Sitteri

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ostettiin vauvalle, 4vkoa, tänään Carenan sitteri. Kysyin vielä kaupassa (Vauvatalo Johanna) että käyhän tämä sitten varmasti jo aivan pienelle. Myyjä vakuutti, että käy. Kotona huomasin ohjeista, että sitteri on tarkoitettu lapsille, jotka jo istuvat itse, eli noin 6kk alkaen, max. 9kg).

Äh, mitä siis teen...bensoihin meni jo nyt 10 ¿, eli jos lähden palauttamaan sitteriä tulee sille melkoisesti hintaa...

Harmittaa vaan vietävästi!!!

Onko siis teillä Carenan sittereitä käytössä jo aivan pienellä vauvalla, eli uskallanko käyttää?

Nutty

Kommentit (9)

Vierailija

Jos on 6 kk alkaen max 9 kg. Eikös monet lapset paina jo 9 kg 6kk ikäisinä. Meillä poika 3 kk painoa 7,3 kg. Meillä on muuten käytössä Babybjörnin 1-2-3 sitteri jonka saa siis kolmeen eri asentoon. Alin makuuasento 7 kg asti ja sitten lepo- ja leikkiasennot 13 kg asti. Ko sitterissä meidän poika viihtyy loistavasti, muissa kokeilemissamme sittereissä ei lainkaan.

Vierailija

Nutty:

Lainaus:

tässä teksti ohjeesta sanasta sanaan: tämä istuin soveltuu lapsille, jotka osaavat jo istua itse (n. 6kk alkaen, max. 9 kg)

huomasin kyllä itsekin tuonkilomäärä ja mielestäni ristiriidassa iän kanssa. aattelinkin, että suomennoksessa virhe, joten katsoin enkun kielisen: This bouncer is NOT intented for children who CANNOT SIT UNAIDED (Approximately 6 months, up to 9 kg)

kertokaas nyt sitten viisaammat kommenttia;)

Tohon tekstiin en kyllä voi sanoa muuta kuin että ihme juttu. Kyllä ihan maalaisjärjellä ajateltuna pienenkin vauvan voi laittaa sitteriin pötkölleen, kunhan ei siinä koko päivää pidä (neuvolassa sanoivat, että jos liikaa pitää, voi liikkeelle lähtö viivästyä, kun ei sitterissä lapsi pääse harjoittelemaan liikkumista).

Ja meidän poika on nyt alkanut pungeta sitterissä istuvaan asentoon, musta pikemminkin tuntuu, etten uskalla enää pitää siinä, ettei pääse kellahtamaan turvavöistä huolimatta kumoon...

Eli tee ihan oman fiiliksen mukaan!

Vierailija

en halua pitää sua tyhmänä, mutta voisko olla niin, että sitteri on tarkoitettu 9 kiloon saakka. Kun usein sen kokoiset ovat jo sen ikäisiä, etteivät juuri sittereissä enää viihdy.

Meillä ei ole saman merkkistä, mutta olen pitänyt vauvaa sitterissä vastasyntyneestä asti.

Vierailija

mutta jos istuimen saa melkein makaavaan asentoon, niin silloin voit pitää vauvaasi mielestäni siinä.

Kävin katsomassa Vauvatalo Johannan sivuilta istuintasi (tai luulen että tätä tarkoitit: http://www.vauvatalojohanna.fi/article/archive/362/ ) ja siinä kuvassa selkänoja on omituisen pystyssä. Mutta minun mielestäni kuitenkin kuvassa on ns. pienentäjä eli pienille vauvoille tarkoitettu pään tuki. Sitteri muistuttaa mielestäni kovasti Emman sitteriä, jota saa käyttää pienillekin vauvoille.

Toivottavasti asiaan löytyy ratkaisu!

L73

Vierailija

tässä teksti ohjeesta sanasta sanaan: tämä istuin soveltuu lapsille, jotka osaavat jo istua itse (n. 6kk alkaen, max. 9 kg)

huomasin kyllä itsekin tuonkilomäärä ja mielestäni ristiriidassa iän kanssa. aattelinkin, että suomennoksessa virhe, joten katsoin enkun kielisen: This bouncer is NOT intented for children who CANNOT SIT UNAIDED (Approximately 6 months, up to 9 kg)

kertokaas nyt sitten viisaammat kommenttia;)

Vierailija

jos sen saa aikalailla makuuasentoon, jolloin selälle ei tuu vartalonpainoa. Me pidettiin meijän vauvaa sitterissa alle kuukauden iässä, mutta asento oli lähes makuuasento. Sitteriajat ei kuitenkaan ollu pitkiä.

Vierailija

Niin ja esim. Emma-merkkisessä sitterissä lukee, että voi käyttää 2vko:sta lähtien.

Ja sitten kun äidit täällä sanoo, että vauva nukkuu sitterissä esim. päikkärit, joten kai niissä sitten pitäisi saada olla pitkiäkin aikoja?!?

Vierailija

Piti ihan netistä kattoa tuota ihmeellistä sitteriä ja löysin tällaisen http://www.vaunuaitta.fi/sisalto/index.php?group=00000348&mag_nr=4 (Rullaa sivua vähän alaspäin)

Selkänojaa ja jalkaosaa saa ainakin tämän mukaan säädettyä, joten tuskinpa on mitään estettä pitää vauvaa siinä ihan kuten muissakin sittereissä, eli minä ainakin pidin noin pienenä hetken kerrallaan ja ihan makuuasennossa.

Anselmi

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat