Vatsavihlaisut oikealla puolella

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Seitsemän kuukauden yrittämisen jälkeen testasin vihdoin elämäni ensimmäisen plussan. Raskausoireita ollut vaikka millä mitalla joten uskalsin varovasti tätä jo toivoa. Nyt kuitenkin mieleeni on astellut pelko ettei kaikki ehkä olekaan kohdallaan. Minulla on oikealla puolella vatsaa ilkeitä tuntemuksia oikeastaan koko ajan, vähän niin kuin repäisykipuja/vihlomista ja sit tuntuu et alavatsalla jotenkin " supistelisi" . Nyt pelkään kohdun ulkopuolista raskautta tms. Onko kenelläkään ollut vastaavia kokemuksia...miten on käynyt.

Kiitos!

:) Varoivainen odottaja

Kommentit (3)

Vierailija

Samankaltaista vihlontaa on ollut koko alkuraskauden ajan, mutta enimmäkseen vasemmalla puolella (lienee aika yksilökohtaista). Kaikki oli hyvin viime viikon np-ultrassa ja terveydenhoitaja sanoi niiden olevan liitos- ja kasvukipuja häneltä asiaa kysyessäni.

Yritä olla huolehtimatta vaikka vaikeaahan se on. Voithan toki soittaa neuvolaan ja kysyä asiaa. Joillakin paikkakunnilla laittavat mielellään käymään ultrassa aikaisemmin kuin viikolla 12.

12+4

Vierailija

vastauksistanne...vielä tuli sellainen mieleen, että onko vatsanne ollut päältä päin turvonnut/kosketusarka. Mun mielestä mun vatsa on vähän kosketusarka tuosta oikean munasarjan päältä...

Kiitos vielä vastauksista!

Vierailija

Mullakin nippailee aina, jos jostain, niin juuri jostain oikean munasarjan paikkeilta, ja se sai mut miettimään ihan samoja juttuja kuin kyselit.

Eilen olin alkuraskauden ultrassa (viikkoja 6+?) ja sikiö ja syke löytyivät ihan oikeasta paikasta. En siinä onnessani tajunnut lääkäriltä kysellä, miksi mua nippailee (joskus jopa repäisee) vain oikealta puolelta, mutta oletan nyt sitten, että se on normaalia.

Ehkä munasarjoissakin tapahtuu nyt jotain hormonimullistuksia tai ehkä nippailut tuntuukin kohdun oikeasta reunasta ja sikiö on kiinnittynyt sinne. Ehkä-ehkä-ehkä... Mulla on kuulemma kohtu taaksepäin kallellaan - ehkä se vaikuttaa tuntemuksiin. Sen ainakin olen lukenut jostain, että oikea munasarja on naisilla keskimäärin aktiivisempi kuin vasen.

Nyt muistan kyllä kysyä tätä ekassa neuvolassa tai lääkärissä, jos tuntemukset jatkuu... ;)

Mutta liiat huolet pois! Kaikki on todennäköisesti kunnossa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat