Vain toinen munatorvi auki, voiko tulla silti raskaaksi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minulla tehtiin eilen munatorvien aukiolotutkimus ja toinen munatorvi näytti olevan tukossa, kuinkahan huonot mahdollisuudet nyt on tulla raskaaksi, yritystä jo yli 1,5v. Mitä hoitoja tällaiseen voidaan käyttää..?

Kommentit (6)

Vierailija

joo, multa myös poistettu toinen munajohdin viimesyksynä kohdun ulkoisen takia, ja nyt onnellisesti odotan esikoista...kyl se tietenkin vähän meillä aikaa otti, mut uskon et siihen vaikutti kyl mun epäsäännölliset kuukautiset ja pco...elikkä, nou hätä

tsemiä vaan yrityksiin

Vierailija

Periaatteessa kai toisen munatorven tukkoisuus ei paljonkaan heikennä raskaaksi tulemista. " Tavalliset" gynet ainakin ovat aina sitä mieltä, että yhdellä pärjää oikein hyvin, kun irtoavan munasolun voi periaatteessa siepata kumpi torvi tahansa. Minulla on myös oikeanpuoleinen torvi tukossa. Tämä selvisi vasta kun oltiin tehty 3 tuloksetonta inseminaatiota. Tutkimuksen jälkeen pääsin IVF-jonoon (ehkä ikäkin jo siihen vaikutti). Tietysti merkitystä raskautumiseen on sillä, miltä puolelta ovuloit. Vaikka kaikki gynegologit väittävät että nainen ovuloi säännöllisesti molemmilta puolilta, se ei pidä kyllä paikkaansa. Minullekin näin sanottiin, vaikka kuinka yritin kertoa, että tunnen ovulaation ja se on 98 prosenttisesti aina oikealla, eli tuolla tukkoisella puolella. KYSsin lapsettomuuslääkäri sitten kumosi sen harhaluulon, että kaikki ovuloivat molemmilta puolilta ja IVF:ssä se huomattiin, että vasen puoli on minulla tosi laiska ja oikealta tulivat aina ne parhaimmat munasolut.

Mutta kyllä sillä näyttää yhdelläkin torvella pärjäävän, meille nimittäin kävi niin onnellisesti, että tuloksettomien hoitojen jälkeen tulinkin luomusti raskaaksi viime keväänä!! Eli mielestäni teillä on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua jos mitään muuta vikaa ei ole löytynyt. Se vain voi viedä enemmän aikaa. Toki kannattaa hoitoihin mennä jo noin pitkän yritysajan jälkeen, jos soluissa ei ole mitään vikaa ja ainoa ongelma on tukkeutunut torvi, tärpätä voi jo pienelläkin toimenpiteellä. En osaa sanoa, mitä hoitoa ensimmäisenä tarjoavat, mutta luulisin että näitä ihan samoja hoitoja sinulle esitellään kuin muillekin, inseminaatiota ensin, jos ei tärppää sillä, sitten IVF ja ICSI jos tarve vaatii.

T:Eevuska, rv 29+1

Vierailija

jäljellä oleva torvi ilmeisesti tukossa?Jostain olen kuullut että,munasolu voisi silti löytää tiensä kohtuonteloon...ota ja tiedä,varmaan aika mahdotonta. Lähinnä kai teoreettisesti mahdollista.

Vierailija

toinen munatorvi poistettu kystan vuoksi ja toinen tukossa kohdun ulkoisen vuoksi. olimme jo jonossa hoitoihin mutta tulinkin yllättäen luomusti raskaaksi.

sitä en tiedä miten tämä ylläri onnistui, tukos ilmeisesti " liukeni" pitkän kortisonikuurin johdosta jonka söin poskionteloleikkauksen jälkeen tai jotain???

Vierailija

Minulta poistettiin toinen munatorvi kohdunulkoisen vuoksi tasan vuosi sitten ja sen jälkeen tämä raskaus on jo kolmas! Ei siis ainakaan minulla merkittävästi edes hidastanut - tosin kaksi ensimmäistä raskautta alkoivat ensimmäisestä yrityksestä.

Riax rv 14

Vierailija

Minulta leikattiin kohdunulkoisen raskauden takia pois koko toinen munatorvi ja leikkauksesta kaksi kiertoa eteenpäin olin taas raskaana ja raskaus sujuikin sitten hyvin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat