Voisko kahden lapsen kanssa olla IHANAA?!Rohkaiskaa please!

Vierailija

Meillä kkohta kaksi 1v ja 10kk ikäerolla. Aika vähän tulee positiivisiä kommentteja, ainoa mitä kuulee on, että tulee olemaan rankkaa ja väsyttävää. MÄ OON IHAN PANIIKISSA ja melkein kaduttaa tää toinen lapsi... Kertokaa nyt joku positiivisia kokemuksianne. Tai rohkaiskaa ees jotenkin. Ois kiva mennä synnyttämään positiivisin ajatuksin... KIITOS!

Kommentit (15)

Vierailija

Meillä onneksi tää esikoinen on ollut helppo tapaus, nukkuu yöt ja päivisin tykkää puuhata omiaankin eli ei oo koko ajan mun kimpussa. Toivon todella parasta ja kun ajattelee omalle kohdalle, mitä ois elämäni ollut ilman sisaruksia.... Paljon oisin jäänyt vaille! On ne niin tärkeitä! ; )

Terv ap rv 32+5

Vierailija

oikeastaanhan se on hyvä että olet etukäteen paniikissa. Silloin kun on ajatellut asian mahdollisimman kauheaksi, niin sehän voi olla vain mukava yllätys =)

Omien lasteni ikäero on 2v9kk eli enemmän kuin teillä, mutta kyllä minä sanoisin että se on ihanaa joskin erilaista kahden lapsen kuin yhden kanssa. Tiedät sitten =)

Vierailija

Vaikkei alkukaan mitään superhankalaa ollut. Tietty univajetta tuli, kun isompikin vielä kakkosen syntymän aikaan heräili (ikäeroa 1,5 v.), mutta nyt kun lapset ovat 4 v. ja 2,5 v. niin pääosin on todella ihanaa! Lapset leikkii todella kivasti yhdessä, ovat toisilleen tosi tärkeitä, ja nukkuvatkin jo molemmat yöt putkeen :) . Itseasiassa lapset ovat niin ihania että toivon että saamme ainakin vielä kaksi lisää! Kolmas onkin jo masussa :) .

Tsemppiä!

Vierailija

hienosti menee, toivottavasti vaan teilläkin esikoinen nukkuu jo hyvin. luulen että se ainakin meillä oli yks pelastava tekijä kun esikoinen nukkui ku tukki läpi yön vaikka vauva itki. yövaipassa ei pidetty tarkoituksella kiirettä myöskään että yöt mahdollisimman rauhallisia. naapurissa lapset samalla ikäerolla mutta aika väsynyt äiti. heillä vieläkin repaleisia öitä. unikouluun siis ennen kakkosen syntymistä jos vaan tarvetta! tosi mukavasti leikkivät jo yhdessä kun ikää nyt nuoremmalla vajaa4v. otti todella suosiolla myös pienen vastaan, ainut hetki jolloin koin hankalaksi 2 pientä oli imetys, isompi ei tajunnut antaa rauhaa siihen.

Vierailija

jänskää, meilläkin lapset 3,5 v ja 1 v 2 kk. tosin nyt jo päiväkodissa ja koko ajan tuntuu elo helpottuvan kun nuorimmaisesta alkaa leikkikaveriksi isommalle.

Vierailija

en olisi osannut aavistaakaan että jo 4 kk vanha vauva osaa olla isoveljestään niin onnellinen -> nauraa aina kun veli on näköpiirissä! ja isoveli hoitaa pikkuveljeään innoissaan.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

jänskää, meilläkin lapset 3,5 v ja 1 v 2 kk. tosin nyt jo päiväkodissa ja koko ajan tuntuu elo helpottuvan kun nuorimmaisesta alkaa leikkikaveriksi isommalle.

Vierailija

Nuorempi on nyt 5kk ja heräilee monta kertaa yössä, joten välillä on väsy, mutta on ihanaa! Isoveli saa pieneltä parhaat naurut ja vauvaa isompi ekana halii, jos on ollut jossain käymässä. Ovat selvästi toisilleen tärkeät.

Mulle ei odotusaikana kukaan voivotellut, että tulis olemaan raskasta. Ehkä välillä on tuntunut raskaalta isomman uhmaikä, mutta siinäkin tuntuu nyt olevan joku suvantovaihe menossa :)

Tsemppiä Ap, älä välitä voivottelijoista!

Vierailija

Lapset ovat nyt 3,5v ja 1,5v. Onhan tämä melko työlästäkin aika ison osan ajasta, mutta ehdottomasti sen arvoista. Kyllä sydäntä lämmittää nähdä miten lapset rakastavat toisiaan ja heistä on jo hyvin seuraakin toisilleen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat