Keskiviikon kuulumiset huhtikset!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitäs kuuluu keskiviikkoon kaikille?

Tänne samaa ja tasaista hyvää :) Silmiä tahtoo tosin painaa, lapset on valvottaneet monta yötä, ja varsinkin viime yö oli oikein yliveto valvomisen saralla.. Oikein odotan, et saan lapset päiväunille puolilta päivin, ja pääsen itse sohvalle makaamaan!

Ihana, kun tänään on saunailta ja perheilta; ei mitään muita menoja. Yhdessä vaan ulkoillaan ennen saunaa, ja sitten maistuu saunominen :) Oonkin tässä miettinyt, että kiva olisi jotakin hyväskää keksiä illaksi; pitänee käväistä kaupassa. Jotenkin kummasti on liki koko ajan " pienoinen" herkuttelun mieliteko tuolla takaraivossa..! Kovasti täytyy vaan yrittää unohtaa se, mutta josko tänä iltana antaisi periksi ja valmistaisi jotakin hyvää, MUTTA suht´ terveellistä ;)

Mutta nyt täytyy mennä tekemään perunamuusi loppuun, et päästään ulos.

Mukavaa päivää!

tilda12+3

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Kuulostaa paremmalta kuin hyvältä. Paraneminen alkaa, kun ruoka jo mielessä. Mut pää on enää vaan vähän kipee, alkaahan se kuuri pureen. Joku siellä tuskaili pienten lasten kanssa pärjäämistä. Sulla on tosi pienet ikäerot kyllä. Oliko vai ovatko vieläkin mustiksia toisilleen? Meillä on 1,9v. ikäerolla ekat, tuntuvat vieläkin tekevän toisilleen päätoimisesti kiusaa, jos ei tuomaroi alituisesti välissä. Jippii, siihen yksi vielä, niin kyllä hermot venyy väkisinkin.

Täällä kanssa sadetta näyttäs tekevän, tai ei tosta ota selvää, mustaa on ainakin. Vattassa ollaan oltu tosi rauhallisia koko aamun, yöllä kun äiti köhi, niin vauveli koputteli kun ei saanut nukutuksi, mut minkäs teet tälle kuivalle köhimiselle. Töissäki mukava kun mynthonit saa olla toisessa kädessä kokoajan.

Huono olotus on jäänyt ihan hetkittäisiin tunteisiin, närästys sen sijaan on jo alkanut. Kunhan ei nyt tarvis rennieen turvautua. Kaikkea tämä teettää. Muuten alkaa onneksi syömiset ja olemiset tasaantua, voi valvoakin jo vähän ja jaksaa käydä lenkilläkin. Mulla oli kyllä harvinaisen hankala tämän raskauen alku. Ihanaa että se on

onnellisesti takanapäin. Mun ammatti on olla vieraiden ihmisten kanssa kokoajan, nii välillä tuntui että mihkä kiven alle menis huonon olon kanssa piiloon. Syömistä, syömistä vaan et paha olo pysyis pois.

Meillä lapset perhepäivähoidossa niin kauan kun jään äippälomalle, sitten otan kummatkin kotiin. Toinen käy jo kerhoa ja toisella alkaa ens syksynä, sitten jää sitä " omaa" aikaa kun kummatkin isommat on siellä onneksi yhtäaikaa.

Ja eiku taas töihin, parit teekupilliset tuli juotua. Jakselkaa huhtikset! Lumo 15+3 (muistaakseni)

Vierailija

Lumo:

Lainaus:

Joku siellä tuskaili pienten lasten kanssa pärjäämistä. Sulla on tosi pienet ikäerot kyllä. Oliko vai ovatko vieläkin mustiksia toisilleen? Meillä on 1,9v. ikäerolla ekat, tuntuvat vieläkin tekevän toisilleen päätoimisesti kiusaa, jos ei tuomaroi alituisesti välissä. Jippii, siihen yksi vielä, niin kyllä hermot venyy väkisinkin.

ei oikeestaan. Elikkäs ikäeroa on aika tarkalleen vuosi ja nuorempi täyttää näinä päivinä 10kk.

Isosisko otti pikkuveikan tosi hyvin huomaansa, tietysti on sillon tällön kinaa ja eripuraa, muttei mitään vakavampaa.

Se mikä minua juuri huolettaa, kun tuo pienempi on niin minun perään, isukki ei kelpaa mihinkään, että se voi jo olla sitten vauvalle jo enemmän mustis, jos ei sitä ennen " irtaudu" minusta. Mutta itsepähän olen tiennyt mitä olen tehnyt ; )

Mut täytyy myöntää, et eteen voi tulla vielä vaikeitakin aikoja...

Ja todellakin olen aina halunnut lapset pienellä ikäerolla, vaikka kyllähän tässä pitäisi vielä aikaa olla, kun ikää minulla ei ole kun vaivaiset 24 vuoden loppuun mennessä.

M@nsikk@ & marjaset

Vierailija

Pakkohan tää oli kaydä kun tuli luvatuksi. Pääsin hyvään vauhtiin, kun sain lenkilläki käytyä sitten vissiin viikkoon. Alkaa virukset tippuun meikäläisestä, koira piti siitä huolen. (Kääpiömäyris, mut menee lujaa..)

Ei muutakun hyviä öitä, näe unissas ötököitä... (liikaa leijonakuningasta???)

Lumo (ylikierroksilla) Huomiseen!!!

Vierailija

Kirjottelit tuossa, että jotain hyvää, mutta terveellistä tekisi mieli. Tortilloja =) ja jälkkäriksi ananas-rahkaa. Hyväksi varsinkin mammalle. Käyttää siihen rahkaan jotain kevytkermaa tai piimää yms. Tai lettuja ilman kermaa, ni on kohtuu kevyttä jälkkäriä (kuhan ei käytä sitä rasvaa älysti). Ehdottelinpa vaan =)

Vauvakuulumisista ei ole mitään uutta. Olo on hyvä, välillä ihan vähän nipistelee masussa. Koiruli herättelee aamusin seiskan maissa, että totun kyllä hyvissä ajoissa siihen =)

Huomenna mennään VIHDOIN tekemään ekan oman asunnon loppukaupat. Maanantaina saadaan kämppä haltuun. Sitten alkaa remppa ja kuun lopussa oiskin sitten jo tarkotus muuttaa.

Iglu ja Kepa rv14+0

Vierailija

Ikkunanpesu-urakka olis tältä päivältä ohi. Edelleen jatkuu nää kummalliset tarmonpuuskat..

Meillä esikoinen 4v kyseli että äiti, mistä se vauva sinne sinun mahaan on päässyt? Hetken mietin vastausta ja sitten muistin että viime raskaudessa ostettiin Meille tulee vauva -kirja jota silloin ei vielä lueskeltu. Luimme kirjasta alun jossa kerrottiin ilman suurempia selvityksiä vastaus pikkuneidin kysymykseen. Hetken hän mietiskeli ja kysyin että haluatko vielä kysyä jotain. Vastaukseksi tuli että kyllä minä itsekin ymmärsin. Siihen asia sitten jäi eikä siitä ole enää tänään kyselty. Ehkä myöhemmin sitten uudelleen..

Nauttikaahan tekin näistä ihanista aurinkoisista ja lämpimistä päivistä! Ei niitä enää kauaa kestä!

Vierailija

Tasaisen harmaata aamusta iltaan on keli, mutta mieli sentään aika pirteä. Nukuttua saa kyllä melkoisia yöunia mutta päikkärit pystyy jo sentään jättää väliin. Muuten olo aivan jees, ei ihmeitä.

Yks juttu mikä on ottanut loikan ikävämpään suuntaan on toi RUNSAS VALKOVUOTO!!! Aivan tuntuu, että suihkuamalla tulee... No, onneksi on pikkuhousunsuojat keksitty. Se ärsyttävä puoli tuossa on, että näilläkin viikoilla (15+3) vielä miettii, että mitähän sinne housuihin nyt oikein tuli, ja eikun vessaan. No, kyllä siellä vessassa saa muutenkin aika tiuhaan ravata.

Tunnin päästä mammajumppaan, mukavaa. Laiskattaa kyllä mennä mutta sitten siellä tulee niin mukava olo, että kuitenkin jaksaa lähteä.

Ja näin kun en kauheesti paikkakunnalta tunne ihmisiä niin sielläpä voi tutustua yhteisen intressin merkeissä ;)

Joku tuossa kyseli ostoksista: vielä oon saanu jäämään hypistelyasteelle mutta luulen kans, että joulun jälkeen voi mopo karata käsistä, varsinkin jos pyydän himoshoppaaja-isosiskoni mukaan!

Ei tässä vielä uskalla hankintoja tehdä... Mutta ainahan sitä vähän katella voi. Pinnasänkyä pitäisi appiukon kanssa alkaa tekemään.

Mutta nyt vähän tankkaamaan energiaa ennen jumppaa. Luulis tällä syömisellä tuon mahankin jo kasvavan, mutta ei!! Ei tietoakaan vauvamasusta...nyyh! Kaippa se sit sieltä ehtii ilmaantumaan mutta ei voi mitään kun on tälläinen malttamaton luonne ja ekaa odotellessa sitä varmaan kaipaa kaiken mahdollisen varmistuksen...

Iloista odotusta kuitenkin kaikille.

Finnmar ja Tähti 15+3

Vierailija

Onko muita joita vaivaavat hirveät päänsäryt? Tuntuu että parisen viikkoa on ollu melkeen joka päivä päänsärkyä, yöllä varsinkin. Työn tekeminen tuntuu aivan mahdottomalta unettomien öiden jälkeen, ja joka päivä menee kuulostellessa särkeekö vai ei =( Eilen olin uupumuksesta niin väsynyt, että rupesin itkemään kesken työpäivän. (Musta tuntuu että mulle on vasta nyt tullut myös nää ihmeelliset itkukohtaukset, ilman mitään hyvää syytä...) Tänään on onneks vapaapvä, mut päätä vaan kolottaa ja tekis mieli hakea sairaslomaa, tuntuu että muuten en kohta jaksa. Panadolia en viittis koko ajan syödä, kun se auttaa vaan hetkellisesti ja seuraavana päivänä kolottaa kahta kauheemmin...Voisko tää olla stressiä, vai mitä?! anvi82 rv 13+3

Vierailija

olo ei ole mitä parhain, flussan päälle iski vielä kuumekin koita tässä nyt jaksaa paimentaa lapsia kun ei tahdo jaksaa itseäänkään hoitaa!

pientä piristystä tuo masuasukin hentoiset potkut :) kunpa jo mieskin voisi tuntea ne.

annu mainitsi ettei makea maistu. sama täällä. edellisistä sain mättää suklaata melkein päivittäin, nyt ei mene kuin joskus harvoin joku makea alas. hedelmät on in ja sitten se vähemmän terveellinen suolainen.

tietääkö muuten kukaan saako raparperia syödä raskaana ollessa? olen kuullut siitä kahta tietoa ja olisi hyvä saada selvyys asiaan...

hope@ rv 15+2 tai 16

Vierailija

Meilläkin tuo nuorempi valvotti viime yönä puoliltaöin vatsakipujen takia. Nyt on onneksi molemmille aamupuurot annettu ja isikin menee myöhään töihin, joten saa rauhassa käydä koneella.

Ilma on inhottavan harmaa, saas nähdä rupeaako satamaan.

Onko muita jolla lapset suht pienellä ikäerolla? Meillä on siis kaksi alle kaksivuotiasta, eivät ole kaksoset, ja kolmas olisi tulossa. Kyllähän sitä miettii miten sitä jaksaa, mutta onhan niistä seuraa sitten toisilleen, kun vähän kasvavat...

M@nsikk@ rv 14+4

Vierailija

Taas tuli tauko netissä käynnin kanssa kun tuli vietettyä pitkä viikonloppu vanhempien luona niin en sitten siellä viitsinyt koneella istuskella! Tänään on sitten vihdoin ja viimein se np-ultra, pikkasen jännisttää kyllä! Eilen ois pitänyt olla lääkäri mutta yllätys yllätys se peruuntui, rupee jo keittämään toi neuvola systeemi...tätä perumista on ollu ainakin 3 kertaa jo esikoisen neuvola käynneissä, ja sit se neuvola tästi sanokin että tää eka lääkäri jää sitten kokonaan väliin jos ei mulla siihen ole mitään suurta tarvetta! (eikä mulla sellaista ole)

Omassa mahassa ei kyllä ole mitään kuplintaa tai liikettä tai mitään muutakaan paitsi paha olo, joka on taas vaan pahentunut...aamupalan kun saan syötyä niin saman tien vaan vessanpönttöä halailemaan! Mutta kyllä se sitten jossain vaiheessa varmaan helpottaa!

Mutta nyt koitan saada kaiken kuntoon täällä otona ennnen kun sinne ultraan pitää lähteä!

Hyviä vointeja kaikille!

Minuna ja masukki 13+4 (paitsi jos tänään sitten muuttuu) :)

Vierailija

vaan täältäkin. Kyllä on meilläkin valvottu jo monta yötä. Tytöllä on yskää, joka ilmenee vain yöaikaan juuri silloin kun itse on kaikista makeimmassa unessa, eli puoliltaöin. Viime yönä tuli sitten oksennus sänkyyn, joten ei muuta kuin petivaatteet vaihtoon ja suihkuun. Voitte vaan kuvitella kuinka paljon nukuttaa, kun käy keskellä yötä suihkussa... eipä juuri yhtään. Niinpä valvoimme jälleen kerran puoli kolmeen ennen kuin typykkä nukahti, herätäkseen sitten puoli viideltä haahuilemaan ympäri asuntoa. Neiti tuli viereen nukkumaan, äiti ei sitten enää nukkunutkaan.

Piristin itseäni käymällä kampaajalla ja siellä sain kuulla että hiukseni ovat tosi paljon ohentuneet ja muutenkin kurjassa kunnossa. Päätä hierottaessa kampaaja sanoi ettei päänahka liikkunut alkuun yhtään, eli turhaa kireyttä jo sielläkin! Stressiä pukkaa..

Ajattelin mennä nukkumaan kun tyttö ottaa päikkärit, mutta tuolla se kikkailee jo toista tuntia omassa huoneessaan. Voi sitä rakkauden hedelmää.

Onneksi en ole ainoa joka kärsii alavatsan nipistelyistä ja pikku supistuksista, ajattelin jo että pitääkö jäädä töistä lepoon, kun ottaa välillä tosi koville. Taidan kuitenkin odottaa maanaintain neuvolaa ja kysästä sieltä vähän mielipiteitä.

No lähden tästä 60:ttä kertää mylvimään tonne lastenhuoneeseen, nähdään!

Peppinetta 15+2

Vierailija

Kamalaa, kuin rentouttavaa on tästä kotisohvalta seurustella kohtalontovereiden kanssa netissä! Ei tarvii lähtee ees mihkää. Voi vaikka syödä samalla tai piirtää lasten kans tai ihan mitä vaan. Mieltä virkistävä yhteisö! Hyvä me!!!!!

Niin, aikaa tuossa menee kun lukasee kaikkien päivän touhut. Pääkipua tuntuu olevan vieläkin liikenteessä. Suosittelen tuossa tapauksessa jo lääkäriin jos monta päivää (+yötä) jyskyttää. Mulla meni ainaskin pahasti poskionteloihin. Ei kivaa ollenkaa se pääkipu. Ei pysty kyllä nukkumaan lainkaan.

Nauratti mymlanin juttu, kun lapsi oli sanonut vauvasta syntyvän tyttö nimeltä Oliver. Meillä vanhempi sano, et vauvasta tulee poika Matti- nimeltään. Ja kyllä ovat huomaavaisia kun puin nuoremmalle kenkiä, sano taas toinen vierestä, et sattuukohan kuule äiti nyt siihen vauvaan, kun sä oot noin kyykys.. Söpöö...

Siitä maidontulosta. Oon imettänyt lapsiani tosi pitkään. Eli kun niiden ikäero on 1,9 niin imetin kumpaistakin 1,6v. Eli tästä lehmästä on tullut yhtäsoittoota maitoa jo neljä vuotta. Vanhempi täyttää nyt neljä, ja nuorempi tulee kaksi, sitten jo syntyykin meidän kolmonen siis maitoa tulee kokoajan mukavasti. Ei millään lopukkaan, kun ainakin puoli vuotta imetyksen loputtua sitä vielä tulee puristamalla ja tässähän se aktivoituu hyvin aina uudelleen.

Oli suuri helpotus laitoksella viimeksi, kun maito ei yht´äkkisesti kohahtanut tohon meijereihin, vaan tasasesti nousi ja vauva oli tyytyväinen. Ei tuntunut olo ollenkaan niin tuskaiselta kun ekalla kerralla. Tuskin maltan odottaa kun saan sen pienen tuhisijan taas tohon tissille. Ihaninta mitä osaan sanoin kuvailla on kun vauva jo naurelee ja tissillä ollessa ote rinnasta irtoaa toisella suupielellä ja se mahtava hymy irtoaa omalle äidille. Ja ennenkun se tissi kokonaan karkaa suusta, pitää äkkiä ottaa takasin suuhun. Mut kun ois niin kiva sen oman äidin kanssa vähän leperrelläkin. Ihania mieleenpainuvia imetysjuttuja.

Jestas ku toi aika rientää, nyt Ullaa ja Seppoo katsomaan ja sit lenksulle. Hyvää yötä huhtikset! (Kai vielä sängystäpäinkin täytyy tsekata viimehetkiset, sit taas huomeniltaan jää seuraavat lukemiset, mitenkähän sitä pärjää... heh)

Näihin kuviin ja tunnelmiin;) Lumo 15+3

Vierailija

Meillä oli tänään neuvolalääkäri, ja niinpä ne pikkukisulaisen sydänäänetkin saatiin sieltä kuuluviin pienen hakemisen jälkeen:-) Olo on kurkkukipua lukuunottamatta erinomainen - alkuraskauden väsymys alkaa väistyä, ja lomaviikkokin on pian edessä. Pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa, ja ruokakin maistuu (välillä tuntuu, että ihan liiankin hyvin; olisi mukavaa mahtua vielä joskus vanhoihin vaatteisiinsa). Ensi viikolla meillä on np-ultra, joten pääsemme taas aika pian kurkkaamaan mitä pienelle kuuluu. Sitä odotellessa mukavaa syksyistä auringonpaistetta muillekin huhtiksille

toivottelevat

Kisulainen ja Pikkukisu (11 + 3)

Vierailija

viikkoon en päässy tänne jutusteleen kun olin selästäni saikulla, nyt koitan notkua töissä mutta katsotaan nyt. Selkää pakottaa ja en saa nukutuksi kunnolla sitten. Olen kyllä liikkunut koko raskausajan paljon ja se helpottaa hetkeksi. Eilen oli taas mammajumppa ja siitä tykkään ihan älysti.

Himoista sen verran että mä olin aiemmin varsinainen napostelija ja nyt ei uppoa irtokarkit eikä suklaa. Kismet patukka kesti mulla viikon ku söin sitä sillon tällön. Himoista uusin on golden delicious omenat ja niitä menee. =) Huomaan jotenkin kaipaavani kunnon ruokaa ja varsinkin kasvispohjaisia ja maanantaina tein pitkästä aikaa kaalilaatikkoa ja ai että se maistui puolukan kanssa. Jotenkin huomaan että haluan syödä ja elää " yltiöterveellisesti" vauvan vuoksi. Noh viime viikolla juhlin synttäreitäni ja tein kyllä oikein perinteisen kermakakun ja sitä meni sitten muutama siivu ennenkuin muksu päätti et ei enää makeeta.

Pari kertaa olen tuntenut hassua kuplimista masusta ja ollut hyvin iloinen siitä =) Masu on aikamoinen pallo...

Unissa vilisee lapsia! Siis joko tämä masussa oleva asukas tai sitten jotain vieraita lapsia mutta joka yö niitä on unissa! Ja sit olen nähnyt pari kertaa unta että aloin vuotaa verta varmaan jotain alitajuista pelkoa mahdollisesta vuodosta. Tuntuu että on pönttö ihan sekasin kun en nuku kunnolla ja unet on niin vilkkaita sillon kun nukun etten tavallaan lepää koskaan.

Nyt omppua kuorimaan =) Iloista päivää kaikille!

Annu 14+3

Vierailija

Täällä on ollut rankka päivä. Pahoinvointi on voimistunut ja ruoka ei tunnu putoavan alas millään, mistä taas seuraa pahoinvointia ja siitä taas ruokahaluttomuutta jne. Päivällä nukuin taas pitkät unet yhtä aikaa kuopuksen kanssa. Esikoinen raukka saa tuijottaa tuntitolkulla lastenohjelmia. Minulla on vähän huono omatunto siitä, mutta olo oli niin surkea että jos olisin ollut pystyssä olisin halaillut pyttyä. Huomenna on taas leikkikoulupäivä, ja minun pitää ajaa lasten kassa sinne ja takaisin koulubussilla sekä nököttää henkisenä tukena ja tulkkina taustalla. Vähän jänittää miten selviän aamusta yksin. Mutta jos tämä pahoinvointi seuraa uutta rytmiään niin huomenna on hyvä päivä! peukut pystyyn.

Täällä oli näköjään ainakin kaksi muuta kolmattaan odottovaa. Mansikalle täytyy kyllä nostaa hattua tuosta ikäerosta. Meillä kaikkien kolmen välissä on aika lailla tasan 2v5kk ja ainakin nämä kaksi edellistä osaavat taistella, ovat sellaisia tulisieluja. Vasta nyt kun nuorempi alkaa lähestyä kahta ovat ruvenneet leikkimään pitkiäkin aikoja kauniisti yhdessä. Isompi myös huolehtii ettei pikkuveli mene kadulle tai uima-altaaseen. Tänään pienempi tuli nostelemaan paitaani ja sanomaan: äitillä vauva matu. Eka kerta kun reagoi tulokkaaseen. Isompi pohtii jo mitä vauvalle laitettaisiin nimeksi; jos se on tyttö siitä tulee Oliver.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat