Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Keskiviikkoa MAALISmasut**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

jatkuu...

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Terveiset ihanasta aamusta!

Hauska tuo metro-juttu!

Pitkästä aikaa kirjoitan, on niin ihana aamu tänään: kahden viikon flunssa alkaa taittua, nukuin viime yön jo melkein yskimättä ja pääkin tuntuu ihan virkeältä!! Ehdin jo vaivua epätoivoon kun ensin yskitti ja sitten närästi ja sitten tuli antibioottikuuri ja sitten se vasta närästikin niin että piti melkein istuillaan nukkua... kuulostaa ihan loppuraskauden vaivaiselta :-)

Muuten olen kyllä ihan onnesta soikea tämän pyöristyvän mahan kanssa! Ompelin pari bodya punaiseta trikoosta jossa on valkoisia palloja ja sitten ruudullisesta fleecestä haalarin jossa on pitkä huppu ja pehmeä trikoovuori: ne näyttää niin somilta- olispa niihin jo hymynaama sisään!

Katselin kalenteria ja huomasin että ensi viikolla olisi edellisen, keskenmenneen raskauden laskettu aika--- onneksi ei aivan syli tyhjänä tartte sitä päivää kestää.

mukavaa syyspäivää

ellu

Vierailija

Jospa minäkin ehtisin listalle mukaan tänään... :) Huono olo ja oksentelu loppui muutama viikko sitten, mutta nyt se on tullut takaisin. :( Onneksi ei kuitenkaan tartte oksentaa niin paljoa kuin menneinä viikkoina. Nyt on tosin tullut selkäkivut tilalle. Öisin se kipu tulee ja aamuyöstä joudun valvomaan, kunnes pitää lähteä töihin. Lääkäri ei keksi mitään poppakonstia. Ei muuta kuin kärsiä ja ottaa särkylääkettä tarpeen tullen. Voi kun olisi jo puoliväli, niin oltaisiin " sillä toisella puolella" . :) Tänään mennään appelaan " kyläilemään" ja näytetään samalla kuvia meidän pikkuisesta.

Tinttu81

rv 16+6

Vierailija

Anskiksi: Miun käsityksen mukaan täällä Kotkassa toi rakenneultra on se, jota lähinnä tarjotaan. (tosin siitäkin täytyy se poliklinikkamaksu maksaa). Ensimmäisellä kerralla neuvolatäti sanoi jotenkin niin, että halutessaan sen voi vaihtaa siihen varhaisempaan niskapoimu-ultraan, mutta sanoi sitten, että hänen mielestään ei kannatta tutkia vain tutkimisen takia, eli sitten täytyy olla varautunut tekemään myös päätöksiä jos jotain ikävää ilmenee....Miusta se oli aika erikoisesti sanottu, en tietysti muista enää sanatarkasti. Itse kun en varsinaisesti kuulu mihinkään riskiryhmään, niin en ole sitten omasta pussista halunnut kustantaa ylimääräisiä ultrauksia ja tutkimuksia. Joissain kaupungeissa taas kaikenlaiset seulonnat on ihan normaaleja. Kannattaa ottaa hyvissäajoin yhteyttä neuvolaan, niin sekin asia selvinnee. En tiedä miten ruuhkainen tuo KOKS on. Miulla on ultra 20. tätä kuuta ja ilmoítus siitä tuli jo syyskuun alussa...on ollut vähän pitkä aika odottaa.

Eipä tänne ihmeempiä. Sää suosii ulkoilua...ja täällä sitä vaan naputellaan koneen ääressä=)

jossara rv17+1

Vierailija

Kyllähän niitä kuvia hyvä pino saatiin mukaan. olisko ollut jotain reilu 5 ainakin...

Nyt pakko emnnä syömään. Hirmu nälkä!

-Santtu

Vierailija

Kotiuuin siis neuvolan rutiinikäynniltä. Syke kuului hyvin ja painoa oli tullu viimekerrasta 400g. No en vielä oo saanu kiinni alkupainoani. Mites noi rhesus tekijät meni muistaako kukaan?

Hih hauskaa kun mahassa tuntuu pieniä muksauksia aina vähän väliä :) Miehenikin tunsi maanantaina liikkeitä. Ja näkyi ne päällepäinkin. viikkoja nyt 17+4! Hui kun aika menee nopeasti kun näin jälkikäteen ajattelee. =) Mutta pitkä taival vielä edessä.

Koksissa kävijöitä/kotkalaisia? Rakenneultrataanko siellä kaikki? Kun täällä Lahdessa kukaan ei oo vielä maininnutkaan asiaa? Onko Lahtelaisilla tietoa? No kuun vaihteessa pitäis vaihtaa kirjat Kotkaan joten pitäis soitella sinne ja varata aika neuvolaan.

Nyt täytyy lähteä pakkailemaan. Otetaan varaslähtö viikonloppuun ja aloitetaan jo tänään lähtemällä reissuun... Hyvää keksivikkoa kaikille!

Vierailija

Moi!!

Jälleen on tovi vierähtänyt siitä, kun viimeksi kirjoittelin...aika menee niin nopsaan ja meillä on todellakin sairasteltu viimeisen kuukauden aikana monen vuodenkin edestä.

Sitten kun viimein alan päästä kuntoon ja jo viikon olin ihan ok töissä eilen nousi pieni lämpö ja oikea rinta ihan tulessa...tänään ei auttanut muu kun käydä lääkärissä ja niin se vain on, että rintatulehdus ja viikon antibioottikuuri!!

En ole ikinä kuullut, että näillä viikoilla olisi jo rintatulehdusta, mutta mun rinnat on kyllä ollu koko raskauden ihan mahottoman turvoksissa ja kipeät ja näyttävät siltä, niin kuin imettäminen alkaisi hetkenä minä hyvänsä, vaikka vielä " vähän" olisi matkaa sinne 8) Että kaikkea sitä eteen putkahtaa...toivon vaan, että tuo lääkekuuri alkaa nopeasti vaikuttamaan ja tämä kipu lakkaa!!!

Tervetuloa uusille ja hyvää vointia vanhoille..palaan jälleen kuulumisiin.

Urkki rv17

Vierailija

[color=blue] jiggy: Hienoa että kontrolliultrassa kaikki oli ok!

Tervetuloa joukkoon Superpallo83!

V80: Mulla on ultra Kättärillä ensi viikon perjantaina. Mulla on aika kymmeneltä, että ehditään varmaan pois sieltä, ennen kuin sinä tuut paikalle. Tuletko muuten ensiviikkoiseen tapaamiseen?

pikkarainen: Sinulla oli myös ollut ultra, täällä on tosi moni ollut rakenneultrassa tällä viikolla!

Eli pari maaliskuista ainakin tietää, että kumpaa sukupuolta on tulossa. Ainakin yksi tyttö ja yksi poika taisi olla tulossa... [/color]

Vierailija

[color=plum]Mies lähti neidin kanssa isomummolle käymään, niin minäpä heti tänne ryntäsin, saa rauhassa naputella. Huomenna ollaankin neidin kanssa kahdestaan koko ilta ja yö, kun miehellä yökoulua.

Ihan ensimmäiseksi, TERVETULOA joukkoon kasvavaan [b]superpallo83[/b]! Oletko jo käynyt lisäämässä tietosi meijän " viralliseen" listaan? Nostan sitä ylemmäs, että löytyy...

Oikein ihanaa ja rentouttavaa matkaa [b]jokulille[/b]! Nauttikaa toisistanne oikein rauhassa kahden kesken, kun siihen kerran on mahdollisuus.

[b]Elinalle ja tiitiäiselle[/b] voimia ohittaa km:n laskettuaika. Varmasti uusi masuasukki auttaa tässä prosessissa, vaikka varmasti se päivä on joka tapauksessa hieman haikea.

Mäkin siellä Bebesin sivuilla oon moneen kertaan käyny ihastelemassa niitä farkkuja, mutta en kyllä tiedä raaskiiko niihin sijoittaa niin paljon. Ja tiedän, että kun sinne liikkeeseen pääsen, niin saan oikein tosissani pitää itseni kurissa, ettei tuu ostettua kaikkea. Ja kuinka mä osaan päättää, minkä värisen masutuubin ostan...

Lainaus:

Minkä värisiä masutuubeja teillä on?

[b]Pikkarainen[/b] oli osatnut itkuhälyttimen. Minkä merkkisen ostit? Mitä maksoi? Joko oot testaillu? Meilläkin takoitus hankkia sellainen ja nyt odotankin ensi viikolla ilmestyvää vauvalehteä, jossa kuulemma vertailu itkuhälyttimistä. Jospa siitä sais jotain ideaa.

Ja sitten omaa (.) Tän päivän oon töissä ihastellut isoa vauvamasuani, jota kukaan ei kuitenkaan ole vielä uskaltanut tulla minulta kysymään. Tää masu tuntuu pompsahtaneen esiin nyt eilisen ja tän päivän aikana ihan tosissaan. Mulla on tänään ollu päällä Marimekon pallopaita ja ihanasti se tossa housujen yläpuolella pömpöttää. Ja ihan oikeasti tää näkyy jo ihan selkeästi, mutta ehkä uudet työkaverit (elokuussa aloitin) eivät ole vielä rohjenneet kysymään. Ajattelin syysloman jälkeen sitten asian julkistaa. En vaan tiedä miten...

Viime yönä mulla oli melkein koko yön kauhea polte mahassa. Närästystä kenties? Ei tainnu nakit ja ranskalaiset olla " mossen" mieleen =) Ja sitten kun tää yskäkin vielä vaivaa, niin ei nää yöt oikein ehjiä oo. Onneksi ensi viikko lomaa!

Ihania ultrakuulumisia oli tosi monella *haluu pian itsekin*. Pitäis varmaan laittaa tonne meijän " viralliseen" listaan perään se tyttö-/ poikatunnetiedustelu, kunmoni on nyt käyny jo rakenneultrassakin ja saattaa sukupuoli olla jo ihan tiedossa. Jospa sinne sitä kasaisin eli käykääpä laittamassa omia tietojanne/ tuntemuksianne pinoon, niin päivittelen taas listaa.

Tulihan taas rupateltua...

Monkey ja mosse rv. 17+0 (VASTA, kun osa jo puolessa välissä)

Vierailija

eilen oli tosiaan se kontrolliultra...ja kaikki oli kunnossa ja istukkakin oli noussut ns.turvalliselle alueelle eikä vaadi enää seurantaa *jes*

aivan ihana ultrakäynti oli, muutaman kerran näkyi oikein kunnolla kasvonpiirteet ja reisiluuta mitattaessa näkyi jalkapohja ja kaikki pienet varpaat, *täällä yksi erittäin onnellinen ja rakastunut äiti*

täällä sukupuoli kyllä kerrotaan jos sitä vain itse tajuaa kysyä, no pitkään tuo lääkäri yritti kurkkia mutta meidän vauva oli jalat tiiviisti ristissä, joten ei siitä mitään selvää saanut, haluaa tämä pikkuinen pitää vanhempansa jännityksessä loppuun saakka=)

näyttäisi taas tulevan siro vauva (esikoinenkin painoi syntyessään vain 2740g) mitat kun oli viikkoihin nähden muutaman millin " jäljessä" mutta muuten sopusoinnussa keskenään joten siinä mielessä ei hätää...

sellaista siis tänne...

jokulille: hyvää matkaa ja meidän pojalle laitettiin putket korviin pari viikkoa sitten ja nyt jo ero on aivan valtava, ruoka maistuu ja tuo koko päiväinen kiukutteli mitä meillä harrastettiin on täysin hävinnyt....=)

-jiggy, Eetu joka täyttää ylihuomenna 1.v ja pikkuheppu rv18+3-

Vierailija

Itkuhälytin on Philips SBC SC361,ihan perushälytin. Voi laittaa patterit tai käyttää virtaa seinästä. Hinta 49,90 ja vuoden takuu.

Hyvää illanjatkoa!

Vierailija

[color=peru] Olen katsellut noita Bebesin nettisivuja, siellä olis kyllä kaikkea ihanaa ostettavaa. Tosi hyvännäkösiä farkkuja... raaskisikohan sitä ostaa...? Täytyy ensi viikolla siellä käydä, ennen sitä meidän tapaamista.

jarniina: Mulla myös iskias vaivaa, toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän. Inhottava vaiva=(

elina74: Minä olen myös vähän ommellut vauvalle vaatteita, pari paitaa, housut ja haalarin. Pikkuruiset vaatteet on niin söpöjä! Varmasti on haikea mieli, kun kesken menneen raskauden la lähestyy. Mutta onneksi sulla on vauva nyt masussa!

jokulille hyvää matkaa!

Santtu: Hienoa että ultrassa kaikki oli kunnossa! Saitteko monta kuvaa mukaan?

NapNap+Mörkö rv19+0 [/color]

Onkos kukaan muuten suunnistamassa tänään Hulluille Päiville? Mä ajattelin käydä vilkaisemassa...

Vierailija

olinkohan kenties vielä silmät ristissä näin aamusta vai eikö ollut pinoa? No nyt sitten on :) Enpä muistakkaan milloin olen viimeksi saanut/kerennyt odotus-puolelle pinon aloittamaan! *röyhistelee rintaansa*

Kauaa en kyl ehdi turisemaan kun aamupala kutsuu mutta...

Ihana viime yönä sain nukkua! Edellsi yönä esikoinen valvotti oli ilmeisesti nuha tuloillaan ja ne iän ikuiset hampaat. No nyt on levänneempi olo. Mua on ruennut tuo issias vaivaamaan :( Sama kun viime raskaudessa. Jouduin olemaan paljon poissa töistä sen takia. Olen muutenkin särkenyt selän niin ei oikein kestänyt seisomatyötä. Nytkin on kuin olisi sukkapuikko tuolla peffan ja selän välissä - pistää AUTS! Kävely kyl auttaa. Tietty sitä jännittää niitä lihaksia ja kipeytyy entisestään.

Tulihan tuota tarinaa :) Nyt kahville! Moi-moi!

rv:t oli sit 16+3 (17+3)

Vierailija

Heti alkuun vastailen N82:lle, vaikkakin taitaa tulla vastaus myöhässä- taisit olla ultrassa eilen? Eli valitettavasti en muista ultranneen kätilön nimeä, sama oli minulla np-ultrassa.Sellainen n.50vee lyhyttukkainen ystävällinen tätsy. Olikohan sama kun pikkumaisa2:lla? Olin ultrassa siis maanantaina 15.30.

Meillä huokastiin vihdoin helpotuksesta,korvakierre saadaan loppumaan! 1,2vee kuopus on kärsinyt jo 3vkoa korvatulehduksesta ja huomista lentomatkaa varten kävin vielä tarkistuttamassa korvat lääkärissä. MOLEMISSA korvissa vieläkin tulehdus!!! Ei mikään ihme jos yöt vähän levottomia..

No, saatiin kuitenkin lupa lähtöön vaikka sanoin että jos pientäkään riskiä että pieneen sattuu nousut ja laskut perutaan koko reissu:(Ei pitäisi sattua kun liimakorvassa ei ole ilmaa joka nimenomaan on se miksi paineenvaihdos sattuu?! No,luotan setään.

Taas uusi antibiootti matkan ajaksi ja sitten 2 vkon kuluttua putkitus-toivottavasti saadaan pikkumiehen korvat sillä kuntoon.

Me siis lähdetään sukuloimaan Ranskaan huomenna viikoksi isovanhempien kanssa- ihanaa päästän kuulemma miehen kanssa rauhassa syömään ja kaupoille vaikka joka päivä:)))Niin,ja aamulla saa nukkua pitkään!

Mukavaa viikkoa siis kaikille, palaan asiaan viikon kuluttua!

jokuli19+6

Vierailija

[color=green]mulla oli äsken iso pino teille kyssäreitä, mutta unohdin ne! ei siis varmaan mitään hirmu tärkeää ollut mielessä;)

eilen illalla telkkaria katsoessa venyttelin ja kun sen jälkeen vetäydyin sohvalle vaakatasoon, alkoi hirmu elämä vatsassa! en ole vielä koskaan tuntenut kymmenessä minuutissa niin monta potkua, kuprua ja möyrimistä. pyysin miestäkin kokeilemaan mutta sittenhän se pirpanainen oli tietysti ihan hiljaa.

tämä liikkeiden tunteminen tietää tietysti myös mahdollista yöunien häiriintymistä jos vauva on yöllä möyryävää mallia, voin kuvitella että vatsa levoton jos parikytsenttinen siellä pyörii..:D

kiva että Santulla (tai siis vauvalla) oli ultrassa kaikki hyvin ja onnittelut puolivälistä - perässä tullaan!

niin ja jokulin perheelle mukavaa reissua! itse täällä vieläkin painin joulumatkavarausten kanssa; lähtisikö lähemmäs vai kauemmas, viikoksi vai kahdeksi. täytyy jatkaa pähkäilyä soittamalla matkailuklinikalle rokotuksista, vakuutuksien kattavuuskin pitäisi vielä tsekata.. onko teillä muilla matkasuunnitelmia jouluksi tai sen jälkeen?

olen linjoilla koko päivän (öhöm, töitä teen kyllä samalla;),

Caddie ja Pirpana, rv 18+1 [/color]

Vierailija

Yö meni myös mukavasti. Ainoa mikä väsyttää on se että olen koukussa BB:n... voi itku! Nyt olen pari viikkoa katsonut joka päivä ja muuta en katsokaan. Esikoista kun nukutan siinä 20-20:30, niin nukahdan usein itsekkin mutta säpsähdän hereille sopivasti kymmeneltä ja eikun olkkariin katsomaan! Sitten sitä tietysti piristyy ja kestää tovin ennen kuin nukahtaa taas. Mutta minkäs teet, riippuvuuksista on niin hankala irroittautua. Ja vanhojen paheiden tilalle on tainnut nyt tulla BB *virn*

Hei, sain metrossa istumapaikan :) Taitaa siis näkyä jo mukavasti. Itseni mielestä maha on tosi iso, mutta muistan kyllä miltä se näytti loppuajalta, joten jos siihen vertaa niin aikas pieni tietty vielä. Mutta kuitenkin. Tuli niin hyvä mieli.

Kävin muuten katselemassa Stoccen vaunuja/rattaita, aikas erikoiset olivat ja kalliit tietysti. Mutta jollain tavalla kiehtoi. Ne oli espanjan Stoccen sivuilla kun näkyi sellainen filmikin, aika hauska. Oletteko nähneet täällä suomessa moisia?

Hauskaa keskiviikkoa kaikille!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat