Lenkkeilijät! Miten estän pohkeen kramppaamisen?

Vierailija

Olen harrastanut lenkkeilyä kesästä asti. Nyt kuntoa ja juoksufiilistä on sen verran, että jaksaisin juosta yhtä päätä yli 2 km. Mutta kun " mittarissa" on 2 - 2,5 kilometriä, juoksu on pakko lopettaa, sillä vasen pohje kramppaa aina. Miten estän sen? Mistä kramppaaminen voi johtua?

Juoksen pääosin hiekkatiellä.

Kommentit (8)

Vierailija

On tää AV melkoinen palsta, saa vastauksen salamannopeasti kysymykseen kuin kysymykseen. Kiitti tästä tiedosta. Pitääpä käydä ostamassa. Jospa se tosiaan on siitä kiinni?

Vierailija:

Lainaus:

ihan selkee MAGNESIUMIN puute! osta purkki luontaistuotekaupasta!

t. personal trainer

Vierailija

tarkista nämä:

- oletko juonut tarpeeksi ennen lenkkiä? Siis ei LIIKAA mutta silti.. krampit johtuu joskus juuri nesteen puutoksesta..

- venytteletkö ollenkaan ennen lenkkiä? tai jälkeen.. ? Lenkin jälkeen kannattaa venytellä. siis rauhallisesti.

- juoksetko liian kovaa? Jos alkaa ne maitohapot jylläämään?

- tässä yksi ehdotus: juokse just se pari kilsaa, kun alkaa krampata, vaihda kävelyksi ja jatka sitten kun taas pystyt!! TSEMPPIÄ eteenpäin! Mua himottaa kans lenkkipolulle, mutta raskauden vuoksi en viitsi ja uskalla juosta..

Vierailija

Juon vähän ennen lenkkiä n. 6 dl vettä, se ei hölsky mahassa ja tuntuu riittävältä määrältä. Magnesiumin saannista mulla ei ole hajuakaan! Venyttelen aina lenkin jälkeen, mutten ennen. Pitäisi varmaan...

Vauhti on mielestäni hyvä, kuuntelen kroppaani. Sykemittaria en ole viitsinyt hommata.

Lenkkarit on mielestäni hyvät, eivät asiantuntijan valitsemat kuitenkaan.

Joo, ja koitan kyllä kävellä välillä ja jatkaa sitten juoksua, mutta tähän mennessä kramppi on iskenyt niin kipeästi, että on ollut pakko kävellä ihan kotiin asti :-(

Vierailija:

Lainaus:

tarkista nämä:

- oletko juonut tarpeeksi ennen lenkkiä? Siis ei LIIKAA mutta silti.. krampit johtuu joskus juuri nesteen puutoksesta..

- venytteletkö ollenkaan ennen lenkkiä? tai jälkeen.. ? Lenkin jälkeen kannattaa venytellä. siis rauhallisesti.

- juoksetko liian kovaa? Jos alkaa ne maitohapot jylläämään?

- tässä yksi ehdotus: juokse just se pari kilsaa, kun alkaa krampata, vaihda kävelyksi ja jatka sitten kun taas pystyt!! TSEMPPIÄ eteenpäin! Mua himottaa kans lenkkipolulle, mutta raskauden vuoksi en viitsi ja uskalla juosta..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat