LAKIMIES vastaa kysymyksiin!

Vierailija

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Et voi kantaa naapuin rappusille kissanpaskaa, koska omakotitalon piha kuuluu kotirauhan piiriin ja oikeudeton tunkeutuminen tälle alueelle on rikos.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kannattaa yrittää tarkastella tapaamisoikeutta lapsen edun kannalta. Lapsella voi olla kivaa isovanhempiensa kanssa. Lienee aika vaikea valvoa sitä, että isä hoitaa hommansa eikä sysää sitä vanhemmilleen. En usko, että riitely muuttaa tilannetta parempaan suuntaan.

Voinko kieltää isää viemästä lasta vanhemmilleen jos vaikuttaa siltä etteivät vanhemmat hoida lasta kunnolla esim. laiminlyövät lapsen lääkitystä tms? Ajan tässä nimenomaan lapseni etua!

Vierailija

21 täydentää: tämä siis siinä tapauksessa että tapaamissopimus/ oikeuden päätös tapaamisista on olemassa.

Mutta tässä tilanteessahan sopimusta ei ollut.

Vierailija

Voit kieltää isää viemästä lasta vanhemmilleen, koska olet lapsen yksinhuoltaja ja isällä ei ole lainkaan tapaamisoikeutta. Tosin isä kyllä saa tapaamisoikeuden, jos riitelyksi menee. Isoäideillä ja isoisillä ei ole tapaamisoikeuksia. Mielestäni ongelmasi ei ole juridinen. Liekö suomalainen tapa, että kaikkiin arkipäivän ongelmiin toivotaan löytyvän vastaus lakikirjasta?

Vierailija

Kannattaa yrittää tarkastella tapaamisoikeutta lapsen edun kannalta. Lapsella voi olla kivaa isovanhempiensa kanssa. Lienee aika vaikea valvoa sitä, että isä hoitaa hommansa eikä sysää sitä vanhemmilleen. En usko, että riitely muuttaa tilannetta parempaan suuntaan.

Vierailija

Asui meillä kolmisen vuotta sitten lyhyen aikaa, lainasi kirjoja, jotka jäivät palauttamatta. Mitään virallista ilmoitusta taikka muuttoilmoitusta ei tehty, mutta ilmeisesti hän oli käyttänyt osoitettamme. Muutti sitten pois Suomesta.

Vierailija

Kysyin siitä usein käymisestä ehkä siksi, että on pistänyt silmään. Ja on pistänyt silmään ehkä siksi, että itse en ota täällä ihmeemmin työasioita puheeksi, vaikka minulla onkin sellainen työ, jonka tiimoilta voisi herättää monta hyvää keskustelua. Oletko vauvan kanssa kotona ja kaipaat aivojen stimulointia?

Vierailija

kun isä tapaa lastaan, hän vie lapsen vanhemmilleen ja on itse omilla teillään käyden ehkä välillä lasta moikkaamassa. isä on kirjoilla vanhemmillaan. Onko tämä lain mukaan oikein, ts. onko minun suostuttava tälläiseen (tähän asti olen suostunut). Vai voinko vaatia isää hoitamaan lapsen itse ja/tai jossain muualla kun vanhemmillaan? Entä jos isän vanhemmat kohtelevat lasta huonosti?

Vierailija

Elatuksiin tehdään indeksitarkistus, jos kustannukset ovat nousseet yli 5 %. viime vuosina korotusta ei ole tehty ja muistaakseni 1. korotus jää väliin.

Vierailija

Velat eivät periydy, kunhan tekee perukirjan. Velat maksetaan kuolinpesän varoista. Jos varat loppuvat kesken, niin velka jää velkojan vahingoksi. Perinnön voi kieltäytyä vastaanottamasta. Tällöin perintösi menee sinun lapsillesi. Jos ei ole lapsia, perintöosuutesi menee veljellesi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat