Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit! Kun kirjoitat potilaskertomukseen...

Vierailija

...potilasta kuvailevan sanan " asiallinen" , mitä haluat sillä sanoa?

Useat lekurit ovat kirjoittaneet minusta tyyliin yt hyvä, asiallinen. Onko tämä teidän yleinen suosikkiterminne vai olenko erityisen asiallinen tyyppi vai onko tällä jokin syvempi merkitys (esim. varautunut, ujo, tunneilmaisuissaan rajoittunut?)

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Oli kiva saada noin nopeita vastauksia.

Kyllä tämä Vauva-palsta on ihana, oikeasti! Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta ainakin minulle tulee turvallinen olo kun tietää että täältä voi saada lääkärin kiinni nopeammin kuin mistään julkisesta järjestelmästä, vaikka keskellä yötä :-)

t. ap

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

jUSTIIN SEN TAKIA, KUN MAALLIKOT EI YMMÄRRÄ NÄITÄ ILMAISUJA, EI MIELELLÄÄN ANNETA TEKSTEJÄ POTILAIDEN ITSENSÄ LUETTAVAKSI!

Vierailija

Ja 20:selle tiedoksi että, mikään ei ole kauheampaa kuin sönköttävä lääkäri jonka suomenkielisestäkään puheesta ei saa mitään selvää, saati sitten niistä latinankielisistä sanoista. Tosi asiassa moni lääkäri ois kusessa ilman meitä tekstinkäsittelijöitä. Kaikilla lääkäreillä ei ole aikaa kirjoitella tekstejä itse, suuri osa haluaa antaa senkin ajan potilaille. Kiitos kovasti sinulle " lääkäri" . Toivottavasti en joudu potilaaksesi koskaan, luokittelusi on typerää. T: Tekstinkäsittelijä, toimistosihteeri HUS:silta.

Vierailija

Ja sitten on myös tällaisia lääkäreitä kuin minä, jotka kirjoittavat KAIKKI tekstinsä itse. En ymmärrä miksi jonkun muun ne pitäisi kirjoittaa, kun itse kirjoitain yhtä nopeasti kuin sanelen ja tekstit on sitten valmiina.

Lääkärin kauhu on btw konekirjoittaja / osastonsihteeri, joka ei osaa alkeellisimpiakaan kielioppisääntöjä ja virheiden korjaukseen menee enemmän aikaa kuin itse saneluun.

Vierailija

huomioida onko potilas asiallinen, koska esim moni neurologinen tauti ons ellainen että potilas ei käyttäydy asiallisesti. on vakiintuntu tapa.

T lääk kand

Vierailija

kun annat kikkelin pusutusohjeita muille naisille toisessa ketjussa, juuri esim. palleja koskevia,miten lipon sinua saunassa jne., olen mustasukkainen :-)

Vierailija

Ihan hyvin käy, tiedät, että palvon vain yhtä ja ainoaa...

Mutta et ehkä taida vaimoltasi päästä, tähän aikaanhan on vaikea keksiä mitään.

Vierailija

Hyvä sinulle, jos ehdit kirjoittaa kaikki sairauskertomustekstisi itse. Toisaalta tekstarin ammatissa näkee myös todella paljon lääkäreiden itsensä kirjoittamia tekstejä, jotka ovat täynnä " lääkärislangiin" perustuvia lyhenteitä ja jotka ovat täynnä kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Että ei se lääkärinkoulutuskaan kaikkea takaa. Meitä tekstareita on sekä hyviä, että huonoja ja onnellisimpia ovat ne polit ja osastot, jotka saavat itselleen hyvän, nopean ja osaavan kirjoittajan.

Vierailija:

Lainaus:

Lääkärin kauhu on btw konekirjoittaja / osastonsihteeri, joka ei osaa alkeellisimpiakaan kielioppisääntöjä ja virheiden korjaukseen menee enemmän aikaa kuin itse saneluun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat