Toukoista keskiviikkoa!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitanpa murheellisesti tämän ketjun. Oli eka ultra ja lääkäri löysi vain sikiöpussin, joka vastasi viikkoja 6+4, sen sisältä ei löytynyt mitään (nyt pitäis olla 9+0). Antoi uuden ajan parin viikon päähän, vaikka taitaa se turhaa olla. Tuhruvuoto alkoi just silloin 6+4 ja sitä on ollut nyt 2,5 viikkoa ja runsaammaksi muuttuu. Viikon verran on kyllä ollut " menkkakipujakin" sen verran, että on hirvittänyt. Taitaa siis tulla pois. Poistun listalta kuitenkin vasta sitten kun seuraavassa ultrassa ei edelleenkään mitään löydy.

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Ihan ensin voimia Justiinaalle, toivotaan että toisessa ultrassa olisi kaikki kunnossa. Olisiko mahdollista, että raskautesi onkin alkanut oletettua myöhemmin?

Kristiina, ei kannata huolestua vaikkeivät sydänäänet vielä kuuluisikaan rv 10. Esikoista odottaessani neuvolassa sanottiin, että monilla ei kuulu kuin vasta rv 12, riippuen mm. kohdun asennosta, istukan paikasta ja vatsanpeitteiden paksuudesta.

Itse kävin tänään alkuraskauden ultrassa, ja siellä näkyi ihan raskausviikkoja (7+4) vastaava pieni Sintti, jonka sydämen syke näkyi. Ihanaa! Täytyy muuten kehua tuota Hgin Kalevankadulla sijaitsevaa gynekologista lääkäriasemaa Femedaa. Lääkäri oli tosi ystävällinen ja rauhoitteli keskenmenopeloista jne. Hintaakin kertyi ultralle kelan korvauksen jälkeen vain 45 euroa, minusta se on pieni summa ainakin hetkellisestä mielenrauhasta :). On siellä tietty tosi kalliitakin erityislääkäreitä, mutta ainakin tämä Larkio-Miettinen oli hintansa väärti.

Näköjään on muitakin, joille ei ruoka oikein maistu. Kumma kun tällaiselle suursyömärille ei nyt mikään maistu, ihmekös sitten jos paha olo välillä yllättää.

Pampula rv 7+4

Vierailija

[b]typy72[/b] tervetuloa joukkoon mukaan! Laita esittelyä tuonne toukotoiveiden la:t, synnärit ja esittelyt -listalle niin lisään sut sitten sinnekin. Ja Tampereen vierestä olen itse. Opiskelen Tampereella, joten toistaiseksi siellä tulee päivittäin käytyä.

Täällä aamusta vähän yökötti kun oli aikainen herätys ja taas näitä katkonaisia öitä... mutta muuten onneksi on tuo yökötys kyllä alkanut hellittää. Paitsi tänään työharjoittelussa meinas tehdä vähän pahaa kun olin luomenpoistossa mukana. Enpä muista koska olis viimeks tehny tuon opiskelun puolesta joku pahaa... Väsymys on edelleen melkoinen ja melkein joka päivä on joutunut päikkärit ottamaan. Tänään jää väliin kun pitää lähteä kyläilemään. Saapahan sitten viikonloppuna nukkua.

Nyt kauppaan...

[color=red]pikku-milli & paco 11+3[/color]

Vierailija

on tosiaan, että löytyy nuoriakin odottajia. My_selene, minäkin oon -84, mutta siis loppuvuodesta syntynyt:) Kumma kyllä mulle ei tosiaan oo ikinä kukaan sanonut iästä mitään. No, voi johtua siitäkin, että oltiin menossa jo lapsettomuus-tutkimuksiin, kun ei tätä lasta tullut toiveista huolimatta kun vasta kahden vuoden päästä... Tai sit näytän niin vanhalta!!! (kohta iskee ikäkriisi:)

Joo mutta taas gotta go!

pricilla, joka innostui palstailemaan:)

Vierailija

...ja varmaa on että sen naisen vastaanotolla ei mua tule uudestaan näkymään. Terveydenhoitajalla olen valmis jatkossakin käymään mutta seuraavat lääkärikäynnit aion hoitaa yksityisellä. Itkua onneksi pystyin pidättämään siihen asti että istuin autossa mutta mies oli kauhuissaan kun tulin kotiin ja itkin. Ajatteli tietty että vauvalla joku huonosti. No, sitä nyt ei vielä tiedätä mutta ultraan olla ihan lähiaikoina menossa.

Lääkäri oli aivan kauhea. Ei katsonut kertaakaan päin, sanoi asiat todella lyhyesti ja töykeästi. Kuulemma olisi voinut laihduttaa parikymmentä kiloa ennenkuin hankkiutuu raskaaksi. Ja vähän vanhempikin voisi olla.

Pahalla mielellä Br1t ja MErcedes 11+1

Vierailija

Hyppäämpäs ketjuun taas pitkästä aikaa, tuntuu että aika menee siivillä eikä kotonakaan saa tehtyä muuta kuin nukkumiset.

Eilen kävin eka neuvolan. LA muuttui 21.5, mutta sehän voi muuttua vieläkin, siitähän päättää vauva.

Tutkimuksissa oli kaikki arvot hyvin ja odotus jatkuu onnellisena. NP-ultra on sitten marraskuun alussa. Muistaakseni joku kirjoitti tuolla alussa hammaslääkärin röntgenkuvista, minulta otettiin kuvat myös sillä viikolla kun loppuviikosta tein raskaustestin. Kysyin tästä neuvolasta ja sanoivat ettei syytä huoleen. Solut ovat korjaantuneet siinä vaiheessa aika joutuisaan jos ovat vaurioituneet.

Pahoinvointia on täälläkin ollut taas tänä aamuna ilmassa. Ajateltiin viikonloppuna kertoa vanhemmille sillä olen lähdössä parin kaverin kanssa reissuun muutaman viikonpäästä ja jos pahoinvointi jatkuu " joudun" ehkä paljastamaan heille syyn ja haluan kuitenkin että vanhemmat saavat tietää ensin. Muille kerrotaan vasta 12-viikon jälkeen.

t. Nasu ja masu rv 8+4

Vierailija

Kiitos viestistäsi liittyen lääkärikäyntiini. Edelleen olen sitä mieltä että haen yksityiseltä sen paperin jonka kela tarvitsee raskauden kestosta. Tiedän saavani sieltä ihmisarvoista kohtelua, kuten olen jo monen vuoden ajan saanut.

Ai niin, tuolloin oli viikkoja 11+1 ja sydänäänet eivät kuulneet. Onko kokemuksia, millä viikoilla teillä ovat kuuluneet? Sain ultra ajan nyt reilun viikon päähän ja jännittää ihan kauheasti! Pitää toivoa että ovat kaupungin sairaalassa mukavia. Äijätosin sanoi että saan mennä ultraan yksityiselle taas jos haluan. Käyn nyt kuitenkin kokeilemassa millaista tuolla on.

Huono olo jatkuu, nyt jopa oksensin kerran. TIetenkin töissä, onneksi ehdin vessaan eikä se tapahtunut asukkaan nähden.

Tuo ikäkysymys se vaan ottaa minua päähän. En ymmärrä, että jos olen lapsen syntyessa 20-vuotias, ammattiin valmistunut, naimisissa, mieheni on 26 ja lähes valmis maisteri, mikä ei sovi lapsi kuvioon? Minkö ikäinen oikein tarttis olla että onnistuis miellyttämään lääkäreitä?

NOh, pahalla mielellä edelleen, mutta ei sinne onneksi enää tarvitse mennä.

Br1t ja Mercedes 11+3

Vierailija

Voi Justiina, olen pahoillani =`( Roiku vielä täällä meidän mukana!

Taas on aamu ilman sen kummempaa huonoa oloa.. Mua on ihan tosissaan alkanut pelottamaan, nimittäin mähän kävin ihan alkuviikoilla hammaslääkärissä jossa otettiin röntgenkuvat ja en silloin tiennyt olevani raskaana. Terkkari ja hammaslääkäri kyllä vakuuttivat että ei syytä huoleen, mutta kun näitä palstoja on lukenut niin kaikki sanoo että EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa kuvata jos on raskaana...=/ hui......

No ei auta murehtia, neuvolaan on vielä aikaa ja ultraa ei ole edes varattu vielä.

Kristiina rv 8+5

Vierailija

Olipas eilen kunnon myrsky, ei paljon ulkona huvittanut mennä käymään..

Tänään pitäisi taas mennä vanhempien luo poni-mammaa hoitelemaan, se lähteekin uuteen kotiin pian ja tulee tilalle isompi polle...

Vähän on ollut huono ruokahalu koko viikonlopun. Kamala nälkä on koko ajan, mutta mikään ei vaan oikein maistu. Ei edes pizza,ja se nyt on ennenkuulumatonta =D

Olisi taas aamulla niin kamalasti väsyttänyt, ei millään silmät auennu vaikka kellokin oli jo 10!!

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

Kristiina rv 9+2

Vierailija

Ihanaa, taas mulla vaihtui uusi viikko! Ei tuota ajankulua edes huomaa, menee tosi nopeasti.

Eikä jälleenkään pahaa oloa, kai se täytyy uskoa että " pahin" on jo takana =)

Ihan hyvä juttu tosiaan tämmöinen viikkopino, löytää kaikkien kuulumiset paljon helpommin.

Aamutoimet kutsuu.....

Kristiina rv 9

Vierailija

Viikonloppu, vapaa vloppu kun lapset menee isälleen, ja rakas avomies tulee kotiin kertauksilta. aion nukkua kokonaisen vuorokauden. ensin aion yllättää mieheni ja siivota ennen kuin hän tulee kotiin ja kynttilä-illallinen odottaa häntä kun hän astuu ovesta sisään. =)

Onko kellään jotain hyviä kasvis ohjeita? olen miettiny tehdä pihviä ja sitten joku hyvä lämmin salaatti tai kasvis höystö tai jotain vastaavaa. ja tietysti äijä haluu lohkoperunoita.

pitäis varmaan ostaa pari pulloa siideriä kun viini ei kelpaa äijälle! =)

vaaleenpunainen my_selene rv 7+4 jo!! heh..

Vierailija

Miehellä on viimeinki vapaa päivä. Ihanaa. Tuolla ne Esikon kanssa syövät keittiössä. Minä voin hieman rentoutua.

Tuohon ikä asiaan piti kommentoida. Ei kannata välittää, jotkut ihmiset vain luulevat tietävänsä asiat paremmin kuin muut. Itse olin yli kolmekymppinen, kun Esikko syntyi ja oli tosi ikävää, kun aiemmin kävin pillerireseptiä uusimassa. Siis kun ikää alkoi olla yli 25v. niin aina sai kuulla, kuinka sinä vielä pillereitä, eikö olisi aika lasta hankkia... Empä viitsinyt kommentoida, että joo mikäs siinä, mutta ei kyllä ole miestä, mutta kai niitä siittäjiä baarista löytää. :) Niin, että puhukoot ihmiset mitä puhuvat, eivät kuitenkaan mitään asioista tiedä.

Iloista tuulista päivää kaikille...

typy ja masukki 8+1

Vierailija

Muistan kun kävin ekan kerran neuvolalääkärillä ja mulla oli kans sama homma. painoa oli aivan liian paljon, ikää oli aivan liian vähän (olin silloin 17 v) ja kauheinta olis jos opiskelut jää kesken et kouluun pitäis mennä heti kun pääsee synnärilt kotiin. itkin siinä kotona ja päätin sen jälkeen olla kuulematta. kävin siellä katsastamassa jos kaikki ok ja sen jälkeen lähdin menee. mun asiat kuuluu mulle. asiat yhest korvasta sisään ja toisesta ulos. onnea odotukseen ja muista et vaikka lääkäri on olevinaan tietäväinen kaikesta niin olet paras äiti sun lapselle! haleja..

rv 7+3

Vierailija

Väsymys on ihan kauhea, kun viime yönä en saanut unta. Iski sellanen kauhea kutina jalkapöytiin (hmm, onko tollasta sanaa olemassakaan? No, kuitenkin siihen jalan ja varpaiden päälle) ja käsiin ja sormiin. Kutittaa vieläkin pirun paljon, koko ajan saa olla raapimassa! Ei kait raskaushepatoosia vielä voi olla??? Eikö sellanen ala vasta siinä viimesellä kolmanneksella?

Kai se vaan on turvotusta, joka kutittaa, mut kun sormuksetkin mahtuu sormeen...

Pitäisköhän mennä takasin nukkumaan, jos vaikka kutinatkin olisi päivällä hävinneet:(

neuvoton pricilla rv 8+1

Vierailija

Yritän vieroittaa yksivuotiastamme yömaidosta (heräilee n. kahden tunnin välein eikä rauhoitu kuin maitopulloon), joten viime yö oli taas aika tuskaa. Kunpa ymmärtäisin, miksi poika heräilee niin osaisin asialle jotain tehdäkin. Korvat on tarkistettu, johtuisiko sitten taas hampaista kun niitä pukkaa monta yhtaikaa. Mutta jotain hyvääkin, tuleva isoveli otti eilen ensimmäiset kunnon askeleensa (15 kpl)! Olen häntä tässä 3 kk talutellut, joten ihanaa että viimein uskalsi lähteä ihan omin jaloin liikenteeseen.

Mies on lauantain töissä ja lähtee siitä vielä kutsuvierastilaisuuteen, joten olemme taas pojan kanssa kaksin. En tiedä, jaksaisinko pyytää jonkun kaverin seuraksi, toisaalta tekisi mieli vain nukkua. No, ensi viikonloppuna mies aikoo ajaa mut ihmisten ilmoille jotta saan vähän omaakin aikaa :)

Br1t, kirjoittelinkin noista sydänäänistä jo aiemminkin, eli usein kuuluvat vasta viikoilla 12+. Riippuu kohdun asennosta, istukan paikasta, äidin vatsanpeitteiden paksuudesta ja tietty neuvolan dopplerin laadusta.

Lohdun sanoja kaikille iästä tai painosta kommenttia saaneille: nainen ei nähtävästi koskaan ole oikean ikäinen tai painoinen eikä etenkään lasta odottaessa. Sitten kun vatsa kunnolla näkyy, sitä vasta ollaankin kaikkien yhteistä omaisuutta. Joko vatsa on niin iso, että odotat kolmosia tai sitten et varmasti ole muistanut syödä riittävästi kun vatsa on niin pieni. Me päälle kolmikymppiset olemme itsekkäitä, kun olemme " lykänneet" lapsentekoa näin kauan ja parikymppiset sitten kai " olisivat voineet muutaman vuoden vielä odottaa" .

Ihan niin kuin sopiva aika lasten saantiin olisi kalenterista katsottavissa! Minusta on ihanaa, että parikymppiset jo perustavat perheen, mutta esimerkiksi itse olen vasta kaksivitosena löytänyt miehen, josta olisi lapsilleni isäksi. Sitten kun oli opiskelut ja talonrakentamiset, emme edes ajatelleet lapsia. Puhumattakaan sitten niistä, jotka yrittävät saada vauvan vuositolkulla, ja samalla ympäristö painostaa että " eikös teidänkin nyt jo olisi aika" ...

No juu, tässäpä pieni purkaus. Joka tapauksessa, älkää välittäkö noista ajattelemattomista kommenteista.

Mukavaa vikkonlopun jatkoa,

Pampula, poika ja Sintti 8+0

Vierailija

[b]justiinaa[/b] voimahaleja sulle! Odottaminen on kamalaa tuollaisessa tilanteessa. Itsekin olen joutunut tuon kahden viikon piinan käymään läpi kun eka ultrassa näkyi vaan ruskuaispussi. Oltiinkin sitten vain luultua aikaisemmassa vaiheessa menossa ja uusintaultrassa jo pieni vauvan alku sitten näkyikin. Tulethan sitten kertomaan miten kävi!!!

[b]pam-pu-la[/b] onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Ja omaa napaa... tänään on ollut ihanan hyvävointinen päivä. Aamustakaan ei juurikaan yököttänyt, vaikka herätys oli aikainen ja viime yönä nukuin huonosti. Ja aamiaisen jälkeen viimeisetkin yökötykset katosivat. Huonosti nukutun yön seurauksena sitten väsytti kyllä kahta kauheammin, mutta heräilin tuossa juuri tunnin päikkäreiltä. Tuli tänään kotiin tullessa ihan hillitön mieliteko paikallisen kiinalaisen naudanliha ja tomaattikastike -hässäkkään ja pakkohan sitä oli sitten hakea =D Ja kun mä siitä syön vielä kahteen kertaan kun annokset on niin suuret. Nam nam. Ihanaa kun ruoka alkaa taas maistua oikein kunnolla.

[color=red]pikku-milli & paco 11+2[/color]

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat