Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksosten odottajia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

hei!

Yritin selailla jo aloitettuja keskusteluja, mutta en ainakaan viimeaikaisista löytänyt kaksosten osotustaa koskevia.

Itselläni on menossa rv 13, mutta olemme tienneet odottavammee kaksosia jo muutaman viikon. Viikolla 8 muinulla alkoi verinen ruskehtava vuoto joka säikäytti kunnolla. Onneksi pääsin heti ultraan ja sieltä löytyi vuotavan hematooman lisäksi kaksi pientä vauvanalkua. Sairaslomalla olen joutunut olemaan jo viisi viikkoa ja enää on vain pientä tiputtelua, tosin joinakin päivinä enemmän. Viime viikon np-ultrassa kaikki oli vauvoilla onneksi hyvin, heillä on omat istukat ja pussukat, se ilmeisesti vähentää joitakin kaksosraskauden riskejä.

Olisi mukava vaihdella kuulumisia toisten isoa masua kasvattavien kanssa tai vertailla kokemuksia ja kysellä neuvoja kaksosia jo saaneilta. Itselle tämä on kaikki vielä niin uutta ja pelottavaakin välillä. Toki aivan ihanaa ajatella saavansa kaksi vauvaa!!!!!

Piiki74

12+4

Kommentit (3)

Vierailija

Tokihan meitä muitakin kaksosten odottajia tälläkin palstalla ainakin vierailee, mutta enemmän löydät meitä tuolta monikkoperheet alueelta. Tervetuloa siis sinne kirjoittelemaan ja lueskelemaan!

Mullakin oli alkuviikoilla tuhruttelua, eli totisesti tiedän kuinka piinaavaa se on! Nyt pelkäsin vielä enemmän (kuin kahdessa edellisessä raskaudessa jossa tuhruttelua oli) kun tiesin että vauvoja on kaksi. Meille tuplaodotus selvisi rv6+6 (olen joka kerran käynyt alkuraskauden ultrassa) ja nyt on menossa jo 25 viikko! Meilläkin vauvoilla " omat yksiöt ja omat jääkaapit" :o) Ennestään meillä on 3 lasta, joista vanhin täytti juuri 6 ja nuorin on nyt 1v4kk.

Terveisin Episaletti ja vauvelit 24+1

Vierailija

Juu, suosittelen minäkin kurkkaamaan tuonne monikkoperheet -puolelle, sieltä löytyy rutkasti tuplamammoja. :)

Meille selvisi tuplaodotus jo rv 7+3. Meidänkin pikkuisilla on kaikki omaa, lääkärikin totesi tällaisen kaksosraskauden ennusteen olevan paras mahdollinen. Masu kasvaa kyllä melkoista vauhtia, suosittelen lämpimästi aloittamaan rasvauksen hyvissä ajoin. Mä oon vähän yliaktiivi, aloitin rasvailun Biothermin raskausarpirasvalla jo rv 8, nyt pari viime kuukautta oon rasvaillut masua kahdesti päivässä. :D No, eipä ole vielä ainakaan ilmaantunut arpia *koputtaa varmuuden vuoksi puuta*, vaikka sf-mitta on jo 36cm ja masun ympärys 111cm..

Mia79 ja masumöyrijät rv 30+3

Uusimmat

Suosituimmat