Miksi pitäisi puoltaa päivähoitomaksujen ennallaan pysymistä?

Vierailija

Olen nyt viikon sisällä saanut 6-8 viestiä, jossa pyydetään nimeä listaan joka lähtetetään Sinikka Mönkäreelle vastalauseena päivähoitomaksujen korotukselle. Minusta on hyvä, että ylintä maksua nostetaan 250 euroon. Minusta 250 ¿ on vielä kohtuullinen summa lapsen kokopäiväisestä hoidosta. Ja jos ei ole varaa maksaa, tuskin on siinä ylimmässä maksuluokassakaan.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

jos tämä korotus menisi päivähoidon laadun parantamiseen. Jos sillä saisi lisää hoitajia tarhaan. Mutta tuskin sillä laatua parannetaan

Vierailija

Jos perheessä on kaksi palkansaajaa, niin reilusti alle suomalaisen keskipalkka per aikuinen riittää siihen, että maksu menee ylimpään maksuluokkaan.

Jos korkeinta maksua korotetaan, niin pitäisi sitten ainakin myös korottaa tulorajoja niin, että keskipalkalla ei vielä kuuluisi ylimpään maksuluokkaan.

Vierailija

Meillä kolmihenkinen perhe. Minä tienaan yksin 3300 euroa kuussa, joten olemme ylimmässä maksuluokassa. Mies ei tienaa mitään (opiskelija, mutta opintorahakin jo loppu). Maksan siis helvetilliset verot palkastani ja elätän yksin koko perheen + maksan lainat ja muut. Millään en viitsisi enää lohkaista ylimääräistä 50 euroa kuussa päivähoitomaksuun.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Sen sijaan rikkaat rahoittavat kunnallista päivähoitoa verotuloillaan enemmän, ja lisäksi maksavat samasta hoidosta korkeampaa maksua kuin sosiaalipummit.

No tottahan meilläkin menee veroja suhteellisesti paljon, kun tulotkin on ihan ok. Ja kun on ok tulot, on varaa maksaa siitä päivähoidosta. Ei tuo 250 euroa ole vielä liikaa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

joten oon ite sitä mieltä että ottakoot vain noilta suuritulosilta pois!!

Ja näillä suurituloisilla vain kun sattuu olemaan ne luksus autot ja talot viimosen päälle sisustettuna muotikuteet päällä, hiukset viimosen muodin mukaan tällätty ja niin edespäin....

Kateus vie taas kalatkin vedestä. Siis jos minulla on asian näin huonosti, niin eihän muilla saa olla yhtään paremmin, eihän? Katsos, jossain tulee myös se raja vastaan jolloin me hyvätuloiset toteamme että nyt saa riittää tämä ikuinen maksaminen. Turha sitten ihmetellä jos koulutus ynnä muut yhteiskunnan järjestämät palvelut tulevat maksullisksi, sosiaaliturvaa huononnetaan ja veroprosenttia pudotetaan reippaasti. Varmasti löytyy sellainenkin puolue joka huomaa tässä polittisen mahdollisuutensa.

Vierailija

Me ollaan nippanappa ylimmässä maksuluokassa ja kahden lapsen hoitomaksun korotus tekee 70 euron loven ruokakassaan. Siis 70 euron, ei markan! Tuntuu, että ihmiset eivät ymmärrä kuinka valtavan iso raha se on... Meillä ei todellakaan olla rikkaita, itselläni on yhden siistit housut, joissa käyn töissä, aina viikonloppuisin pesen ja samat päälle taas, kun ei ole varaa ostaa toisia ja hammaslääkäriin pitäisi mennä, mutta ei todellakaan ole varaa yms. yms. Ottaisivat niiltä oikeasti rikkailta, niitäkin kun on olemassa.

Vierailija

Kun kaikki lapselle on niin kallista.

Mutta itselle ostetaan mukisematta muotivaattet, uudet autot ja talot, maksetaan kampaaja kerran kuussa ja ulkomaanmatkat...

Mielenkiintoista.

Vierailija

Sen sijaan rikkaat rahoittavat kunnallista päivähoitoa verotuloillaan enemmän, ja lisäksi maksavat samasta hoidosta korkeampaa maksua kuin sosiaalipummit.

Vierailija

Prosentuaalisesti korotus on melko iso noin kertakorotukseksi, samalla voisi mm. lapsilisiä korottaa samassa suhteess tms. Mm. siksi vastustan.

Vierailija

Kyllä siinä ylimmässä maksuluokassa on todella paljon niitä, joille tuo nykyinenkin maksu on korkea. Saati jos sitä nostetaan.

Minusta maksun korotus olisi ok jos samalla nostetaan tulorajaa. Eli nykyinen 200e nykyisellä tulorajalla ja 250e niiltä OIKEASTI hyvätuloisilta, esim. jos bruttotulot yht. yli 4400e (tietysti lasten lukumäärästä riippuisi se tuloraja, mutta siis esim. yhden lapsen perheessä noin).

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kun kaikki lapselle on niin kallista.

Mutta itselle ostetaan mukisematta muotivaattet, uudet autot ja talot, maksetaan kampaaja kerran kuussa ja ulkomaanmatkat...

Mielenkiintoista.

miten joku kehtaa ostaa kirpparilta tai miten jotkut ei raski käydä kampaajalla.

Vierailija

Eli mulle on ihan sama mitä noille päivähoitomaksuille tehään!!

mies on sairaseläkkeellä ja itse saan n.1000¿ kuussa miinus verot....

Ja ei todellakaan olla niitä SOSIAALIPUMMEJA joiksi tuolla edellä " haukuttiin" !! Siis oon ite huomannut miehen veljestä saa ite hyvää palkkaa ja vaimo saa ihan jees palkkaa et hehän vasta kitsaita ovat, eivät laittas euroakaan ylimääräistä mihinkään, joten oon ite sitä mieltä että ottakoot vain noilta suuritulosilta pois!! Mistäs me pienitiúloiset maksetaan..... hyvä kun raha piisaa tavalliseen elämään!

Ja näillä suurituloisilla vain kun sattuu olemaan ne luksus autot ja talot viimosen päälle sisustettuna muotikuteet päällä, hiukset viimosen muodin mukaan tällätty ja niin edespäin....

niin eihän sitä rahaa tosiaankaan jää yhtään ylimääräistä!

älkää viittikö TAAS narista turhista!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat