Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimim. Smiigus!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Käytiin keskustelua jokin aika sitten kolmannen lapsen äitiysrahojen laskentaperusteista lokakuun uudistuksen myötä, muistanet tilanteen? Olisin halunnut vielä kysäistä, että miten sulla menikään äitiyspäivärahan laskenta kakkosen kanssa? Eli saitko joidenkin työtulojen mukaan vai laskettiinko ykkösen äitiyspäivärahan mukaan? Ilmeisesti se on tässä nyt ratkaisevaa... Mulla laskettiin kakkosen rahat ykkösen äitiyspäivärahan, ei tulojen, mukaan, joten saatan olla huonommassa tilanteessa kuin sinä?

Kommentit (4)

Vierailija

jäin ekalle äitiyslomalle marraskuussa -02, työnantaja maksoi sillon sen ekan 3kk äitiysloma-ajasta palkkaa. Esikoisemme syntyi joulukuun lopussa -02

Vierailija

Kiva kun vastasit! Eli milloin sun esikoinen siis syntyi? Eli oliko sulla vuosi 2002 kokonaan työtuloja? Meidän tytöt siis 9/2001 ja 3/2003 eli olen ymmärtänyt, että mulla kakkosen rahat (jotka vähän huonommat kuin ykkösen) laskettiin kuitenkin ekan äitiyspäivärahan mukaan? Luulin aluksi, että ne oli laskettu sen vuoden 2001 tulojen mukaan, eli 8kk töitä ja 4 äitiysrahaa, mutta joskus jostakin hoksasin (en muista enää mistä ja miten) että kakkosen raha olisikin laskettu vain ykkösen äitiysrahan mukaan miinus se joku vähennys. On tää vaikeeta ja sekavaa, pelkään hulluna, että tipun sille perusrahalle, joka huonompi kuin nykyinen hoitotuki ja kuntalisä.

Vierailija

Sain kakkosesta vuoden 2002 (muistaakseni)työtulojen mukaan. Kakkonen syntyi toukokuussa 2004. Mulla siis oli toisen lapsen kohdalla parempi päiväraha, kuin ensimmäisen. Ja nyt tämän kolmannen ä-päiväraha on siis sama, kuin kakkosesta. Olin ollu samassa työpaikassa ensimmäiseen raskauteen saakka 5-vuotta yhtämittaa, ja työtulot parani vuosien saatossa, jollonka tuo ä-päivärahakin kasvoi toisen kohdalla. Selvensikö yhtään?

Vierailija

tajusin sun kirjotuksen kautta, että sainhan mäkin 3 ekaa kk palkkaa eli vuonna 2001 vain joulukuu äitiysrahalla, no jatkan selvittelyjä!

Uusimmat

Suosituimmat