Vauva nukkumaan äidin viereen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kertokaa te, jotka nukutatte vauvaa vieressä. Nukkuuko se ihan teissä kiinni, rinnalla? Uskaltaako sitä itse nukahtaa kesken imetyksen vastasyntyneen kanssa? Eikö vauva jää peittojen alle?

Hirveästi haluisin ottaa vauva viereen nukkumaan, olisi niin paljon helpompaa, mutta en ole uskaltanut.

Kommentit (4)

Vierailija

ihan vastasyntyneenä nukkui omassa sängyssään, mutta viime aikoina aina vain enemmän meidän keskellä. En yksinkertaisesti jaksa nostella takaisin omaan sänkyyn ja sitten kohta taas rinnalle. Molemmat nukahdetaan rinnalle saman peiton alle, eikä ikinä ole mitään sattunut. Yleensä heretessäni siirryn vähän kauemmaksi, mutta kerran poika oli napannut uudelleen rinasta kiinni niin paha siitä oli mihinkään lähteä. Mieluummin kyllä nukkuisin sängyssäni yksin. Olisi enemmän tilaa kääntää kylkeä eikä selkä puutuisi niin paljoa, mutta siinä tapauksessa yö menisi pojan siirtelyyn ja uni jäisi vähemmälle.

ihan rohkeasti vain kokeilemaan. Yks kätilökin muuten sanoi Jorvissa että äiti on 9 kuukautta varonut mahaansa, joten kyllä se varoo lastakin. Isästä ei sitten ole niin varmuutta.

Vierailija

meidän reilun parin kk:n ikäinen poika:) Hän on nukkunut ihan syntymästään lähtien nukkunut minun vieressä. Isä ja isoveli nukkuu yläkerrassa, minä pienokaisen kanssa alhaalla. Hyvin on mennyt. Yöllä nukahin imettäessä kun oli ihan vastasyntynyt, mutta nyt en enää kun imee niin vähän aikaa. Se vaan on niin helppoo, ei tartte nostella mihinkään:)

Vierailija

Vieressähän tuo neiti nukkuu.. Sairaalassa nukkui omassa sängyssä, mutta kun kotiin päästiin niin ei suostu nukkumaan omassa kopassa vaan nukkuu vieressä.. Muutaman kerran ihan kainalossa mutta yleensä siinä isukin ja mun välissä. Mäkin saatan torkahtaa kesken imetyksen muutamaksi minuutiksi, mutta kun havahdun ja jos vauva on nukahtanut, niin siirryn hieman kauemmaksi. Saman peiton alla ollaan, mutta olen ajatellut ottaa pikkuiselle oman peiton.. Isukkikin osaa varoa vauvaa, sillä hän herää aina kun vaihtaa asentoa että katsoo missä vauva on..:)

Iida-Iona ja Amira 3vk + 4 pvä

Vierailija

Meilläkin on nukuttu yhdessä koko ajan (4kk). Alkuaikoina yleensä nukahdin imettäessä ja kun havahduin hereille siirryin vähän kauemmaksi vauvasta. Aina imetyksen yhteydessä siirsin vaan vauvan toiselle puolelle. Isän ja vauvan välissä oli pyöreä, pitkulainen tyyny, johon vauva muutenkin nojasi jotta pysyi kyljellään. Peittoa minäkin stressasin, onko se vauvan pään yli vai onko peittoa ollenkaan? Itse nukuin froteinen, pitkähihainen paita päällä ettei tarvinnut vetää peittoa korviin asti. Ihan hyvin se sujui, mutta nyt kun tyttö on vähän vanhempi, laitoin oman peiton päälle. Itsekin nukun nyt paljon paremmin kun saa kietoutua peittoon miten haluaa! Jos et saa sänkyä seinän viereen niin kehitä jostain laita, meillä on uuniritilä työnnettynä sängynlaidan ja patjan väliin.

Hyviä öitä teille!=)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat