Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampereen julkisen puolen hoidoista...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

.. eli olisko jollakin oman käden tietoa hinnoista, jonoista yms. julkisella puolella Tays:n naistenklinikalta? Saatiin lähete sinne, mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Omalääkäri epäili, että jonot saattavat olla vuoteen 2009 asti; pitääkö oikeasti paikkansa? Entä hinnat? Käsittääkseni ainakin osa on normi poliklinikkamaksuilla, mutta entä esim. ICSI (joka on meidän ainoa mahdollisuus)? Yksityisellä kyseinen toimenpide kustantaa Kelan korvausten jälkeen vähän vajaan 1000, mutta entäpä siis julkisella? Suurkiitos vaivannäöstä jo etukäteen!! :)

Kommentit (7)

Vierailija

Mulla paha endo, laparoskopia 02/04 jolloin lähete hormonipolille, aika 03/04 eli tosi nopeasti. Sit tehtiin vielä toinen leikkaus 04/04 ja eka IVF heti 06/04. Sen jälkeen oli klinikan kesätauko ja PAS piti tehdä 09/04 mutta epäonnistui joten uudelleen IVF-jonoon ja toinen IVF tehtiin 11/04 ja siitä tulikin plussa.

Olen siis päässyt tosi nopeasti hoitoihin josta olenkin tosi kiitollinen. Ilmeisesti TAYSissa paha, nopeasti etenevä endo vauhdittaa hoitoon pääsyä, näinhän ei ole todellakaan joka paikassa. Mutta tämän kanssa ei voinut odottaa ja tiedän muita joilla ollut samoin. Olen kanssa Tampereen naapurikunnasta että tiedä sitten...

Vierailija

Hei!

Julkisen puolen jonot ja muutkin jutut kiinnostavat minuakin, sillä eilen gynekologi lupasi laittaa lähetteen eteenpääin Taysiin. (Omissa verikokeissa jotakin pientä häikkää ja spermassa testien perusteella enemmänkin) Unohdin kuitenkin puhelimessa kysyä kuinka pitkät jonot oikein ovat... pari kuukautta sitten gynekologin vastaanotolla käydessäni ja verikoelähetettä kirjoittaessaan, lääkäri arveli, että jonot ovat muutaman kuukauden pituiset. Mahtaakohan kutsu Taysiin tulla ennen joulua? Kutsua odotellessa menemme Avaan ensikäynnille kuulemaan testiemme tuloksista ja siitä miten meidän tilannetta voisi hoitaa.

Vierailija

aattelin, että voisin vaikka soitella sinne huomenissa, koska tuskinpa siitä ainakaan mitään haittaa on. Kiitoksia kaikille! :) Ja toki, jos vielä omia kokemuksia löytyy, luen niitä erittäin mielelläni.

Vierailija

Elikkä toukokuussa 2004 tk:n lääkäri kirjoitti lähetteen, viikon päästä tuli kutsu ja ajan saimme jo kesäkuulle (olemme tästä naapurikaupungista). Kesätauon takia ensimmäinen inssi oli meillä elo-syyskuun vaihteessa. Hintahan on aina 22 euroa tosiaan käynniltä (kuten aikaisemminkin jo mainittiin. IVF-jonoon meidät laitettiin joulukuussa 2004 (neljän inssin jälkeen) ja eka IVF oli kesäkuussa. IVF:n ultrat sun muut on sen 22 euroa ja punktio on 72 euroa + lääkkeet tietenkin maksoivat about 500 euroa!

Nyt joudumme taas odottamaan seuraavaa IVF:ää puoli vuotta, eli tammi-helmikuun vaihteessa pääsemme taas tositoimiin. Soittelen marraskuun menkoista polille ja saan tämän vuoden puolella vielä reseptit, kun on tuo omavastuu jo täynnä...

Vierailija

Ja siitä odoteltiin kesän yli syyskuun lopulle ensimmäistä aikaa. Kun ensin kokeiltiin ovulaation induktiota, hoitoon lähdettiin heti seuraavasta kierrosta. Nyt olemme odotelleet ivf-aikaa elokuusta asti, oletettavasti pääsemme hoitoon tammi-helmikuun vaihteessa tai myöhemmin helmikuussa. Eli jono voi olla pitkäkin, mutta tuskinpa nyt vuoteen 2009 asti!

Tuo jonotusaika riippuu vissiin myös siitä, mikä on kotikunta. Olen kuullut, että tamperelaiset joutuvat jonottamaan kauemmin, kun kysyntääkin on enemmän. (Tämä on vain oletus, ei tieto!)

Hinta on 22 euroa/käyntikerta. Halpaa ku makkara siis yksityiseen verrattuna...

Toivottavasti kutsu tulee pian!

Vierailija

Tays:sta soitettiin toissapäivänä ja täti sanoi, että lähetteemme on tullut kyllä heille, mutta lähetteistä päättävä taho on vielä tämän viikon lomalla. Eli ensi viikolla tulee postissa sitten kutsu klinikalle.. Vau! Osastonhoitaja arveli, että ensimmäinen aika olisi joulu-tammikuussa ja meidän tapauksessamme ainoa mahdollinen hoitomuoto eli ICSI jo loppukeväästä, ennen heidän kesälomiaan. En ollut uskoa korviani!! :) Verrattuna siihen omalääkärin arvioon vuodesta 2009 tämä tuntuu mielettömältä... :) Olen aika onnellinen, vaikka en ole edes virallista kutsua tutkimuksiin saanutkaan. Toimenpidemaksut on tosiaan sen 22¿/kerta ja varsinainen ICSI maksaa julkisella noin 100¿. Kymmenen kertaa halvempi siis kuin yksityisellä... Lääkekulut tosin nostavat hintaa, eli ne ovat suunnilleen sen vuosittaisen omavastuun verran, noin 600¿. Mutta silti. Mä oon niin iloinen!!!! :)

Vierailija

jonot oli ainakin viime keväänä lyhyet. itse jouduin odottamaan vain 2kk lähetteen saannista ekaan aikaan. poli maksu niistä julkisella ainakin menee (22euroa) mutta en sitten varsinaisista hoitomaksuista tiedä.

Uusimmat

Suosituimmat