Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Airbag ja turvakaukalon sijoittaminen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tyhmä kysymys ehkä, mutta minne olette autossa sijoittaneet vauvan turvakaukalon jos edessä(kin) on turvatyyny? Suositus on kai takapenkille, mutta ilmeisesti etupenkille voisi myös laittaa jos kytkee turvatyynyn pois päältä. Koska tätä ei kuitenkaan ainakaan meidän auton ohjekirjassa suositella, me on kuljetettu vauvaa takapenkillä turvakaukalossa. Liikun autolla päivisin jonkin verran vauvan kanssa kaksin ja silloin tuo järjestely vain tuntuu vaikealta... Kun pitää pysäyttää auto jos tyttö vaatii tuttia tms. Olen ajatellut, että turvallisuus tietty etusijalla ja että sitten auto pysäytetään jos niin tarve vaatii. Mutta onko joku sijoittanut turvakaukalon eteen ja kytkenyt airbagin pois päältä?

Kommentit (2)

Vierailija

Muutenkaan, vaikka vauvan kanssa olen paljon liikkunut, en ajaessa hoida lasta, sillä auton ratissa on keskityttävä ajamiseen! Niin paljon näkee tien päällä kuskeja, jotka tekevät autossa paljon kaikkea muuta kuin keskittyvät ajamiseen.

Eli meillä ainakin on poika tottunut pienestä pitäen siihen, ettei ajon aikana hänen kanssaan touhuta eikä anneta tuttia suuhun.

Meilläkin airbag edessä, emmekä ole halunneet sen pois päältä asentamista. Ne ovat sen verran hienoa tekniikkaa, että emme täysin luota siihen, että ne tosiaan ovat " pois päältä" . Onkohan niistä tarpeeksi tutkimuksia kolaritilanteista?

Kauniita syyspäiviä,

Nalle ja poika 7,5kk

Vierailija

Kaukalo suositellaan sijoitettavaksi takapenkille, koska se on turvallisin paikka. Ja nykysin myös perustuen paljon noihin airbageihin eli koska niiden pois kytkentä ei kuitenkaan ole 100%:sta eli saattaa kolaritilanteessa poiskytkettynäkin laueta ja murskata vauvan.

Itse liikun vauvan kanssa autolla päivittäin, vauva yksin takapenkillä. Joskus huutaa joskus ei, mutta se on myös minun mielestäni toisarvoista kun turvallisuus on toisessa vaakakupissa.

Uusimmat

Suosituimmat