Miksi äidit, ette jaksa hoitaa 2-vuotiasta ja vauvaa kotona?

Vierailija

Anteeksi vain, mutta en jaksa ymmärtää, miksi 2-vuotias viedään hoitoon, kun uusi vauva syntyy, ja vielä koko päiväksi? Olen kuullut selitykseksi, että 2-vuotias häiritsee vauvaa tai lasten rytmi on niin erilainen. Minulle on opetettu, että mustasukkaisuus on normaalia ja sen kanssa on elettävä, ja että vauva on mahdollisimman varhain sopeutettava sellaiseen päivärytmiin, että ulkoilut onnistuvat. Seuraa 2-vuotias saa toisista lapsista puistoissa ja perhekerhoissa.

Miksi tehdä lapsia sitten niin pienellä ikäerolla, jos ei edes halua lasten kasvavan sisaruksiksi?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Minä kyllä hoidan kaikki 3 pientä lasta kotona KOSKA eivät ole päiväkotiin tottuneet, mut jos oisivat niin varmaan veisin jatkossakin sinne ku siellä on tutut kaverit. Ja tämä ei ole laiskuutta.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

lapsi siis hoitoon, koska siellä saa virikkeitä, ja koska ei kuitenkaan aio hoitaa isompaa kotona kun vauva tulee.Hän on kotirouva, jolla rikas mies..samalla ääneen siunailee miten mä oikein kestän olla 1 ja 2v:n kanssa kotona, ihan sairaan rankkaa, mikset pistä tota 2v5kk ikästä tarhaan...

että arvostelkoon mua ääneen,mä arvostelen täällä..

et voi tietää mitä jättänyt kertomatta. eli oletat. säälittävää. ja jos hänellä on joku ns.oikea syy mitä ei halua sinulle kertoa niin sanoo sitten juuri tuon mitä ilm.sinulle sanonut. siltikään en olettaisi tai säälisi lapsia, eli olisi niin mustavalkoinen kuin sinä. sinulla mielestäni olisi hiukan kasvun paikka edessä. ja edelleenkään ei pahalla.

Vierailija

Syitä lapsen kannalta:

-Miksi sotkea lapsen elämää ja riistää häneltä tuttu hoitopaikka ja kaverit, kun vauvan tulo muuttaa muutenkin elämää? Kerhoja ei ole lähistöllä ja vaikka olisi, niin eikö parempi ole jatkaa samassa tutussa hoitopaikassa kuin sopeuttaa vielä uusiin kerhokäynteihin ja siellä uusiin aikuisiin ja kavereihin? Hoitopaikka tuntuu olevan monille jo itsessään kirosana, kun aina suositellaan niitä kerhoja parempana vaihtoehtona. Kyllä minusta on parempi jatkaa tutussa ja luotettavassa hoitopaikassa (siis oletuksena on, että vanhempi lapsi on jo ennestään hoidossa). Luulen, että moni unohtaa sen, että useinkaan esikoista ei VIEDÄ hoitoon pois vauvan tieltä, vaan hän JATKAA hoidossa eli häntä ei OTETA POIS sieltä hoidosta.

-Miksi luopua hyvästä hoitopaikasta, jos äitiysloman jälkeen palaa taas töihin eikä varmuutta samaan hoitopaikkaan pääsystä ole, jos siitä välillä luopuu?

Syitä omalta kannaltani:

-Esikoinen oli todella huono nukkumaan vauvana ja heräilee edelleen öisin. Olin jo esikoisen vauva-aikana puolikuollut väsymyksestä. Mitä jos vauva on samanlainen ja sitten meillä on kaksi herättelijää? Esikoinen lopetti päiväunet jo alle 2-vuotiaana, joten jos ja kun vauva valvottaa öisin, ei päivälläkään voi nukkua, koska esikoinen ei kuitenkaan nuku. Tämä on muuten se syy, miksei meillä ole kuin yksi lapsi.

-Puoli vuotta vauvan syntymän jälkeen kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Sen uusituminen todella pelottaa. Vauva ei ehkä sitä ymmärrä, mutta jos äiti vain itkee eikä jaksa mitään, on esikoisen parempi olla hoidossa.

-Yli 2 vuotta kestänyt unenpuute on johtanut siihen, että kärsin rytmihäiriöistä väsyneenä. Todellakin tarvitsisin mahdollisuudeen päivällä nukkumiseen vauvan kanssa (esikoinen ei siis nuku päiväunia).

Siis meillä ei ole vauvaa, mutta jos olisi, niin nämä olisivat perusteet. Olisin kyllä halunnut toisen lapsen jo, mutta em. syistä emme ole uskaltaneet sitä hankkia. Nyt kun meillä ei ole vauvaa, esikoinen on hoidossa ja minä töissä. Jos olisi vauva, minä olisin kotona, mutta esikoinen edelleen osan päivää hoidossa (tuskin täyttä päivää kuitenkaan, paitsi jos olisin hyvin huonossa kunnossa).

Vierailija

Ennen ei tullut mieleenikään, että joku saattaisi vetää jotain johtopäätöksiä elämästämme. Vien joka aamu 3-vuotiaani hoitoon ja tulen takaisin kotiin TEKEMÄÄN TÖITÄ. Olen raskaana, joten ihmiset varmaan ajattelevat, että vedän lonkkaa päivät pitkät..? Verhotkin saattavat olla kiinni silloin tällöin. Aion kyllä ottaa pojan pois hoidosta, kunhan vauva syntyy, mutta siihen asti pitänee altistua kyräilylle...

Vierailija

Esikoisemn kohdalla imetys ei onnistunut, mutta tämän toisen kohdalla se lähti hyvin käyntiin, ja vauva 6kk on jatkuvasti tississä, maitoa tulee.... :)

Ensimmäinen vuosihan on muutenkin tärkein äidin ja vauvan läheisyyden kannalta, ja vauva aikaa ei mikään ikinä voi korvata!

Vierailija

2:lle:

Jos haluaa lapsille yhtä paljon huomiota, niin eikä kannattaisi odottaa, että isompi on vähintään 3-vuotias ja valmiimpi esim. tarhaan.

4:lle:

Ihan hyvä syy, mutta tarkoitan nyt terveitä äitejä ja lapsia.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ottaisin vaikka tytön meidän kanssa puistoon, jotta ei hoitoon tarttis mennä..

oletata vain että menee nukkumaan muttet tiedä. minullakin on monesti verhot edessä, enkä nuku, siksi ettei uteliaat naapurit urki sisälle, tai aurinko paista niin pahasti...jne.

Vierailija

paitsi nyt kun uudella naapurilla on 2v lapsi, joka on jo 6kk ollut hoidossa, vauva syntyy 2kk päästä..Äiti on kotona, terve jne, ja joka aamu roudaa lapsen hoitoon, tulee kotiin ja vetää verhot ikkunan eteen..sääliks käy lasta..

Vierailija

jopa on! Mä ainakin uskon että tälläsiä henkilöitä on! vaikka nyt tää lapsensa hoitoon vievä naapuri! Turha se on muita arvostella jos ittelläkin on parantamisen varaa, päin vastoin, jos itse olisin niin masentunu/väsynyt että veisin lapset hoitoon, en tod suosittelisi sitä muille, varsinkaan niille jotka on kotona omasta halustaan!:D

Vierailija

lapsi siis hoitoon, koska siellä saa virikkeitä, ja koska ei kuitenkaan aio hoitaa isompaa kotona kun vauva tulee.Hän on kotirouva, jolla rikas mies..samalla ääneen siunailee miten mä oikein kestän olla 1 ja 2v:n kanssa kotona, ihan sairaan rankkaa, mikset pistä tota 2v5kk ikästä tarhaan...

että arvostelkoon mua ääneen,mä arvostelen täällä..

Vierailija

näitä äitejä, jotka vie 2-v lapsiaan hoitoon. Ja aina nämä äidit ovat sitten varmaan niin MASENTUNEITA, eikös:DDD. Itselläkin on tuttavapiirissä eräs tällainen äiti ja voin satavarmasti väittää, ettei hän vie lastaan hoitoon mistään muusta syystä kuin sen takia, että itse pääsee HELPOMMALLA. Muutenkin vanhempi lapsi on jatkuvasti iltaisinkin valvomatta ulkona.

Jos nainen on masentunut, niin miksi hän ei sitten keksisi parempia tekosyitä sanoa miksi lapsi on hoidossa? Mutta kun hän on suoraan sanonut minulle, ettei jaksa vanhempaa poikaa ollenkaan ja haluaa keskittyä nyt vain vauvaan. Poika tietysti hoidossa 8-17, sen ajan minkä isä on töissä.

Ei kaikki äidit ole masentuneita, jotkut ovat suoraan sanottuna laiskoja ja ajattelevat vain itseään! Ja kun järjestelmä sallii tämän niin miksi eivät näin tekisi?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat