Pienet lapset ja portaat

Vierailija

Ostimme juuri kaksikerroksisen rivitaloasunnon, joka on kaikin puolin meidän unelma, mutta mua jotenkin on ruvennut hirvittämään portaat. Tiedän, että lapset kyllä oppivat niissä kulkemaan ja aluksi tietenkin laitetaan portit, mutta silti :o)

Portaiden käsipuiden alla on takorautaiset " välipuut" :), joissa on melko leveät raot (pienen lapsen pää mahtuu) ja mietinkin minkä " viritelmän" niihin keksisi siksi aikaa, kun lapset ovat pieniä. Onko ideoita ??

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

En todellakaan voisi kuvitellakaan laittavani häntä rappusiin itsekseen. Varmasti tulisi pää edellä alas ja on tullutkin. Järkeä ei ainakaan meidän 2,5-vuotiaalta löydy sen vertaa.

Vierailija

Konttauksenkin oppi heti 7 kk vauhdikkaasti mennen. Kaverilla meni kuin raiteilla ja hitaasti, meillä juoksi kontaten. Aina ollut hirveä hoppu, joten rappusissa on ongelmia.

Hyppiminen on parasta mitä tietää, hyppää sohvalta alas, trampoliinilla hyppää nelisen hyppyä ja sitten pakko hypätä jo alas. Vikan rappusen hyppää aina ja sinne on ylhäältä jo hirveä kiire.

Vierailija

Ja ostettiin 2-kerroksinen rivari ennenkuin olin raskaana. Hyvin on mennyt pojan kanssa ja osaa kulkea jo hienosti rappusia ylös ja alas. Uskaltaisin päästää jo ylöspäin yksinään, mutta alas en ihan vielä. Toisaalta - en pidä hänestä kiinni nytkään, mutta olen aina takapiruna (ylösmentäessä) ja " etupiruna" (alastultaessa) että jos ote lipsahtaa niin saan kiinni.

Meillä on myös raot sellaiset, että voisi pienen lapsen pää mennä, ei enää sitten kun lapsi käveli 11kk ikäisenä. Eli en pidä asiaa kovin vaarallisena, koska ei kuitenkaan mene rappusiin yksin koskaan.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

meillä on 2v5kk kävellyt raput itse alas ja ylös ilman takapiruja 1,5v asti, eikä ole muuten koskaan kaatunut.

Vierailija

Huomaako että mulla on esikoinen kyseessä? Tuntuu ettei vaan uskalla antaa mennä yksin. Meillä on vielä portit molemmissa päissä - teilläkö ei ole?

Siis ihan oikeasti kyllä poika osaa mennä rappusia ja kiipeää kylässä esim. kerrostalossa itsenäisesti rappuja, mutta en vain itse uskalla vielä päästää yksin kovin montaa rappusta olevia portaita yksinään. Siis en koske, enkä pidä kiinni, mutta kävelen vieressä, perässä tms.

T. 4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat