Vaunuissa vanhat valkoiset pyörät... entä itkuhälytin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

kannattaisiko pyörät vaihtaa nykyaikaisiin mustiin ilmakumipyöriin? Minkälaisia kokemuksia teillä on ilmakumipyöristä? Menevätkö ne rikki/tyhjenevätkö ne usein kuten olen kuullut?

Mulla on vanhat Brion vaunut vm. 1999, muuten hyvät mutta pyörät hiukan kuluneet. Mahtaakohan pyörien vaihto maksaa paljonkin? Pyörät olisi halk. 30 cm.

Mikä olisi hyvä itkuhälytin-merkki? Meidän 6 v. vanha hälytin ei enää tunnu toimivan ja olen vähän hukassa näiden nykyisten merkkien kanssa.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

..philipsin itkuhälytin norm hinta 99. Käyttökokemuksia ei siis ole. Tarjouksessa löytyy 79e ja nyt tämän kuun plussakortilla 64e Anttilasta. Eli jos päädytte tohon katsii tehdä päätös tässä kuussa. Philipsiltä löytyy mm kalliimpikin malli jolla voi jopa jutella vauvalle, mutta hinta on aika hirvee olisko ollut 149e.

j+beibi41+5

Vierailija

ovat tosi kalliita. Muistaakseni kun kolme vuotta sitten katselin itse käytettyjä vaunuja ja mietin että ostaisin niihin uudet pyörät niin sitten ynnäsin että saisin jo uudetkin. Ja niin ostinkin, tosin aika edulliset ABC:n vaunut. Mutta ne ovat olleet hyvät ja ainakaan niissä nuo ilmatäyttöiset " maastopyörät" eivät ole tyhjentyneet. Ja vaikka tyhjentyiskin niin saa ne sitten täytettyä taas. Noista pyöristä vielä että kannattaa miettiä missä vaunutja yleensä työntelee. meillä esim on aika paljon hiekkateitä ja asfalttiakin, eli just noilla hiekkateillä maastopyörät on hyviä. Mutta kaupungissa taas voi olla valkoiset kovat ihan hyvät. Mutta tämä siis vain oma ajatukseni asiasta ja mielipiteitä on monia.

Itkuhälytintä itsekin mietin ja mielenkiinnolla lukisinkin toisten ajatuksia niistä.

Vierailija

Ostettiin uudet Briot 2004 ja niihin valittiin umpikumi renkaat. Ovat kyllä nykymuodin mukaan mustat, mutta muuten samat kun valkoisetkin. Olen tykännyt näistä tosi paljon! Nyt kun toista odotetaan, ei tuplarattaisiinkaan ilmarenkaita haluttu. Hoitolasten vunuista on huonoja kokemuksia Ilmarenkaiden osalta. Jotkut tyhjentyneet ilman syytä (ei reikää ja venttiili ehjä) ja kerran on jopa kaksi rengasta räjähtänyt kun vaunuliikkeen myyjä laittoi liian kovat paineet.

Mutta kukin tavallaan..

Vierailija

Joo kiitos oikein paljon Santtu, lukihan siinä renkaassa se 2.7 bar. Enpäs itse keksinyt kattoa tommosta.. vaaleet hiukset nääs;)

h.h.

Vierailija

Kyllähän joku tietää varmaan vastauksen tuohon kyssäriini...? Kävimme katsokaas eilen ostamassa käytetyt Teutoniat ja niissä on renkaat aika tyhjillään, enkä uskalla mennä täyttää ennen ku tiedän miten paljon laitan sitä ilmaa.

h.h.

Vierailija

Itse vaihdoin 3 vuotta sitten vanhojen valkoisten pyörien tilalle ilmakumipyörät ja ne maksoi silloin 50¿/4kpl.

Taisin ostaa ne Pukinmäestä (Hki)

Ollut tosi hyvät, kulkee lumikelilläkin paljon jouhevammin kuin ne vanhat.

Itse oon ollut tyytyväinen.

Vierailija

Meillä myös saman vuoden Briot ja hyvin kulkevat vanhoilla pyörillä. Lisäksi musta on kivaa kun eivät ole mustat tai harmaat niinkuin lähes kaikilla muilla! Mietin myös itse jo esikoisen aikaan vaihtoa mutta totesin ettei ole sen arvoista kun pyörät ovat hyväkuntoiset. Uusien pyörien sopivuus riippuu myös siitä minkälaiset jarrut teillä on? Mikäli jarru tulee pyörän kumiosaan, eikä keskiöön, ei vaihto ole mahdollista niin että jarrut toimisivat.

Itkuhälyytintä en ole tarvinnut joten ei kokemusta.

Vierailija

olen päättänyt ostaa uudet renkaat, jos ovat noin edukkaat kuin suurin osa sanoo. Meillä ympäristö on hiekkatietä ja mäkiä on joka suuntaan:)

Itkuhälytintä käyn varmaan katsomassa Anttilassa jos se olisi meidän lähimmässäkin tarjouksessa....

Vierailija

Me ostimme ennen esikoisen syntymää ikivanhat Oran yhdistelmät, ovat varmaan lähemmäs 10 v. vanhat. Niissä on sellaiset valkeat täyskumipyörät ja ihan hyvin nuo toimivat. Enemmän olisi varmasti hyötyä sellaisesta työntöaisasta, johon saisi lisää pituutta, kuin noista ilmakumipyöristä, ellei tosiaan liiku paljon hiekkateillä tai muuten maastossa. Nuo täyskumiset ovat toimineet loistavasti niin kuivalla asfaltilla kuin lumisohjossakin. Lisäksi meillä vaunujen käyttö oli aluksi ihan minimissä, kun neitimme ei sitten viihtynytkään vaunuissa. Vasta kun neiti alkoi istua ja pystyimme siirtymään kopasta istuimeen, vaunuille tuli enemmän käyttöä. Voihan se olla, että ilmakumipyörät toisivat lisämukavuutta asfaltillekin, mutta itse en ainakaan ole sellaista kaivannut. Ja tosiaan ne pyörät ovat sangen kalliita erikseen ostettuna, ennemmin sitten kannattaa katsella vaikka jo niitä uusia vaunuja. Mekin nimittäin harkitsimme silloin aikanaan ilmakumipyörien ostamista, mutta kun ne olisivat maksaneet vähintään 10 eur/kpl ja vaunut itsessään maksoivat 15 eur, tuntui aika turhalle ostokselle... ;)

Itkuhälytin on kyllä varmasti ihan hyvä juttu. Meillä ei ole, mutta olemme vakavasti harkinneet hankkimista nyt kakkoselle. Nimittäin esim. ulkona nukuttaminen helpottuu aika paljon, jos ei tarvitse koko ajan olla vilkuilemassa, miten lapsi pärjää. Ja meillä esim. sauna on toisessa päässä taloa kuin makuuhuone (ok-talo siis), jos olisi itkuhälytin niin saisi iltasella saunoa paljon rauhallisemmin, jos tyttö on jo unilla, kun ei tarvitsisi aina pompata katsomaan, että itkikö se nyt vai ei. Kyllähän sitä ilman itkuhälytintäkin pärjää, mutta on se sillä tavalla kätevä kapistus, että tosiaan mekin mietimme nyt sen hankkimista. Tai ehkä hankimme radiopuhelimet joissa on itkuhälytintoiminto, on sitten myöhemmin ehkä enemmän käyttöä kuin tavallisesta itkarista (ellei siis löydy jostain halvalla käytettyjä).

Vierailija

... siis minun mielestäni. Ostimme v. 2000 esikoista odottaessa innoissamme Emmaljungan tummansiniset yhdistelmävaunut ja niissähän on valkoiset kovat renkaat. Vaunuja " ajettiin" TOSI vähän. 6kk ylöspäin käytössä oli rinkka (sellainen kunnollinen Deuter), enkä sitten enää vaunuja tarvinnut. Nyt on tulossa kakkonen. Ja kun käyttö kuitenkin on vähäistä, en aio mitään ilmakumirenkaita ostaa.

Kannattaa ehkä priorisoida hankintoja, vaikka tietysti jos on rahaa ylimäärin, niin eikun kauppaan... :)

tu ja Hulivili rv 24+0

Vierailija

Paine riippuu renkaasta. Siinä renkaan sivussa pitäis lukea maksimi paine. Ei välttämättä ole Bareissa vaan sillä toisella... En nyt muista mikä. Kannattaa vaikka kysästä hultsikalta, siellä osaavat kyllä neuvoa.

Toivottavasti onnistuu:)

Vierailija

Meillä on kakkosrattaina omat wanhat Emmaljungani, koppa kirkkaan oranssia samettia ja upea teräsrunko - valkoiset renkaat olivat vain hapertuneet ja yksi lukoista löystynyt, niin että rengas saattoi itsestään irrota. Soittelin aivan huvikseni Lastentarvikkeeseen kysyäkseni asiasta ja olin todella yllättynyt, kun kuulemma kiinnitysmekanismi on ollut " aina" samanlainen ja että uudet vara-renkaat sopisivat mitä todennäköisimmin ikivanhoihin vaunuihini. Uteliaisuuttani kävin sitten Oulun Lastentarvikkeessa katsomassa ja hyllystä löytyi kahdetkin ilmakumirenkaat, jotka sopivat suoraan vanhaan runkoon - Emmaljungan omat (olisko olleet 16¿/kpl) ja halvemmat Emmat. Ostin Emman renkaat (siis vanteineen ja lukkomekanismeineen kaikkineen) ja maksoivat 11¿/kpl! Uudet kumit (sisäkumi + ulkokumi) Pyörä-Suvalasta vanhoille vanteille olisivat tulleet tuplaten kalliimmiksi, sellaisetkin olisi siis löytynyt.

Vaunujen rungon rapsutimme läpi hienonhienolla hiekkapaperilla (kiinni sellaisessa sienessä.) Ruostetäplät lähtivät tyystin ja teräs jäi kiiltäväksi ja kuin uudeksi. Myös koppa on loistavassa kunnossa, vain patja uusitaan. Nyt vaunut uusine renkaineen ovat turvallisemmat (ei enää vaaraa renkaan irtomisesta kesken matkanteon) ja kevyemmät työntää. Toki ulkonäkökin muuttui renkaiden vaihdon myötä, mutta eivät Emman renkaat onneksi kuitenkaan hirveästi riitele vanhoissa vaunuissakaan.

Ne on kai nämä:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=527&toimi...

Tuolla hintahaitarissa on kyllä muka hintaa n. 20¿ / kpl, mutta niin paljoa eivät siis ainakaan Oulussa maksaneet (vai oisko ollu joku kampanja?)

T. Moonika75 ja masukki 35+1

Vierailija

Meillä on vaunuissa nuo mustat ilmakumipyörät (meillä Boran vaunut). Ne on nyt olleet lähes vuoden käytössä ja kerran vain on tarvinnut täyttää! Eli eivät ainakaan meillä ole tyhjentynyt... ja meillä on oltu paljon tuolla meidän rakennuksella, eikä puhki ole menneet vaikka siellä " joutuu" ajelemaan milloin missäkin... Heikkateillä nuo mustat kyllä on paras vaihtoehto, kun ovat sen verran leveät...!

Itkuhälytin meillä on Philips. Toimii hyvin, tosin oli melko kallis (ovh.79e), mutta meillä isovanhemmat osti lapselle lahjaksi! Hyvä puoli on se, että tuo ei reagoi kaikkiin turhiin ääniin liian helposti. Esim. kavereilla on joku " halpamalli" , niin ottaa kaikki linnunlaulut yms todella herkästi...

Tosin en paljoa osaa vertailla muihin malleihin, kun muista ei ole kokemusta pidemmässä käytössä. Mutta tuo Philips on ainakin toiminut hyvin! Vauvan yksikkö toimii joko paristoilla tai verkkovirralla ja aikuisen yksikössä on ladattava akku/ verkkovirta...

Toivottavasti tästä tarinasta oli jotakin hyötyä!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat