Koraani ja nykytiede kirjalinkki (puolueeton kirjoittaja))

Kommentit (11)

Vierailija

kirjoitti siitä kuka tahansa? Onko pyöreä kulmikas, jos kirjoittaja ei ole kristitty? Jos asioita perustellaan tarkoin viittein, tarkoin tutkimustuloksin ja referenssein, asiassa ei pitäisi olla mitään väliä sen suhteen, onko kirjan kokaja kristitty vai muslimi, onko hänen kengänkokonsa 42 vai 46 tai mikä hänen silmiensä väri on. Voi että joskus ihmetyttää tuo omanapaisuus ja ennakkoluuloisuus! Miten ikinä kukaan voi löytää uusia näkökulmia tai asioita, jos lähtökohtana on etsiä vain samanlaisilta kuin itse on? Ehkä maailmassa on älykkäämpiäkin yksilöitä kuin tämän nimierkin takaa tai muiden täällä esiintyvien takaa löytyy? - Rohkea ajatus...

Vierailija

Opiskelija 1



Luin juuri tuolla Moku palstalla vastauksesi riinamarille.

Mikä tästä ylläolevasta linkistä tekee tieteellisemmän kuin riinamarin linkeistä?



Eli jos tämä ylläoleva on mielipiteesi niin miksi sitten epäystävällinen vastauksesi riinamarille?



Vierailija

että kuten totesin, Koraanissa ei ole sunnan valossa mitään ristiriitaa, ja näin ollen minusta tuo aloitus oli provo.Lisäksi riinamarin linkit eivät olleet mitään " tieteellisiä" .

Vierailija

toi lause," joka (myös kristittynä) oli perehtynyt raamatulliseen....

viittaa että hän olisi nyt ex-kristitty ja kääntynyt muslimiksi....

Vierailija

Haluan suositella tätä kirjaa tässä yhteydessä, vaikka sillä ei olekaan mitään tekemistä aloituksen tarkoittaman tieteen kanssa. Vertailevan uskontojen tutkimuksen kanssa sen sijaan on.



Kirjan on kirjoittanut turkkilainen Yakup Yilmaz, joka on asunut Suomessa 13 vuotta. Vaikuttaa kiintoisalta, sillä kirjoittaja tuntee Islamin lisäksi hyvin myös kristinuskon ja juutalaisuuden. Hyödyllistä luettavaa erityisesti kristityille!

Vierailija

Ensinnäkin sivujen ulkoasu ja teksti oli samanlaista kuin yleensä kaikilla islamilaisilla sivuilla on ollut. Ei-muslimilla tuskn on tarvetta käyttää muslimien omia lyhenteitä tekstien perässä, mikäli hän haluaa kertoa asiallisesti muslimien uskonnosta. Varsinaista tekstin kirjoittajaa en löytänyt, vaikka yritinkin etsiä kyseisiltä sivuilta. Ei siis ollut mitään nimeä, mistä olisi voinut etsiä enemmän taustatietoja: miksi oli tutkinut islamin uskoa, oliko tutkija vai muuten vain jne.



Nyt kun kerroit nimen, otan enemmän selvää.

Vierailija

Tri Maurice Bucaille on huomattava ranskalainen kirurgi ja tiedemies, joka on kirjoittanut kirjan " The Bible, the Quran ja Science" (" Raamattu, Koraani ja Tiede" ). Se sisältää Bucaillen tutkimuksen tuloksista juutalais-kristillisestä ilmoituksesta ja Koraanista. Kirja on ainutlaatuinen lisä uskonnon ja tieteen alan kirjallisuuteen..



Merkittävänä tiedemiehenä Bucaille valittiin tutkimaan faarao Merneptahin muumioita. Saudi-Arabian vierailunsa aikana hänelle näytettiin Pyhän Koraanin jakeita, joissa Jumala (swt) sanoo, että faaraon kuollut ruumis tullaan säilyttämään " merkkinä" jälkimaailmalle. Tri Bucaille on puolueeton tiedemies, joka (myös kristittynä) oli perehtynyt raamatulliseen versioon faaraon tarinasta. Tässä versiossa faarao hukkui ajaesaan takaa Profeetta Moosesta (as). Bucaille oli myös myönteisesti yllättynyt lukiessaan Koraanin ennustaneen tarkasti tuon saman faaraon ruumiin säilyttämisestä Mooseksen ajoilta tähän päivään asti, sillä se oli asia joka oli ollutmaailmalle tuntematon viimepäiviin asti. Tämä seikka johti tri Bucaillen tutkimaan Koraania perin pohjin opittuaan ensin arabian kielen. Hänen Koraania ja Raamattua vertailevan tutkimuksensa lopullinen johtopäätös on, että Koraanin väittämät tieteellisistä ilmiöistä ovat täydellisesti modernin tieteen mukaisia, kun taas raamatulliset kertomukset samoista aiheista eivät ole tieteellisesti lainkaan hyväksyttäviä.



Tämä kirjanen, joka on tri Bucaillen pitämä luento aiheesta " Koraani ja moderni tiede" Lontoon Commonwealth Instituutissa, tarjoaa opastuksen kohti Islamin ikuista totuutta..





***Mutta en kyllä ihmettelisi, jos olisi tutkimuksen myötä/jälkeen palannut Islamiin. (Mutta kristitty hän oli ennen tutkimuksensa alkua). Olen lukenut ko. kirjan (kirjana) ja siinä kyllä annettiin ymmärtää ettei hän ole muslimi.



Vierailija

tuhve:

Lainaus:


Ensinnäkin sivujen ulkoasu ja teksti oli samanlaista kuin yleensä kaikilla islamilaisilla sivuilla on ollut. Ei-muslimilla tuskn on tarvetta käyttää muslimien omia lyhenteitä tekstien perässä, mikäli hän haluaa kertoa asiallisesti muslimien uskonnosta. Varsinaista tekstin kirjoittajaa en löytänyt, vaikka yritinkin etsiä kyseisiltä sivuilta. Ei siis ollut mitään nimeä, mistä olisi voinut etsiä enemmän taustatietoja: miksi oli tutkinut islamin uskoa, oliko tutkija vai muuten vain jne.



Nyt kun kerroit nimen, otan enemmän selvää.




Kuten sanoin olen lukenut tutkimuksen ihan kirjaversiona. Ja täytyypä kirjan minulle lainanneelta tarkistaa kuka sen on julkaissut.



Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat