Kilpirauhasongelmista kärsivät

Vierailija

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja ennen kuin sain siihen lääkityksen kerkesin lihomaan 15 kiloa melko lyhyessä ajassa ruokailutottumuksiani muuttamatta. Vaikka olen nyt lääkityksellä ja arvot on ok, niin painoa en saa millään tippumaan. Onko muita joilla sama ongelma? Voiko tosiaan johtua tästä " sairaudesta" ettei paino tipu vai mikä on?

Kommentit (9)

Vierailija

Itse taidan nykyisin syödä jopa liian vähän, joten elimistö on käynyt säästöliekille. Runsas liikunnan lisääminen taitaa olla ainoa keino saada painoa tippumaan, mulla miten jaksaisi...

Vierailija

Viimeks lukema oli muistaakseni 1,7. Minä olen vähän ylipainoinen, eikä mulle tullu ylimääräiset kilot taudin seurauksena vaan siksi kun söin liikaa karkkia ym. Olen nyt puolessa vuodessa saanut tiputettua painoa noin 5 kiloa ja varmaan enemmänkin olis lähteny jos olisin jättäny karkit, sipsit ym. kokonaan pois.

Mulle kyllä lääkäri sanonu että jos veriarvot on kohillaan niin sillä ei ole vaikusta elämään, kunhan muistaa ottaa lääkkeet. Kyllä se on ihan jostain muusta kuin taudista kiinni, jos ei laihdu.

Vierailija

Eli kyllä, kilpirauhasenvajaatoiminta hidastaa ns. kaikkea toimintaa(eli vaikuttaa mm. aineenvaihduntaan). Laihdutus on todella vaikeaa, mutta kumminkin mahdollista tosi kovalla työllä! Sinulla on lääkityksestä huolimatta aina riski lihoa ja se laihdutus on äärimmäisen vaikeaa. :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat