Raskausmyrkytyksestä...kellään ollut?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minkälaisia olivat oireet? Ja millä rv:lla?

Itsellä ollut jo muutaman päivän ajan ylävatsa(enemmän oikealta) ihan tosta rinnanalta kipeenä. On nytkin. Mietin että painaakohan vauva jotenkin...??? Mutta eilen illalla alkoi päänsärky,jatkui yön ja nyt aamun. Otin ennen kaheksaa panadolin. Vauva liikkuu suht.hyvin. yritin soittaa neuvolaan,mutta siellä vastataan aina vasta päivystystunnilla. Rv 29+6 Olenkohan turhaan huolissaan? Kaikkea sitä aina miettii ja tietenkin pahinta...

Kommentit (3)

Vierailija

äippäpolille/neuvolaan. Mulla oli viimeks turvotusta ja vähän paineet sekä valkuaista pississä ja ottivat osastolle ja ryhdyttiin käynnisteleen. Oli kyllä jo yliaikaakin mutta varottivat että jos tulee näköhäiriäitä päänsärkyä tai outo olo niin että heti pitää ilmottaa ja ettei ole leikin asia.

Kandee soittaa ja varmistaa pissit myös niin ei sitten turhaan tarvia olla huolissaan.

Vierailija

Minulle tuli esikoisen kohdalla raskausmyrkytysoireita vasta ihan viimeisellä viikolla. Viimeisessä neuvolassa (rv 39+5) todettiin kohonnut verenpaine, pissassa valkuaista ja aika kova turvotus. Lisäksi olin sillä viikolla saanut pari päivää aiemmin kolme todella kovaa päänsärkykohtausta, silmissä vain vilisi mustia palloja ja tuntui sille että pää räjähtää. Edellisessä neuvolassa viikkoa aiemmin ei ollut mitään oireita, turvotusta jonkin verran mutta ei mitenkään valtavasti, eli tosiaan nuo kaikki oireet kehittyivät vasta ihan viimeisellä viikolla. Ottivat sitten samantien sairaalaan, ensin äippäpolille tarkempaan syyniin ja sitten osastolle, kun päätettiin että käynnistetään synnytys kun raskaus oli jo niin lopuillaan ja kohdunsuukin oli auennut jo 2 cm. Loppujen lopuksi esikoinen syntyikin sitten tasan laskettuna päivänä. :)

Mutta soita siis ihmeessä neuvolaan, jos mietityttää. Minullakin on ollut nyt jonkin verran päänsärkyä, sitä aina tulee ja menee. Niin oli kuitenkin esikoisenkin raskaudessa, minulla on taipumusta migreeniin ja lisäksi sopivan nukkumisasennon löytäminen alkaa olla jo aika haastavaa... ;) Kuitenkin verenpaine on ollut koko ajan hyvä ja pissa puhdasta (eikä tämä päänsärky ole muutenkaan ollut samanlaista kuin tuolloin raskausmyrkytyksen iskiessä). Viime neuvolassa lääkäri totesi vain, että jos päänsärky jatkuu, niin kannattaa käydä mittauttamassa verenpaine säännöllisesti, muuten ei tarvitse tehdä mitään. Mutta jos menet neuvolaan, niin siellä ne osaavat auttaa. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat