Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksanko toista lasta? Väsyttää jo yhdenkin kanssa...

Vierailija

Lapsi on toivottu ja rakastettu. Ihana päivänsäde, mutta niiiiin rasittava välillä. Ikää 1 ja aloitti hoidossa taannoin. Jotenkin olen ihan puhki illalla, kun saan nukkumaan. Eka aamulla ylös, sitten töihin ja töiden jälkeen aktiivista seurustelua 5 tuntia, kunnes lapsi nukahtaa. Siinä vaiheessa olen ihan poikki itsekin...

Toisaalta haluaisin kuitenkin toista lasta, koska sisarukset ovat aarre ja rakastanhan tämä nykyistäkin. Mutta sitten taas pelottaa se loputon suo tälläisten pienten kanssa ja rutiinit, jotka jatkuisivat vuodesta toiseen. Ja se, että vieläkin vähemmän olisi aikaa istua aloillaan ja lukea vaikka lehti.

Kommentit (9)

Vierailija

sarjatyöllä on se hyvä puoli että pikkuvauvavaihe on suht nopeasti ohitse ja sitten on helpompi liikkua kun ei tarvi rattaita ottaa aina mukaan tai suunnitella ohjelmaa jonkun päiväunien mukaan. ja lapset pitää seuraa toisilleen.

mutta sitten on se jaksamispuoli. rankkaa on about siihen asti kun nuorin on 3v. meillä on lapsilla ikäeroa 2v ja nyt kun nuorempi on 6 voin sanoa että ei enää kiinnostaisi olla vielä ratas/päiväuni/vaippa-aikaan sidoksissa.

Vierailija

Lapsista on jo kovasti seuraa toisistaan ja ovat selkeästi toisilleen tärkeitä (vaikka kinaakin on välillä).

Kun pari vuotta odottaa, niin leikkivät jo tosi hyvin keskenään ja vaippa- ja syöttämisrumbat ovat ohi. Lasten kanssa voi sitten harrastaa " isompien lasten juttuja" . Jos kovin iso ikäero niin ikinä ei sitten löydy yhteistä säveltä esim. perheen harrasteille.

Vierailija

Onko kyse ulkoa tulevista paineista vai todellisesta haluasta useamman lapsen äidiksi. Ap, mun neuvo on, hanki toinen, mutta isommalla ikäerolla (vähintään 5 vuotta).

Vierailija

itse mietin samaa ja asioita voi laskea monella tavalla

- lapset ovat kiinni sinussa tietyn ajan... esim. serkkuni on 6-7 vuotta ja jo nyt aika " itsenäinen" lapsi, käy kavereilla (lähellä) paljon iltaisin ja harrastuksiin ei aina tarvitse lähteä vanhemman kanssa vaan kaverinkin vanhempi käy

- jos tekee lapsen isolla ikäerolla äidissä ollaan kiinni myös vähän pidempään (näin laskennallisesti ainakin) kun taas jos tekisit pienellä ikäerolla.. Sitten taas isolla ikäerolla voi päästä muuten helpommalla

Vierailija

Meillä esikoinen on nyt 3v9kk ja vasta nyt on vauvakuume alkanut nostaa päätään;) Ja vasta nyt tuntuisi siltä, että vauva voisi olla ihana. En missään tapauksessa ehdoin tahdoin halua hankkiutua samanlaiseksi zombieksi kuin monet kaverit ovat, kuten esim. se äiti, jolla on nyt 3 alle 4-vuotiasta. Ei kiitos!

Ja nyt meillä on myös isompi sisarus odottamassa ja " hoitamassa" vauvaa, jos/kun sellainen joskus tulee.

Tee rohkeasti omia ratkaisuja! Ei lapsia tarvitse tehdä 2 vuoden ikäerolla, vaikka " kaikki" tuntuvat niin tekevän. Joka ikäerossa on omat hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija

Lyhyellä ikäerolla lapsista enemmän seuraa toisilleen, pitemmällä ikäerolla taas ei tuplaraskasta vauva-aikaa. Noin karrikoiden.

Vierailija

Ja rankaahan se oli, mutta varsin vähän aikaa. Itse asiassa sitten kun toka oli yksivuotias, niin lapset viihtyivät jo keskeknään niin hyvin, ettei ollut rankkuudessa eroa oliko yksi vai kaksi lasta. Päin vastoin oli ihana katsella siskosten yhteisiä juttuja. Ja nyt ovat mitä parhaimmat leikki- ja kiistakumppanit. Monet asiat sujuvat mukavasti, kun on kaksi. Meillä on kyllä oikein hyvä näin!

Uusimmat

Suosituimmat