Muita " osaimettäjiä" (omasta tahdostaan)?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä pikkukaveri on alusta asti saanut sekä pulloa että rintaa, ja pullosta siis myös korviketta. Teimme alusta asti tietoisen valinnan ja päädyimme tällaiseen ratkaisuun. Päivittäin vauva saa 1-2 korvikeateriaa, satunnaisesti useammankin. Yöt on kuitenkin imetystä, sillä tuolloin vauva jaksa touhuun keskittyä. Päivisin ei lapsen mielenkiinto tuohon syömiseen ole kohdistunut ja ruokailu on " tuputtamista" lähes joka kerta. Aamulla imetys kyllä onnistuu. Niin ja ikää kaverilla on 3 kk. Mietinkin että kuinka pitkään on mahdollista jatkaa näin, eli imetys keskittyy aamuun ja öihin, jonkun kerran päivällä?

Itse alan olla myös jo väsynyt jatkuviin niska- ja hartiakipuihin, jonka painavat rinnat osin aiheuttavat. Ovat olleet aina runsaat, mutta nyt jätit. Rintojen palautuminen normaalikokoon alkaisi olla toivottavaa, tosin ihan vielä en olisi valmis luopumaan imetyksestä, mutta tuskin 10 kk:n ikäänkään asti venytän. Miten muut osaimettäjät?

Kommentit (4)

Vierailija

eli pullosta meni joka aterialla + yksi yösyöttö kokonaan (ja aamusyöttö sit kokonaan tisusta) ja tisua sai sit joka aterialla ja joka välissä kun halusi ja tarvi... ja näin mentiin 10 kk asti ja sit itse lopetin tisuttelemasta tissitakiaistani! Esikolla oli sama juttu 4,5 kk - mutta omaa maitoa tuli koko ajan vähemmän kuin kuopuksella. JA olen täällä jo usein sanonut, että jos kolmas tulisi en tissiä edes vilauttaisi... mutta hyvä että huolehdit omasta hyvinvoinnistasi, yksi syöttö pullosta ei lasta ojaan kaada - meilläkin isi hoiteli yhden yösyötön alkuilllasta juuri noin (esikko oli pienikokoinen ja häntä heräteltiin syömään 3 tunnin välein alkuunsa).

Vierailija

Jos oikein olen ymmärtänyt, niin yöimetys on kaikkein tärkeintä maidontuotannon kannalta, joten jos yöllä syötte, varmaan maitoa tulee jatkossakin.

Itse olen imettänyt itse koko ajan (nyt 6kk takana ja ekat makuannokset oikeasta ruoasta saatu), mutta jokaisnen löytää itse itselleen sopivimmat tavat toimia. Teette juuri niinkuin teistä hyvältä tuntuu!

Vierailija

Eli osittain omasta tahdostani olen osittaisimetykseen päätynyt ja nyt sitten tunnen välillä kauheeta syyllisyyttä siitä että maito meinaa loppua ja pitäskö siirtyä kokonaan pulloon...

Mutta siis jo pojan ollessa noin kuukauden päädyimme mieheni kanssa siihen että illan viimeinen syöttö menee pullosta ja minä nukun silloin. Poika heräilee yöllä tosi useasti (puolen tunnin-tunnin välein) enkä jaksaisi millään jossen saisi edes tuota 3-4 tunnin putkea. Aluksi ahkeraan pumppailin omat maidot mut nyt olemme siirtyneet korvikkeisiin koska omaa maitoa ei tule. Lisäksi toisinaan poiak on hoidossa ja silloinkin syö pullosta. Muuten annan toistaiseksi rintaa ja toivon myös että maidontuotantoni pysyisi sen verran hyvänä että ainakin öisin voisi täysimettää. Mutta toisaalta pojan paino ei nouse kunnolla joten katsotaan nyt...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat