoa, hän saa käyttää kyseisen summan itselleen mieluisen astiaston ostoon. Näin lapsi saa itselleen mieluisen priimakuntoisen astiaston eikä hänen vanhempiensa tarvitse säilytellä sitä kaapeissaan.

Vierailija

Ylioppilaslahjaksi sain samaa astiastoa koko suvulta. Opiskeluaikana ei noita oikein raatsinut käyttää ja sitten kun perustimme perheen, tuo astiasto olikin jo melkoisen vanhanaikainen ja kaupat olivat täynnä paljon kauniimpia astiastoja. Oma makukin oli vuosien varrella muuttunut ja niinpä saamani tusinan kahvikupin astiasto on nyt ollut monta vuotta kaapinnurkassa viimeisimmän muuton jälkeen vielä purkamattomassa laatikossa kun olemme käyttäneet muita astioita. Ruokalautaset ovat olleet kyllä hyviä ja kestäviä arkikäytössä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat