Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****Keskiviikkoa, MAALIKSET!*****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ensin pinon aloitus...

Kommentit (14)

Vierailija

Tulin heti aamusta valittamaan kurjaa kohtaloani... Eilinen ilta nimittäin meni suhteellisen pilalle. Huomasin illansuussa kadottaneeni lompakkoni. Luulin ensin jättäneeni sen autoon, mutta eipä löytynyt sieltä. Arvelenkin, että olen pudottanut sen päivällä parkkihalliin, jossa autoni oli vähän aikaa parkissa. Soittelinkin halliin, mutta lompakkoa ei löytynyt sieltä, eli sen on varmaan joku poiminut maasta. No, siinä ei sitten auttanut muu kuin sulkea kaikki kortit, ilmoittaa ajokortti ja kelakortti kadonneeksi jne. Mahtavaa. Eilisillan sitten kirosin, miten idiootti voin ollakaan, kun en pidä tarkempaa huolta omaisuudestani...

No, ei auta. Eteenpäin vaan kai tässä on pyrittävä. Mielialaa ei juuri paranna se, että Saana nukkui taas viime yön ihan sikahuonosti. Paitsi että heräsi monta kertaa, neiti myös kieppui ja potki mun vieressäni ihan älyttömästi heti, kun oli taas nukahtanut uudelleen. S ei siis oikeasti halua nukkua kenenkään vieressä (tulee kaiketi kuuma), kun rauhoittui sitten omaan sänkyyn, kun nostin hänet sinne. Mutta jos herää, ei omaan sänkyyn voi nukahtaa uudelleen, vaan pitää päästä tissille... Hohhoijaa. Täytyy varmaan pistää isäntä ja esikoinen jonnekin pois kotoa yhdeksi viikonlopuksi, jotta minä saan taistella tuon neidin kanssa pois yöimetyksistä. Ei nimittäin viitsi huudattaa neitiä, kun muut yrittävät nukkua...

No, tässäpä nämä " iloiset" kuulumiset tällä kertaa. Nyt lähden ulkoiluttamaan koiraa oikein kunnon pitkän lenkin, jos vaikka liikunta tuolla syyssäässä piristäisi.

Terhi&Saana, s. 24.3.

Vierailija

Tottakai tänne mahtuu uusi pinoutujia :)

Me ei sitten taaskaan päästy mukaan pk-maalisten tapaamiseen. Nukuttiin aamulla sen verran pitkään ettei oltais millään ehditty, no enhkä sitten joku toinen kerta. Mä en ole tainut pariin päivään kirjoitella, joten mitähän uutta ilmassa. Täytyy vähän vilkaista eilistä pinoa kohta. Meillä poika on nyt täysin vaihtanut ryömimisen konttaukseen ja ruvennut nousemaan polviseisontaan tukea vasten. Eilen nousi jo seisomaankin lelulaatikkoa vasten, mutta eipä vielä jalat oikein kanna. Muutenkin vahinkoja sattuu päivittäin monta kertaa, kun koko ajan pitää olla nousemassa joka paikkaan vaikka siis pelkästään polvilleen. Koko ajan pää kolisee lattiaan ym. joten päätin ostaa konttauskypärän, vaikka olin ajatellut ettei sellaista tarvita. Ja kovasti on nyt viikon sisällä ruvennut uutta " juttua" suusta tulemaan, ihan kuin yrittäisi sanoja tapailla :) Kai se vain isin ja äitin mielestä kuullostaa siltä, mutta tiedä häntä, koska esim. siskoni tyttö sanoi ensimmäiset sanansa jo 8kk iässä!

Kati ja Miro 21.3

Vierailija

Jälleen yksi raskaustesti takana. Nega. Voi hitto! Eikä menkoista tietoakaan. Niinpä niin.

TUULIA: Kyllä se vaan niin tuntuu meilläkin menevän, että julmettu kateus nostaa päätään, kun kuulen muiden vauvauutisia. Niin kovasti kun suonkin, että ystävät saa vauvoja, mutta kun minäkin haluan. Haluan niin kovasti. Sitä tuntee itsensä epäonnistuneeksi, kun raskaus ei heti alakaan, kun uutta vauvaa toivoo. Kyllä sinä kateudesta huolimatta olet satavarmasti hyvä ystävä! Kadehditaan nyt toisten vauvauutisia ja kun meidän aika koittaa, kuulutetaan se koko maailmalle suureen ääneen! Eix joo?

Marju

Vierailija

Eilinen menikin kaupungilla koko päivä. Sanomatalolta lähtiessä meinasin nukuttaa tytön päikkärit junassa, mutta juuri lähtiessä kummipojan äiti soitti ja ehdotti kaupunkitällejä ja niin sitten käytiin syömässä ja Stockalla, eilen kun siellä oli ihanan väljää kulkea. Yks kaks tyttö rupesi kitisemään kärryissä ja tajusin, että juuri ja juuri ehdin laittamaan lapsen ajoissa nukkumaan. Tänään sitten nukuttiinkin kumpikin ysiin. Tyttökin söi vaan pari kertaa yön aikana. Käsittämättömän levännyt olo nyt! Tätä lisää, kiitos!

Olipas taas hauska nähdä mammoja ja vauvoja. Tuota omaa tenavaa kun tulee tuijoteltua koko ajan, niin on kiva katsoa, mitä muut touhuavat. Ja tulee sitä vertailtuakin (tästä oli kai ihan vähän aikaa sitten puhetta pinossa). Meidän typy on ilmiselvästi keskittynyt massan hankintaan, kun muut olivat sirompaa ja liikkuvaisempaa sorttia.

Minusta ainakin on mukavaa, kun tulee pinoon uusia mammoja, tervetuloa vaan!

Mies oli tuonut eilen kotiin syöttötuolin uudelleen lakattuna. Tyttöä siihen soviteltiin tyynyjen kanssa, mutta oli se vielä sen verran selkärangattoman näköistä touhua, että syötän vielä jonkin aikaa sitterissä. Eilen illalla upposikin ennätyksellinen määrä riisipuuroa varmastikin yli puoli desiä. Tuo iltapuuro uppoaa hyvin, mutta päivällä tyttö ei ole erityisen halukas syömään muutamaa lusikallista enempää.

Tissi kyllä kelpaa hyvin, sitä tuo taas huuteleekin, joten--->

Korvis & Minikorvis

Vierailija

mä olen antanut vasta raastettua kurkkua. Porkkanaa aattelin kokeilla, se vain taitaa värjätä raastettuna. Rusinoita vois tietty koklaa mutta se varmaan yrittää kuitenkin tukehtua niihin=) Ja vois vaikka keitettyä riisiä ja spagettia(ihan lyhkäsinä paloina) ja tietty keitettyä perunaakin niin ja banaania.....

Joku puheli siitä kuinka pää kopsahtelee alvariinsa, niin myös täällä vaikka kuinka yrittää vahtia niin havereita sattuu. Kokoajan ollaan seisoaltaan milloin mitäkin vasten ja usein viellä pidetään vaan yhellä kädellä kiinni ja toisella heilutetaan somasti=)

Onko kukaan hankkinut jo turvaistuinta? Me oltiin vähän hätäsiä vissiin ja ostettiin sellainen, toki näytti jo tuo turvakaukalo ahtaalta että siksikin päätettiin vaihtaa.

Ja tottakai tänne mahtuu aina uusia äippiä ja vaaveleita mukaan, ei onneksi taideta olla niin sisäänpäin lämpiäviä tyyppejä=)

Vierailija

Aluksi MARJULLE pahoittelut negasta. TUULIALLE myös tsemppiä raskautumiseen. Nuo kuvaamasi tunteet on varmasti ihan luonnollisia ja luonnollista sekin että niistä tuntee syyllisyyttä. Me ihmiset vaan ollaan tälläsiä, aina muiden elämäntilanne näyttää muka paremmalta kuin oma ja sen mitä itsellä on tajuaa vasta jos meinaa menettää sen. Varmasti Mimmillekin pikkusisar suodaan, maltahan vaan odottaa. Vaikka helppohan mun on sanoa kun meillä ei vielä ole suunnitelmissa toista. Tsemppiä silti.

Palattiin alkuviikosta nettipimennosta. Kivaa oli lomailla yli viikko Näpsän mummulassa jossa hoitajia riitti. Sai itekin huilata ja nukkua aamuisin kun mun äiti haki aina Näpsän kanssaan touhuamaan:)

Meillä yöt menee vaihtelevasti. Toissayönä oltiin hereillä varmaan tunti-pari kun Näpsä vaan pyöri ja hyöri. Viime yö meni taas loistavasti kun kokeiltiin olla ottamatta typyä viereemme aamuyön syötön jälkeen. Vaikka tuskin hommaan näin yksinkertainen ratkaisu on että omassa pinniksessä uni maistuis paremmin... Näpsän löytää sängystään milloin mistäkin päädystä ja milloin mistäkin asennosta. Jalat sojottaa usein pinnojen välistä, sukka on nappastu jalasta, tutti ujutettu pinnojen ja suojan välistä lattialle ja mitä kaikkea. Mutta ihanaa on se, että meillä syödään yleensä enää vain kerran yössä ja sekin ajottuu välille 4-6 eli välillä on oikeestaan jo aamu.

Mutta päiväunet. Voi nukkumatti, voisit tulla meille kylään myös päivisin. Eilen näpsä nukkui 2x1h päikkärit jotka on mun mielestä ihan liian vähän. Välillä menee 3x 30min eli vaan 1,5h päikkäreitä. Tämä mua vähän ressaa..........tai aika paljonkin.... Kyllähän pieni ihminen tarvis enemmän unta kun koko päivän touhuaa ja aivojen pitäis saada levätä välissä kunnolla. Mutta kun ei niin ei. Ja äitin aivot kaipais myös päivällä lepoa. Mutta toisaalta kun Näpsä vetelee yöunia välillä jopa kellonympäryksen niin eipä sitä unta kai päivälle riitä.

No mutta päivän hommat odottaa. Mies kävi lykkäämässä ulkona typyn unille ja nyt Näpsä uinuu tuola partsilla. MOI MOI!

PS: ketäs kaikkia teitä oli eilen tapaamisessa?? Huomasin tapaamisen vasta päivällä eikä ois enää ehditty. Noh ens kerralla taas.

-miuqu ja nti näpsä 6kk ja risat-

Vierailija

Jaksuja Terhi! Täälläkin tosi ' hehkeä' yö takana. Mies työmatkalla, joten vähentääkseni ramppaamista huoneiden väillä päätin nukuttaa tytöt samaan huoneeseen. Kaksistaan niitä ei voinut jättää sinne nukahtamaan, joten menin itse seuraksi. Kun nukahtivat en uskaltanut itse hipsiä pois. Vietin sitten eilisen illan ainoan vapaahetken loikoilemalla pimeässä huoneessa puolitoista tuntia unta odotellen...Yöllä pienempi heräsi tapansa mukaan *1000, söi itsensä ähkyksi ja kun ei enää jaksanut syödä ei meinannut unikaan tulla millään vaan alkoi itkettää ja esikoinenkin tietty siihen heräili pari kertaa ja sitten aamulla kuudelta pitikin napansa täyteen syöneen kakkosen jo kakkailla eikä siinä sitten enää nukuttukaan, paitsi esikoinen onneksi vielä tovin...Vähän siis väsyttäisi täälläkin. Pitäisi varmaan munkin häätää esikoinen ja mies jonnekin siksi aikaa kun pienemmän kanssa vähän harjoitellaan noita yöjuttuja.

LEFFAAN ei tänään päästäkään, sillä mulla oli aamuksi sovittu kestovaippojen myyntitärskyt, ja ostaja halusikin siirtää ne kello yhdeksitoista.

Joo, täytynee lähteä laittamaan tulitikut pitämään silmäluomia auki :-)

Vierailija

Täällä kirjoittaa vaihteeksi virkeä äiti. Tyty on nukkunut pari yötä huutamatta, syönyt kuitenkin 2-3 kertaa, mut nukkunut yöunia yhteensä melkein 11 tuntia. Olen melkolailla mielissäni ja toivon tosissaan että tämä jatkuu.

Huolta aiheuttaa täällä tytön maha, joka on tosi kovalla. Kovien, itkun sekaisten punnausten seurauksena saadaan ehkä yksi pieni papana aikaiseksi. En tiedä mitä vielä voin kokeilla. Mallasuutetta on annettu pari kertaa päivässä ja luumusosetta myös. Ruusunmarjaa ja mustikkaa on kokeiltu ja oltu kokeilematta...niistä kun tuntuu liikkuvan mahan toimintaan liittyen päinvastaista tietoa. Kaurapuuroa on pistelty muutama päivä ja sitä meneekin tosi hyvin.. Ajattelin, että jos puuro panisi mahan toimimaan, koska se sisältää kuitua - pottu ja liha kun ei sitä juuri sisällä. Microlaxiin on pitänyt sit joskus turvautua, mutta eihän sitäkään aina ja loputtomiin voi käyttää.. Siis vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

KESTOVAIPOISTA: siis käyttääkö teistä joku lapsellanne kestovaippoja ja minkälaisia? Meillä on ihan kertakäyttöiset käytössä, mutta eilen oikein pohdin ja ajattelin luonnon saastuttamista ja tulevaisuutta, minkä lapsillemme (ja mahdollisille lastenlapsillemme) annamme. Hui. Haluaisin siis parantaa omia tapojani ja alkaa kestovaippailijaksi. Mutta valitettavasti se ei välttämättä kannata ja ole mahdollista vielä tämän lapsen kohdalla sillä kohta muutamme 2-3 kk miehen työpaikkaan liittyvän koulutuksen vuoksi asuntoon ja paikkakunnalle, jossa on kerran viikkossa pyykkimahdollisuus. Mutta haluaisin tutustua jo seuraavan lapsen takia niihin ja ehkä pikkuhiljaa alkaa niitä myös hankkia/tehdä ja ehkä kokeilla jo tälle tytylle.

Mutta joo.. taidanpa alkaa käyttämään aikaa vähän järkevämmin. Jos vaikka alkaisi ompelemaan tytylle vaatteita. Olen tehnyt aika paljon erityisesti kotivaatteita tytylle. Collegehousuja ja trikoopaitoja. Lähes naapurissa on R-collectionin tehtaanmyymälän kangasmyymälä, josta voi tosi halvalla ostaa mielestäni erittäin laadukkaita kankaanpaloja. Eli ompelemaan.. =)

t.L ja neiti 14.3

Vierailija

Hyviä, uusia sormiruokaidiksiä, en ois ite keksinyt...

Meillä on vaihdettu jo tavalliseen turvaistuimeen, vaihdettiin paria päivää alle puolivuotiaana. Syynä se, että meillä oli sukulaisten turvakaukalo lainassa ja heille tuli juuri vauva. Ja turvakaukalo alkoi meilläkin olla jo pieni... Niinpä ostimme esikoiselle turvavyöistuimen ja siirsimme Saanan turvaistuimeen. Onneksi meidän turvaistuimen selkänojan saa aika makaavaan asentoon ja toisaalta S istuu jo hyvin, joten on pärjätty hienosti.

Nyt lopetan häiriköinnin tältä päivältä...

Terhitaas

Vierailija

Mistähän juontaa juurensa se luulo (ainakin mulla se on) että kaikki vauvat raaaaakastaaa hedelmä ja marjasoseita? Emma söisi kyllä vihannes soseita vaikka kuinka mutta hedelmät ja marjat uppoavat vain satunnaisesti, illalla sain puuroakin uppoamaan suht hyvin kun sekoitin siihen porkkanaa (oli muuten aika hyvää) mutta tuskin sama enään tänään menee läpi=)

Emma nukkuikin yllättäen 8-3 mutta sitten 3syötön jälkeen kuitenkin piti 5 jo olla tissillä, paha tapa on tytölle muodostunut=) Ihmeellistä kyllä, nukuttiin kuiteskin kellon ympäri eli kasin jälkeen vasta heräsi kunnolla. Koko ajan vain emma on kääntymässä vatsalleen nukkumaan, nukkukoon mutta kun se sitten matkustaa kun potkii jaloilla menemään, poru siitä syntyy kun pinnasängyn laita tulee vastaan. Emmalla täytyis olla sellainen 2mx2m pinnasänky=)

Voi ei, täytyy lähteä varmaankin imuroimaan, Empulla on vähän väliä joku karvatuppo suussa kun nuohoo lattioita ja nuolee mennessään=)

Vierailija

Heipsan!

" Löysin" vasta vähän aikaa sitten tämän palstan ja huomasin, että täällä on maaliksille " omat-jutut" , ajattelinkin kysäistä vieläkö mahtuu porukkaan mukaan kirjoittelemaan?

Tyttäremme on syntynyt 15.3 eli nyt tämän viikon perjantaina tulee 7kk täyteen, aika on mennyt ihan liian nopsaan.

Kertoilen lisää perheestäni ja kuulumisiamme kunhan ensin odottelen mitä mieltä olette uusista kirjoittajista joukkoonne.

Sumuisesta säästä huolimatta, mukavaa päivää kaikille!

Vierailija

Ensinnäkin kiitokset kaikille tsempityksistä! Mieli on jo parempi, ja materiaahan ne lompakot ym. on!

Ja Hanneliinille tervetuloa joukkoon! Kyllä tänne mahtuu!

Ja sitten piti Tuulialle sanoa, että älä välitä kateudentunteista, kadehdi rauhassa... Se on ihan inhimillistä - oma napa on kuitenkin aina lähimpänä. ;-) Ja plussasäteitä lähetän kaikille vauvaa yrittäville! Kyllä se siitä tärppää.

Mulla oli kyllä varsinaista asiaakin: Muistaako kukaan, milloin vauvalle voi ruveta antamaan esim. rusinoita tai muuta sormiruokaa? Olisi kiva harjoituttaa peukalo-etusormiotetta, mutta kun en muista, oliko jotain ikä-/hammasrajaa noille sormiruoille. Ja antakaahan ideoita, mitä muuta voisi antaa kuin rusinoita... Mulla lyö pää ihan tyhjää, en muista esikoisen ajoilta mitään (se on tää univelka... Kai...).

Ei mulla muuta...

Terhi&nukkuva Saana

Vierailija

Meillä herättiin aamuun klo 5.40.Mies kantoi likan sänkyymme ja nukkukin sitten klo 7.45.Taas yksi kasvatusongelma...minusta Mimmi pitäisi saada rauhoittumaan omaan sänkyyn,eikä joka kerta kantaa meidän väliin nukkumaan..

PUUROISTA: sitä maisteltiin tänään eka kertaan ja kyllä jonkin verran uppos.Ei edes kakonut vaikken hienontanutkaan hiutaleita.MUTTA miten lapsi jaksaa odottaa sitä puuron valmistumista.Meidän neidillä on niin kova nälkä samantien aamulla,että annoin ensin velliä ja sitten vasta puuroa.Joo,ehkä maito olisi riittänyt,mutta päätin puurokokeilun vasta vellin jälkeen..Miten te muut aamupuuro-ohjelman teette?Ensin puuro sitten aamutoimet vai toisin päin...

TUNTEIDEN RISTIRIITA:Tunnen olevani huono ihminen.Minulla on tunteet ihan sekasin,enkä tiedä mitä ajatella..Siis nyt muutamien viikkojen sisällä raskaus-uutisia tulee lähipiiristä koko ajan.Nyt jo viisi pariskuntaa odottaa vauvaa..Eilen paras ystäväni kertoi odottavansa pikkukakkosta(esikoinen kohta5kk) ja vahingossa tulleensa raskaaksi,vielä ei olis ollut aika..MINUNHAN SE PITI ODOTTAA JA KUULUTTAA MAAILMALLE OLEVANI RASKAANA!!MEHÄN SITÄ VAUVAA TOIVOTAAN!! Olen iki onnellinen kaikkien raskausuutisista,mutta miten minä voin samalla olla kateellinen ja pettynyt.Hyvä että edes tässä kehtaan kirjoittaa olevani kade,häpeän tunnettani!!! Tämä ristiriita saa kyyneleet silmiini ja valvotti viime yön..Minkälainen ystävä minä oikein olen!!??

Miehelleni asiasta puhuin,hän on oikeassa..meillä on ihana tytär ja meidän pitää olla onnellisia että hänet meille on annettu.Toiset eivät saa lasta ollenkaan..kyllä se meidänkin aika tulee jos on tullakseen!!Niinhän se on!!

Tällaisiä mietteitä keskiviikko päivään!!

Tuulia ja Mimmi

Vierailija

Kyllä nyt kelpaa. Hiljaista on, astianpesukoneen hurina vain rikkoo tämän rauhan. Poikien unta kävin äsken katsomassa - ovat sellaisia söpöliinejä kun nukkuvat. Toki hereillä ollessaankin ;)

Aamulla ulkoiltu ja kalakeitot popsittu. Topille annoin kasvissosetta, kun en ole vielä maistattanut kalaa. (Pian pitäisi ottaa ruokavalioon sekin). Nälkä oli kova ja heilui syöttiksessä ja ärisi. Meidän pojalle on lusikoitava evästä nassuun melkoista vauhtia, jos mielii pitää hänet tyytyväisenä. Ja kun oli pakko antaa hieman jäähtyä, niin meinasi vetää herneen nenään oitis. Uutena makuna tänään aamupuuron jälkeen makusteli omppua. Maranta: ei maistu Topsallekaan oikein marja- tai hedelmäsoseet. Olen huomannut, että parhaiten syö tuoreista marjoista tai hetskuista tehtyjä soseita. Kaupan purkit eivät oikein maistu, paitsi kuningatarsose on ihan ok. Mutta kasvissoseita syö niin että melkeis pitää rajoittaa... äitinsä poika, kun ruoka maistuu.

Terhi: toivottavasti lompakkosi löytyy! Jospa olisi ihan jossakin tutussa ja turvallisessa paikassa.

Marjulle pahoittelut neg tuloksesta ja Tuuliallekin uskoa kovasti raskautumiseen!! :D Tutulta kuulostavat nuo Tuulian tunteet, eivätköhän ole ihan inhimillisiä fiiliksiä. kuten Miuqu ja Marju totesivat. Esikoista kun vuoden yritimme ja toista lasta n. 8kk niin kyllä raskaana olevien naisten näkeminen sai " pimeimpinä hetkinäni" surun puseroon. Eikä sellaisina hetkinä käynyt mielessä, että toiset yrittävät vielä kauemmin tai että kaikille ei lasta suoda. Aika lailla omaan napaan tuijottaa epätoivon hetkellä...

Miuqun kuvailu lapsen unenlahjoista kuulostaa tutulta: meilläkin Topi syö yöllä 4-5 välillä ja nyk vain kerran. Tai joskus kyllä kahdesti... :) Eka unipätkä on siis 6,5-8,5 tuntia, mikä tuntuu hienolta. Välillä kun oli levottomampaa. Päiväunet ovat radikaalisti lyhentyneet ihan viikon sisällä: vaunuissa ei nimittäin malta enää oikein nukkua - piti vaihtaa istumaan sielläkin! Nyt tarkastelee maisemia ja veljensä leikkejä silmät väsymyksestä punaisena, vaan kun ei malta nukkua. Pieni kulta.. Nytkin olen viestiä kirjoittaessani saanut käydä useamman kerran tätä pientä kultaa rauhoittelemassa. Taitaa uudet kujeet mennä uniinkin. Niin ja äsken kuulosti tosi räkäiseltä. Nuha siis yhä keskuudessamme.

Jep. Vessan siivous edessä. Mies eilen sanoi pesevänsä, mutta sitten ei ehtinytkään tai jotain... joo. Minä siis tartun toimeen.

Uudet toivotan tervetulleiksi palstalle! Itsekään en ole " alkuperäisiä" , mukana vasta huhti-toukokuussa, mitenkähän se nyt menikään...

P ja pojat

Uusimmat

Suosituimmat