Oletko luonteeltasi kotiäiti vai uraäiti??

Vierailija

Eli jos sinulla olisi mahdollisuus jäädä kotiin hoitamaan lapsia, tai laittaa lapset hyvään hoitopaikkaan ja lähteä itse tekemään uraa, niin kumpi sopisi paremmin sinun luonteellesi??

Eli riittäisikö kotiäitiys sinulle vai kaipaatko elämääsi erilaisia haasteita lasten hoidon lisäksi??

Minä olen luonteeltani ja muutenkin kotiäiti:)

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minulle sopii ehkä sellainen aika aikaa kutakin -ajattelu. Lasten ollessa pieniä olen mielelläni kotona, mutta sen jälkeen haluan ehdottomasti palata töihin. Kotirouvaksi en ryhtyisi vaikka maksettaisi.

Vierailija

jälkeen on ihana omistautua lapsille, kun on päivän ollut aikuisten seurassa. Olin kotona ollessani paljon kiukkuisempi lapsille ja miehelle. Nyt on hyvä olla.

Vierailija

Mutta en sanan perinteisessä merkityksessä, koska paljon muutakin haluan tehdä kuin hoitaa lapsia ja kotia. Mieluiten olisin vapaa käsityöläis-yrittäjä-äiti, mutta sellaisella kun ei elä, niin pakko olla duunariäiti, joka saa onnekseen jättää työt työpaikalle ja kotona omistautua äitiydelle.

Vierailija

Muutenkin luonteeltani kotona viihtyvä ihminen ja lisäksi tahdon viettää aikaa lasteni kanssa. Opiskelut vielä jaksoivat innostaa, mutta työssäkäynti taikka uran luonti ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija

No, todellisuudessa olenkin uraäiti (uraäiti=koulutettu, etenee työelämässä jne.), mutta teen tasan 37,5 h/vko töitä ja se riittää. Urakehitys on ollut hyvää, mutta töiden määrään en suostu lisäämään. Luultavimmin pian yleneminen loppukin, kun en pysty olemaan töissä pidempiä päiviä, en halua matkustaa kuin pakosta, en istu illanvietoissa, strategiaviikonlopuissa jne. Mulla on perhe ja lapset! Ja ne menee aina muun edelle...

Vierailija

Montaa vuotta en olisi viihtynyt kotona, mutta onneksi mies halusi jäädä hoitovapaalle. Voin paljon paremmin, kun elämässä on muutakin kuin lapsi ja koti. Tosin ura ei tällä hetkellä kauheasti etene, kun en tee ylitöitä, vaan lähden kellon mukaan kotiin. Kotona jaksaa paljon enemmän puuhata lapsen kanssa, kun on päivät töissä.

Vierailija

aivan liian ehdoton jako. Itse olen työssäkäyvä äiti (vaikkakin hyvässä ammatissa), en koe silti rakentavani mitään " uraa" . Duuni kuin duuni, pakko käydä että saa rahaa

Vierailija

Ainakin tällä hetkellä kotiäitiys sopisi luonteelleni paremmin. En osaa kaivata mitään haasteita, enkä muutenkaan ole mitenkään kunnianhimoinen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat