Milloin katsot lapsen olevan päiväkuiva?

Vierailija

Kun vahinkoja tulee

Ei lainkaan

päivittäin 1-2 tms

kerran viikossa

kerran kuussa

harvemmin?

Kommentit (15)

Vierailija

Päiväkuiva lapsi on mielestäni silloin, kun vaippaa ei päivällä tarvita...

Eli kun lapsi osaa sanoa pissan ja osaa pääosin pidättää kunnes pissalle pääsee. Vahingot kyllä " kuuluu asiaan" , siis voihan vielä tosi isoltakin lirahtaa joskus housuun (esim. ei malta tulla ulkoa vessaan).

Jos kerran päivässä tulee vahinko, niin silloin ei ole päiväkuiva. Jos taas kerran viikossa, niin silloin jo on. Mielestäni :)

Vierailija

(niin kauan, että kaupungillakin löytyy vessa ;).

Meidän tytön kuivuustesti tuli tehtyä parin tunnin junamatkalla. Lähdettiin aamulla, ja aamiaisen jälkeen ei tullut pisaraakaan pottaan, kun aamupisusta oli liian vähän aikaa. Vaippa tietty laitettiin junaan, koska siellä ei potalle pääse, ja tyttö ei vielä uskalla pöntölle - ainakaan kaamealle pikajunan pöntölle!

Ihan loppumatkasta ilmoitti vähän hädissään, että hätä ja harkitsi jo pönttöäkin, mutta pelko vei voiton. Sanoin, että voit päästää vaippaan, kun sellainen on.

Kun päästiin kyläpaikkaan, en pitänyt kiirettä potalle, kun arvelin koko pissan olevan vaipassa. Noin puolen tunnin kuluttua tyttö pyysi, ja vaipassa olikin vain ihan miniliru. Pottaan tuli litra. Siitä lähtien en ole pannut vaippaa ulkoiluun tms. Ei se siihen enää halua tehdä.

Tulipa romaani, kun olen niin innoissani. :)

Vierailija

Silti en koe hänen olevan täysin päiväkuiva, kun kuitenkin itse hänet pissalle kiikutan useimmiten. Kakat käy itse tekemässä, ilman käskyjä. Pissaa lirahtaa housuun jos en huolehdi hänen käyvän sielä. Ja meillä ei myöskään ulkoillessa ole vaippaa, ennen ulos lähtöä käy potalla ja heti sisääntultua myös. Jos ollaan pitenpään liikenteessä ja ei ole vessaa " saatavilla" , niin laitan suosiolla vaipan.

Vierailija

ja pidätellä niin kauan että ehditään potalle tai puskan juureen. Silloinhan ei vaippaa enää tarvita. En pidä vahinkoa aluksi kerran päivässäkään pahana. En minä silti vaippaa ala uudetaan käyttää.

Vierailija

Eli kun voin olettaa, että niitä lirahduksia sun muita vahinkoja ei tule ja vaippaa ei todellakaan tarvita. Meillä näin oli himpun alle 2,5-vuotiaana.

Vierailija

Meillä pissat pottaan aamulla, ulkoilun ja ruoan jälkeen, päikkärien jälkeen, ehkä ennen uloslähtöä ja iltapissa eli 4-5 kertaa päivässä. Hyvin jaksaa pidättää ja kerryttää pissaa rakkoon. Ikää 2,5 v.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat