Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

C-HEPATIITTI!?!?!?!

Vierailija

Sain juuri kuulla ex-miehelläni C-hepatiitti!!!!!!! Eikä kertonu siitä minulle mitään koko yhdessä olo aikanamme!!!! (v*tun kusipää!!!)

Olen lukenut jutut netistä mitä siitä kerrotaan, mutta haluaisin kuulla käytännön kokemuksia/kertomuksia aiheesta... Onko tarttunut perheenjäsenestä toiseen jne.

PANIIKKI...!!!!!!!!!!!!!!!

Ja aamulla terveyskeskukseen................. : /////

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Minulla ollut c-hepatiitti 10 vuotta. Ja olen täysin oireeton ja maksa-arvotkin paremmat kuin ns. tavallisilla ihmisillä. Ja ei todellakaan tartu lapsiin normaali koti-oloissa. Tietenkin panen laastarin pienenkin haavan päälle, ettei tämmöstä pääse tapahtumaan. Minäkin olen 2 lasta synnyttänyt eikä kummallekkaan hepatiitti tarttunut. Nyt viimeiseen 3 vuoteen viruksia ei ole löytynyt verestä. Lääkärit juuri pohdiskelevat voiko hepatiitin sanoa kokonaan kadonneena vai pidetäänkö vaan oireettomana. Sen verran minulle sanottu, etten tartuta ketään koska viruksia ei enää näy. C-hepatiittiin ei todellakaan ole rokotusta, mutta hoitohan löytyy..interferoni. Että en nyt sentään lähtisi tuommoideen panikointiin heti mukaan. Ja varmasti on aivan turha yrittää exä raastupaan saada, miten ensinnäkin pystyisit todistamaan, että tahalleen tartuttanut sen sinuun ja toidekseen tauti ei välttämäti ole tappava. Joku hiv vähän eri luokassa..Enkä jaksa tarkistaa kirjoitus virheitä...

Vierailija

Kyllä kai jollain oikeuden luvalla saadaan selville sairaalan teidoista koska exäsi on saanut tietää sairastavansa. Sillähän se todistettais, että on tarkotuksella tartuttanut (jos on tarttunut, toivotaan vielä kuitenkin parasta, että ei olis!)

Vierailija

olet tietenkin 10 vuodessa ehtinyt tottua asiaan ja tullut sinuiksi sen kanssa!! Mut hei haloo!! Minä kuulin tämän jutun ex-mieheni sairaudesta muutama tunti sitten...

Ja tottakai olet tuota mieltä kun sulla on oma lehmä ojassa...

ap

Vierailija

Minä ja mieheni saatiin se aikoinaan likaisista neuloista

sitten saatiin lapsia ja miehellä se hoidettiin ja mulla lähti itestään, lapsiin se ei tarttunut edes synnytyksessä..

Vierailija

Olen työssäni hoitanut c-hepatiittipositiivisia ja osalla on tarttunut perheenjäseniin, osalla ei. Verikontaktissa tarttuu helposti, muista eritteistä huonommin, mutta kyllä tarttuu esim. sukupuoliyhdynnässä. Todella törkeää jos mies on tiennyt asiasta eikä ole kertonut. Tsemppiä sulle ja toivotaan ettet ole saanut tartuntaa. Onko lapsiakin?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat