Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään, että on rintasyöpä! :(

Vierailija

Minulla on ollut sellaista ihme kipuilua toisessa rinnassa, nännin seutu on tosi arka ja herkkä. Mitään kyhmyä en ole löytänyt, eikä rinnasta eritykään muuta kuin puristaessa muutama tippa maitoa (imetys lopetettu n. vuosi sitten). Toinen rinta täysin oireeton.

Mistä ihmeestä voi olla kyse? Ja saako omalääkäriltä lähetteen mammografiaan, vai miten pitäisi toimia? Olen 30 v.

Pelottaa..

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

En viitsinyt mennä omalääkärin kautta, koska tiesin etukäteen, mitä hän luultavasti sanoisi. (" Minusta tämä ei vaikuta vakavalta, mutta käy varmuuden vuoksi mammografiassa kuitenkin" .)

Vältin siis näin yhden lenkin.

nro 2

Vierailija

meillä silloin oli työterveys. Minulla oli patti kainalossa. Lääkäri kyseli minulta, että mikäköhän se voisi olla ja ehdotti lopulta että tule kahden viikon päästä uudestaan jos se patti ei ole hävinnyt. Lääkäri jopa kehtasi sanoa, että ei noin nuorilla ole rintasyöpää (työtoverini, vanhempi nainen, taisteli juuri silloin rintasyöpäleikkausten kanssa ja hänen huoneessaan oli 24 v. nainen, jolla juuri leikattu rintasyöpä). Kun olin pitänyt lääkärille puhuttelun ja sanonut suorat sanat + lähtenyt ovet paukkuen hänen arvottomasta huoneestaan, menin saman tien autolleni ja soitin ajan yksityiselle ja jo samana päivänä myöhemmin mammografia oli tehty. Kyseessä oli onneksi vain joku talipatti tms.

Nyt noin puoli v. sitten minulla mm. vihloi varsinkin toista rintaa kainalosta nänniin asti, sellaisia nopeita, yhtäkkiä tulevia vihlaisuja. Olen atoopikko ja joskus nännitkin ovat tosi kuivat ja voivat olla ihan auki ja vähän joskus märkineetkin. Tämän tiedän ja siitä en ole koskaan pelästynyt. Mutta nuo em. vihlaisut kävin selostamassa työterveydessä joka on nykyään Mehiläisessä. Mammografia tehtiin eikä mitään löytynyt. Lääkäri diagnosoi, että on hormonaalista ja eri asioiden summa (näin lyhyesti sanottuna).

Mutta kannattaa käydä mammografiassa jos yhtään on vahvempaa epäilyä. Kunnon lääkäri kyllä on kullanarvoinen näissä asioissa.

Vierailija

lahjakkaasti. ja mulla siis niin muhkurainen rintakudos, että en itse pystynyt sanomaan että onko siellä mitään kyhmyjä, kun koko rinnat on yhtä kyhmyä. mutta oman mielenrauhan takia mäkin kävin lääkärillä ja siellä ultrassa. en oo vieläkään muistanu soittaa niitä tuloksia, mutta lääkäri sanoi jo silloin tutkiessaan että ei näkyny mitään epänormaalia.

Vierailija

En ole vastannut aiempiin ketjuihin, mutta helpottavaa kuulla, että muillakin samanlaista oireilua on.

Minäkään en mielellään menisi omalääkärin kautta, luultavasti hänkin sanoisi kutakuinkin, että " ei täällä mitään tunnu, joten ei aihetta huoleen ja olet vielä noin nuorikin.."

Ja hieman helpottavaa on sekin, että se ei tunnu koko ajan tuo oireilu..joinain päivinä tuntuu enempi ja toisina taas ei lainkaan.

Nyt on kierron n. puoli väli menossa, joten liekö sitten hormonaalista, niinkuin joku sanoi? Voikun olisikin!

Saitte onneksi vähän hälvennettyä pelkojani, kiitos!

Lisää mielipiteitä/kokemuksia kiitollisena otan vastaan.

ap

Vierailija

Tänään varasin yksityiselle mammografiaan ajan jonka sain vasta kahden viikon päähän...järki ehkä loppuu aikaa odotellessa sen verran pelottaa.Syöpä voi ilmetä myös kipuna ja jomotuksena..ikää 35v ja nuorimmainen vasta 1v.9kk

Vierailija

Huomattavasti jo helpottaa, kun tietää, että on muitakin! Itsellä myös pieni lapsi 1v 7 kk, joten menettämisenkin pelko on kamala..

Kirjoitelkaa vaan vielä kokemuksianne!

ap

Vierailija

en tiedä sitten jos ois ollu oikee omalääkäri, en oo ikinä siellä käyny, nyt oli tuuraava lääkäri jolla mä kävin, ja se on ainakin tosi fiksu. hoitanu multa poskiontelontulehdusta, paskaks mennyttä polvea yms. mutta se siis tutki mut siellä terveysasemalla ja kirjoitti lähetteen sinne ultraan. eikä muuten mun iästä sanonu mitään. :) vaikka mullakin ikää pari vuotta vähemmän kun sulla.

t. se joka kärsii mastopatiasta, en nyt muista numeroa

Vierailija:

Lainaus:

Minäkään en mielellään menisi omalääkärin kautta, luultavasti hänkin sanoisi kutakuinkin, että " ei täällä mitään tunnu, joten ei aihetta huoleen ja olet vielä noin nuorikin.."

Vierailija

rintarauhasrakenteeni on ryynimäinen eli täynnä patteja ja muhkuroita. Kaulaan ja rintaan ja kainaloihin sijoittuu nuo kivut. Minäkin pelkäsi syöpää kunnes tutkimusten jälkeen rauhotuin.

Toki noita syöpätapauksia aina tulee, mutta suurempi mahdollisuus on hormonaalinen tms.

Koeta rauhoittua ja muista miten hyvin rintasyöpää voidaan hoitaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat