Kun vuoto ei lopu...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuossa otsikossa on sitten mun koko ongelma.

Ekasta keskenmenosta kaksi kuukautta, toisestakin jo reilu kuukausi (kaksoset) mutta vuoto ei vain ota loppuakseen. Mulle on sanottu että kaikki on kunnossa mutta epäilen suuresti. Vuoto on välillä hiljasempaa kuin normaali kuukautisvuoto mutta aina se siitä sitten yltyy. Kahteen kuukauteen en ole vuodotonta päivää nähnytkään. Missä vika? Keltarauhashormonin puutetta? Suositelkaa yksityistä hesasta...

Yleiseen en luota enää pätkääkään. Yritystä ei voida aloittaa ja sekös minua sapettaa...

Jos äkkiä lasken vuotoviikot niin saan tulokseksi n. 8 viikkoa...

Ei voi olla enää normaalia.

Vai pitääkö mun laskea sitten vuoto vain tuosta toisesta, siitäkin tulee jo yli 4 viikkoa...

*huokaus* en tiedä enää mitä tehdä...

Kuinka paljon yksityisellä tulee maksamaan jos haluaa esim ultran ja gynen tutkimuksen? Mä olen selkeesti ihan pihalla näistä jutuista.

Kommentit (1)

Vierailija

Vuodon määrä ja pituus voi vaihdella todella paljon henkilöstä riippuen... Kuten kuukautisetkin vaihtelevat todella runsaista niukkoihin. Itse vuodin todella pitkään synnytyksen jälkeen - pitkälti yli 8 vkoa. Silloin minulle sanottiin, että vuoto kestää yleensä muutaman viikon... Neuvolassa puolestaan th sanoi, että vaihtelee ja oma vuotoni ihan normaalia. Sama pätee ymmärtääkseni keskenmenoihinkin.

Jos vuoto on edelleen runsasta, ja sinua huolestuttaa, kannattaa käydä varmuuden vuoksi gynellä tutkittavana. Minulla yksityinen gynekäynti maksoi Kela-korvauksen jälkeen noin 70 euroa Diacorissa. Ei mitään halpaa lystiä, mutta ainakin saa asiantuntevaa apua ilman pitkiä jonotuksia... Diacorissa useita mukavia gynejä...

masunasu haahuista

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat